Nový způsob autorizované komunikace s úřady (a později i se soukromými subjekty).
Portál občana, portály úřadů či portál Moje daně - ke všem těmto portálům se od ledna 2021 bude možné přihlásit přes internetbanking vaší banky. Doposud to bylo možné pouze přes datovou schránku, kterou většina občanů nemá.
Bankovní IDentitu zatím nabízí:
Nový název i kód banky, většinou však stejné číslo účtu. Zároveň víc bankomatů nebo možnost využívat bankovní identitu. Klienti Equa bank prošli 14. listopadu mnoha změnami. Jejich banka totiž právě k tomuto datu zmizela z bankovní mapy České republiky. Značku Equa bank plně nahradila Raiffeisenbank.
Pokračování dotazu č. 17354: Dobrý den, děkuji za odpověď. Pokud bych zrušila živnostenský list na výuku AJ, což bylo předmětem mého podnikání, už bych nebyla živnostník ani podnikající fyzická osoba. Jenom budu pobírat stále autorské honoráře za své publikace, které mi posílají nakladatelé nezdaněné, a tak musím podávat daňové přiznání i přehledy pro ČSSZ a OZP. Ale psaní knih není živnost, jak mi sdělili na živnostenském úřadu, stejně jako jiná tvůrčí či umělecká činnost. Takže bych neměla být živnostník ani pro ČSSZ, ani pro OZP. Nakonec autorské honoráře jsou nízké, dosahují výše cca 20.000,- ročně, takže sociální pojištění neplatím vůbec, jen zdravotní pojištění. Co se týká elektronické komunikace s úřady veřejné správy, mám s tím jen samé negativní zkušenosti a zažila jsem už kolem toho spoustu stresu. Bojuji s panem Bábkem, aby tato povinnost byla zrušena, aby to bylo dobrovolné. Tak by to mělo být, ať si každý vybere, ne lidi nutit, když k tomu mají averzi a nerozumí si s výpočetní technikou a nerozumí nesrozumitelným pokynům, které počítač dává (kapitola sama pro sebe je "moje ID" - tolik nesmyslných PINů, hesel, ověřování a klíčů by si snad zasloužilo jen krytí státního tajemství nebo státního pokladu, ne např. zaplacené zálohy na soc. pojištění. Dodnes se mi nepodařilo k mým datům elektronicky dostat. Udělám osobně vše pro to, abych tento stres nemusela podstupovat. Měli by si soudruzi úředníci na ČSSZ a zdravotních pojišťovnách uvědomit, že ne každý, kdo potřebuje podat přehled, je podnikající osoba, a tyto formuláře by měly být dál dostupné i v papírové formě. Těch pár lidiček jako já je snad papíry nezahltí. Oba dva, já i manžel, rušíme kvůli tomuto nařízení živnost, a myslím, jak jsem četla odezvu lidí, zdaleka nebudeme sami.
Dobrý den,
na psaní knih živnost mít nemusíte ale můžete (zákon živnost nevyžaduje, ale živnost Vám přináší výhody v podobě vyššího výdajového paušálu).
Moje ID můžete snadno nahradit Bankovní IDentitou. Místo dalších PINů a hesel byste se přihlašovala stejně jako do svého internetového bankovnictví (např. jedním otiskem prstu přes telefon). Důsledné zabezpečení je zcela nezbytné - skrz portál občana se můžete dostat k velmi citlivým informacím, můžete činit elektronická podání na úřady, atd.
Papírově vs. digitálně - představte si to zhruba takto: Zpracování elektronického podání je 3-5x časově méně náročné oproti papírovému podání. Každá hodina úředníka stojí nemalé peníze (plat, odvody, režijní náklady na techniku a kancelář, atd.) a státní rozpočet není neomezený. Když budeme vynakládat méně prostředků na administrativu, zbude více na zdravotnictví, školství, důchody, veřejnou dopravu, atd. Volba je na každém z nás.
Dobrý den, prosím, ztráta OP a řidičáku. 1) dá se ztráta těchto dokladů nahlásit přes bankovní identitu Air Bank? 2) Musim jit zároveň na Policii, magistrát (tam vydávají OP) a ještě zároveň na dopravní inspektorát? (tam vydávají řidičák) Tedy na 3 místa? Diky
Dobrý den,
Bankovní IDentita je pouze způsobem přihlašování, např. na portál občana, který jste měl pravděpodobně na mysli (Air Bank a ostatní banky pouze ověřují vaši identitu při přihlašování, ale dále nemají nic společného s portálem občana, katastrem, ČSSZ a dalšími portály, na které se přes Bankovní IDentitu můžete přihlásit).
Ztrátu dokladu můžete nahlásit Policii ČR nebo obecnímu úřadu s rozšířenou působností (je tak možné učinit i elektronicky přes datovou schránku nebo s elektronickým podpisem).
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jsem na rodičovské dovolené. Můj zaměstnavatel mi za rok vyplatil cca 7 000 Kč. Mzdová účetní se mne ptala, jestli si budu daňové přiznání dělat sama, nebo mi ho má udělat. Předchozí roky jsem si ho dělala sama, protože jsem měla ještě dohody o provedení práce, které tentokrát nemám, což mi ale nedošlo - a tak jsem říkala, že sama. Teď se mi ale nechce v současné koronavirové situaci "zbytečně" cestovat. Jsem povinna přiznání podávat, případně má nějaké výhody nevýhody, pokud ho podám nebo ne? A kdy je letos uzávěrka - 1.4.? Někde jsem četla, že se prodlužuje, ale na oficiálních stránkách jsem o tom nic nenašla. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
pokud jste za rok 2020 neměla zdanitelné příjmy vyšší než 15 000 Kč, daňové přiznání podávat nemusíte. Daňové přiznání je třeba podat do 31/3. V případě online podání přes mojedane.cz je lhůta o měsíc delší (30/4) - s tímto novým portálem můžete vyřešit daňové přiznání online z pohodlí domova (stačí Vám Bankovní IDentita). Doporučuji náš článek Jak vyplnit daňové přiznání.
Nový název i kód banky, většinou všakstejné číslo účtu. Zároveň víc bankomatů nebo možnost využívat bankovníidentitu. Klienti Equa bank prošli 14. listopadu mnoha změnami. Jejich bankatotiž právě k tomuto datu zmizela z bankovní mapy České republiky. Značku Equabank plně nahradila R…
Úrokové sazby rostou. Již několik měsíců máme možnost ukládat své rezervy na spořicích účtech, jejichž zhodnocení překonává 3 %, nyní dokonce i 4 %. Zároveň jde o garantovaný a pojištěný bankovní vklad, o který je téměř nemožné přijít. Jaký je byznys bank v oblasti spořicích účtů? P…
…všechny účty budou nově s kódem Raiffeisenbank 5500. Zároveň se ale klienti Equa bank můžou těšit na nové služby, jako je například zmiňovaná bankovní identita. Kromě tohoto spojení se chystá i další velká fúze. Loni v prosinci totiž akcionáři kývli na sloučení Moneta Money Bank s A…