Banky.cz Bankovní poradna zdarma Daně #17367, Nelíbí se mi datové schránky a digitalizace

Nelíbí se mi datové schránky a digitalizace, Daně

REKLAMA
Běžný účet
22.3.2022 Daně

Pokračování dotazu č. 17354: Děkuji vám za propagaci něčeho, co bytostně odmítám. Nepřesvědčil jste mě. Je to pro mě jako důchodce všechno stokrát složitější. A mimochodem - nemám chytrý telefon, takže žádný otisk palce nepřipadá v úvahu. Co se týká paušálních výdajů z autorských honorářů, jsou stejné, ať podávám daňové přiznání jako živnostník, či neživnostník - to jest 40 % z příjmů. Důchodci OSVČ mají jiné podmínky pro podnikání než běžní občané či úředníci, a měl by na to být brán zřetel. Hlavně na to, že neumí s počítačem a nemají všichni smartphony, takže co je pro vás jednoduché, pro nás to přináší velké výdaje a překážky. Úředníci nejsou schopni empatie vůči starším občanům a jednají arogantně a bezohledně. Elektronické podání by mělo být dobrovolné a o opaku mě nikdo nepřesvědčí! Povinné datové schránky jsou donucovací nástroj jako EET a čiší z něho všechno možné, jenom ne svoboda. V našem právním systému není uzákoněno, že kdo chce podnikat, je to podmíněno vlastnictvím PC, smartphonu a jiných vynálezů, ani speciálním vzděláním v oboru IT. Podnikala jsem 22 roků a nikdy jsem neměla problémy při své práci samotné, ani s konkurencí, jen s úřady, které se spolu s politiky rozhodly drobné živnostníky šikanovat a co nejvíce jim znepříjemnit život. Budu bojovat s Podnikatelskými odbory do posledních sil, aby tato nepříjemná překážka byla odstraněna, tak, jako bylo odstraněno EET. Lidé jsou různě založení, někteří mají k technickým věcem větší vlohy, někteří pramalé, a proto by v tomto měla být svoboda. Přece např. nikdo nikoho nenutí, aby jeho podnikání bylo podmíněno perfektní znalostí angličtiny. To by asi ubylo živnostníků v Čechách! A nutit někoho násilím k užívání datových schránek či jiných e-vychytávek při běžném styku s veřejnou správou je to samé! Uvědomte si, že to, co je pro vás běžná rutina, je pro nás stres!!! Myslíte si - no jo, stará hloupá ženská - takto uvažují všichni, kteří mají IT v malíku. No nevím, možná jsem hloupá na IT, ale zase jsem napsala 22 funkčních učebnic angličtiny, 1 z toho s doložkou MŠMT pro gymnázia, které pomohly spoustě lidí k lepším studijním výsledkům. Mimochodem můj manžel má tituly JUDr. Ing. a také je nad jeho síly mi pomoci dopracovat se např. ke kontaktu s PSSZ. Mimochodem, moje banka je FIO, a ta neumožňuje kontakt s veřejnou správou jako jiné banky. Proto manžel před lety přerušil podnikání jako právník, aby nemusel povinně mít datovou schránku. A takových lidí je mnoho, stačí si přečíst názory na článek o povinných datových schránkách. No nic, vy jste mě nepřesvědčil, ale ani já vás nepřesvědčím. O to tady vlastně nešlo, že?

Dobrý den,

nesnažil jsem se Vám nic propagovat ani Vás o čemkoliv přesvědčovat. Pouze jsem Vám popsal možnosti a jejich přínosy. Rozhodnutí je vždy na Vás. Chytrý telefon není nutný, můžete přepisovat SMS kódy z klasického telefonu (opět jsem Vám pouze demonstroval, že to jde dělat i jednodušeji přes otisk prstu/chytrý telefon - neboť jste si stěžovala, že Vám nevyhovuje si pamatovat hesla a PINy). 

Fio banka má nyní Bankovní IDentitu v pilotní provozu pro vlastní zaměstnance - klientům bude tato služba dostupná do 1 měsíce. 

Důchodci mají stejné podmínky pro podnikání jako všichni ostatní. Ano, pokud je někomu 90 let, nemá smysl se snažit dotyčného nutit do nových technologií, pokud o to sám nestojí. Ale počítače a mobily jsou tu s námi od devadesátých let, tedy kdo dnes odchází do důchodu, prožil většinu své produktivní fáze života již s počítači a mobily. 

Jak sama píšete, máte s manželem tituly JUDr. Ing., píšete učebnice, hovoříte anglicky, atd. Máte i email a zvládáte si s námi psát v naší online poradně. Určitě se tedy zvládnete přihlásit i do internetbankingu (stejně složité je přihlášení k portálu občana přes Bankovní IDentitu - je to identický proces). Určitě není třeba mít žádné speciální vzdělání z oboru IT. Naší babičce je přes 80 let a elektronickou komunikaci zvládá bez problémů (je to spíše o přístupu - kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody). 

Stejná bouře ve sklenici vody byla kolem e-receptů/e-neschopenek (jak ubude doktorů), EET (jak ubude živnostníků) i digitalizace státní správy (jak ubude úředníků). Svět se nezastavil, život šel dál. Stejně tomu bude nyní v případě datových schránek. Opravdu totiž nejde o "rocket science". Držím Vám palce!

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena