Jde o kodex chování bank, který se v březnu 2017 stal povinným standardem každé české banky. Oficiální název kodexu zní Standard mobility klientů. Jeho autorem je Česká bankovní asociace - a banky jsou jejími členy. Kodex se, jak je vidět z jeho názvu, týká přecházení klientů mezi bankami. Je nastaven proklientsky, tedy tak, aby byl proces přechodu k nové bance pro člověka co nejjednodušší.
Banky se v kodexu mobility zavázaly, že pokud klient vyjádří zájem o převedení jeho účtu k bance nové, nová banka se postará nejen o založení nového účtu, ale také o převedení všech trvalých plateb, inkas nebo sipo. Nová banka se také postará o zrušení původního účtu u banky, od které klient přechází. Kodex mobility není jediným Bankovním kodexem.
Když chci změnit svoji banku a přejít k jiné bance, změní se i internetové bankovnictví? Popřípadě jak internetové bankovnictví převedu do nové banky? Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
založte si běžný účet u nové banky a podepište ji plnou moc ke zrušení účtu u staré banky. V rámci kodexu mobility klientů (který akceptovaly všechny banky) Vám bude převedeno veškeré nastavení internetbankingu (trvalé platby, šablony, atd.) do nové banky.