Nový způsob autorizované komunikace s úřady i se soukromými subjekty.
Portál občana, portály úřadů či portál Moje daně - ke všem těmto portálům je možné přihlásit přes internetbanking Vaší banky. Dříve to bylo možné pouze přes datovou schránku, kterou většina občanů neměla.
Bankovní IDentitu nabízí v roce 2024:
Od 20. dubna 2024 zavede Raiffeisenbank pro většinu klientů nové ověření při přihlašování do internetového bankovnictví. K tomuto kroku banka přistoupila z bezpečnostních důvodů, cílem změny je zvýšené zabezpečení přístupu k účtu. Změna se dotkne většiny klientů. Jediná skupina uživatelů bankovnictví RB, pro které se nic nemění, jsou ti, kteří se stále ještě přihlašují kombinací SMS kódu a hesla.
Dobrý den, je možno u některé banky zřídit účet bez karty, internetového bankovnictví a bankovní identity? Prostě jen obyčejný účet, na který chodí pravidelně peníze a ty je možno vybrat na pobočce? Děkuji
Dobrý den,
platební karta ani Bankovní IDentita povinné nejsou. Internetové bankovnictví dnes standardně zřizují všechny banky, ale nemusíte jej používat (byť pak budeme mít obsluhu účtu výrazně složitější).
Dobrý den, mám dotaz ohledně zřízení účtu. Lze zřídit účet zcela imobilnímu občanovi, který není schopen se dostavit do banky, ale je schopen podpisu? Lze v těchto případech domluvit osobní návštěvu v domácnosti u klienta? Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
doporučuji zřízení účtu online s využitím Bankovní IDentity nebo posláním kopií dvou dokladů totožnosti s verifikační platbou 1 Kč z jiného existujícího účtu.
ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎPokračování dotazu č. 17354: Dobrý den, děkuji za odpověď. Pokud bych zrušila živnostenský list na výuku AJ, což bylo předmětem mého podnikání, už bych nebyla živnostník ani podnikající fyzická osoba. Jenom budu pobírat stále autorské honoráře za své publikace, které mi posílají nakladatelé nezdaněné, a tak musím podávat daňové přiznání i přehledy pro ČSSZ a OZP. Ale psaní knih není živnost, jak mi sdělili na živnostenském úřadu, stejně jako jiná tvůrčí či umělecká činnost. Takže bych neměla být živnostník ani pro ČSSZ, ani pro OZP. Nakonec autorské honoráře jsou nízké, dosahují výše cca 20.000,- ročně, takže sociální pojištění neplatím vůbec, jen zdravotní pojištění. Co se týká elektronické komunikace s úřady veřejné správy, mám s tím jen samé negativní zkušenosti a zažila jsem už kolem toho spoustu stresu. Bojuji s panem Bábkem, aby tato povinnost byla zrušena, aby to bylo dobrovolné. Tak by to mělo být, ať si každý vybere, ne lidi nutit, když k tomu mají averzi a nerozumí si s výpočetní technikou a nerozumí nesrozumitelným pokynům, které počítač dává (kapitola sama pro sebe je "moje ID" - tolik nesmyslných PINů, hesel, ověřování a klíčů by si snad zasloužilo jen krytí státního tajemství nebo státního pokladu, ne např. zaplacené zálohy na soc. pojištění. Dodnes se mi nepodařilo k mým datům elektronicky dostat. Udělám osobně vše pro to, abych tento stres nemusela podstupovat. Měli by si soudruzi úředníci na ČSSZ a zdravotních pojišťovnách uvědomit, že ne každý, kdo potřebuje podat přehled, je podnikající osoba, a tyto formuláře by měly být dál dostupné i v papírové formě. Těch pár lidiček jako já je snad papíry nezahltí. Oba dva, já i manžel, rušíme kvůli tomuto nařízení živnost, a myslím, jak jsem četla odezvu lidí, zdaleka nebudeme sami.
Dobrý den,
na psaní knih živnost mít nemusíte ale můžete (zákon živnost nevyžaduje, ale živnost Vám přináší výhody v podobě vyššího výdajového paušálu).
Moje ID můžete snadno nahradit Bankovní IDentitou. Místo dalších PINů a hesel byste se přihlašovala stejně jako do svého internetového bankovnictví (např. jedním otiskem prstu přes telefon). Důsledné zabezpečení je zcela nezbytné - skrz portál občana se můžete dostat k velmi citlivým informacím, můžete činit elektronická podání na úřady, atd.
Papírově vs. digitálně - představte si to zhruba takto: Zpracování elektronického podání je 3-5x časově méně náročné oproti papírovému podání. Každá hodina úředníka stojí nemalé peníze (plat, odvody, režijní náklady na techniku a kancelář, atd.) a státní rozpočet není neomezený. Když budeme vynakládat méně prostředků na administrativu, zbude více na zdravotnictví, školství, důchody, veřejnou dopravu, atd. Volba je na každém z nás.
Dobrý den, prosím, ztráta OP a řidičáku. 1) dá se ztráta těchto dokladů nahlásit přes bankovní identitu Air Bank? 2) Musim jit zároveň na Policii, magistrát (tam vydávají OP) a ještě zároveň na dopravní inspektorát? (tam vydávají řidičák) Tedy na 3 místa? Diky
Dobrý den,
Bankovní IDentita je pouze způsobem přihlašování, např. na portál občana, který jste měl pravděpodobně na mysli (Air Bank a ostatní banky pouze ověřují vaši identitu při přihlašování, ale dále nemají nic společného s portálem občana, katastrem, ČSSZ a dalšími portály, na které se přes Bankovní IDentitu můžete přihlásit).
Ztrátu dokladu můžete nahlásit Policii ČR nebo obecnímu úřadu s rozšířenou působností (je tak možné učinit i elektronicky přes datovou schránku nebo s elektronickým podpisem).
…, ePlatby či PSD2 Dynamický QR kód se nově zobrazí na všech přihlašovacích obrazovkách Raiffeisenbank, a to včetně doplňových služeb, jako je bankovní iDentita, ePlatby či PSD2. Proč k němu banka přistoupila? „Načtením dynamického QR kódu dojde k ověření, že u daného monitoru sedíte…
…Apokud najde nesoulad, požádá vás onápravu. Co jepotřeba kzaložení bankovního účtu online? Neobejdete sebez osobních dokladů. Pomoci vám může Bankovní iDentita nebo vlastnictví účtu vjiné bance. Nepostradatelné však nejsou. Jak sizaložit nový bankovní účet? Nejlépe online, protože j…
… (viz výše zmíněná zástava). Jaké jsou podmínky pro získání půjčky vexekuci Podmínek jejen minimum: prokázat svou totožnost - osobní doklady, bankovní identita prokázat svépravidelné příjmy. Záležitosti zahájené exekuce siposkytovatel dohledá sám. Kolik stojí půjčka vexekuci? Levnou…