1) Jak probíhá přechod na bankovní účet v eurech a jak zajistit, aby byl nový účet provozní od 1. října? 2) Jaký je nejvhodnější způsob uložení peněz z prodeje nemovitosti v Německu, když se jedná o několik desítek tisíc EUR?

REKLAMA
Běžný účet
20.9.2021 Běžný účet

Dobrý den, chtěla bych se zeptat na dvě věci. V budoucí práci budu zřejmě potřebovat bankovní účet v eurech. To banka nabízí a je to jeden z důvodů, proč uvažuji k ní přejít. Jak prosím probíhá "stěhování" ze stávající banky do nové? A musím to udělat s předstihem, když např. chci, aby byl nový účet provozní od 1. října? Druhý dotaz zní: Máme v rodině, která žije částečně v zahraničí, nějaké peníze, které jsou z prodeje nemovitosti v Německu; tam jsou také uložené. Není ale prý dobré mít je na jednom místě (bance apod.), a tak uvažujeme tedy půlku převést do ČR. Na jaký typ účtu nebo jakou formou doporučujete uložit peníze, když se jedná dejme tomu o několik desítek tisíc EUR? Nabízí banky vhodný produkt? Nebo co byste doporučovali? Díky moc!

Dobrý den,

nově založený účet na pobočce bývá obvykle aktivní ihned (při založení účtu online může celý proces trvat 1-2 pracovní dny). Platební karta bývá zasílána klientům do 5 pracovních dnů. 

Bankovní vklady jsou pojištěny až do hodnoty 100 000 EUR. Doporučuje se tedy nemít u jedné banky uloženo více než 100 000 EUR. Vybírejte z produktů spořicí účet nebo termínovaný vklad.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena