Banky.cz Bankovní poradna zdarma Banka #6484, Vyzrazení bankovního tajemství

Jak zjistit, kdo se díval na můj spořicí účet a kde jsou údaje o úniku dat?

REKLAMA
Běžný účet
30.4.2019 Banka

Dobrý den, na základě přípisu právní zástupkyně exmanželky jsem zjistil, že jsou tam uváděna aktuální data o spořících účtech vedených u ČMSS. K těmto datům mám přístup výhradně já a nikdo jiný. Podal jsem tedy stížnost u banky na únik dat, ale ta tvrdí, že k žádným nedošlo. Pouze přiznala existenci žádosti exmanželky o tyto stavy, ale údajně ji poskytnuta nebyla právě s ohledem na dispoziční právo (nemá přístup). Je jasné, že určitý člověk xy s přístupem do systému banky data vynesl a prozradil. I přes mé stížnosti na tento fakt banka tvrdí, že údaje nikdo neposkytl. Z toho vyplývá, že banka nikdy pochybení osoby XY nepřizná. Můžu jako klient banky požadovat předložení toho kdo a kdy se na můj účet díval? Nebo je v ČR vůbec orgán, kterému je banka povinná tyto údaje předložit? Myslím si, že těchto případů s únikem dat z banky jsou tisíce, jen nikdo neřeší. Prosím tedy o radu jak postupovat.

Dobrý den,

můžete podat stížnost dohledovému orgánu nad bankami (ČNB) nebo spor řešit přes Finančního arbitra, ale v obou případech byste musel dokázat pochybení na straně banky. Nelze vyhotovit něco jako výpis toho, kdo a kdy se na Váš účet díval, protože nic takového neexistuje. Jestli k něčemu takovému došlo, pak se pravděpodobně jednalo o pochybení pobočkového pracovníka, který např. nechal Vaši exmanželku nahlédnout do svého monitoru. Což se bohužel dokazuje velmi obtížně. Doporučuji své finance případně převést do jiné banky. Hello bank aktuálně nabízí na spořícím účtu úrok 1,5%.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena