Práce ve financích, Banka

REKLAMA
Běžný účet
20.11.2018 Banka

Dobrý den, pane Strašáku, reaguji na Vaší odpověď na dotaz, kdy bylo dotazováno na to, zda-li je možno v době insolvence pracovat ve finanční sféře a vy jste odpověděl "ano". Pracovala jsem od roku 2010 v Modré pyramidě stavební spořitelně, kdy jsem v roce 2013 musela vstoupit do insolvence, z důvodu bývalého manžela, kdy se na mě hrnuli jeho věřitelé ze všech stran. Do září 2016 mi bylo umožněno pracovat dále, ale po té, co vyšel v platnost nový zákon o spotřebitelském úvěru, mi byla dána výpověď,s tím, že není možné, aby člověk v insolvenci pracoval pro banku, že ČNB neumožní těmto lidem, ještě 5 let po skončení insolvence v bankovním sektoru pracovat. Chci se zeptat, jestli s tím máte nějakou zkušenost, Moc by mi to pomohlo, jelikož mi tento měsíc insolvence končí, mám 52 let, celou dobu jsem v této sféře pracovala a ráda bych v tom pokračovala. Co zkoušky ČNB? Určitě si to ČNB lustruje a bez zkoušek to již dnes dělat nelze. Děkuji a přeji hezký den

Dobrý den,

pojem "práce ve finanční sféře" je velmi široký (analytik, auditor, pokladník, přepážkový pracovník, daňový specialista, účetní, atd.). Na většině pozic při insolvenci pracovat můžete, ale mohou zde být výjimky (zaměstnavatel Vás např. nebude chtít nechat pracovat s hotovostí). 

Zákon o spotřebitelské úvěru z roku 2016 vyžaduje od poskytovatele úvěrů nejen odbornou způsobilost, ale taktéž "důvěryhodnost". Tento pojem není nikde blíže specifikován, ale lze si představit, že za důvěryhodného nebude banka (a/nebo dohledový orgán - ČNB) považovat jedince v insolvenci. Pokud byste pracovala na přepážce v bance, pak byste mohla sjednávat pouze neúvěrové produkty. Což je velké omezení pro výkon tohoto povolání. 

Práci ve financích hledejte, ale doporučuji se vyhnout pozicím "přepážkový pracovník" a "pokladník".

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena