Je finanční činnost vstupující do obratu v případě obchodování s CP a btc?

REKLAMA
Běžný účet
27.3.2021 Daně

Dobrý den, u dotazu č. 12625 odpovídáte, že hodnota prodaných CP není příjem z podnikání a tedy nevstupuje do obratu. Podíváme--li se do § 5 odst. 3 ZDPH, kde je uvedena definice ekonomické činnosti, tak zde neuvídíme vázanost na podnikání, ale na jakoukoliv činnost, která má trvalejší, nepříležitostný charakter. Z uvedeného důvodu je jednoznačné, že finanční činnost ve smyslu § 54 odst. 1 písm a), kde je uveden převod CP, bude vstupovat do obratu, jestliže obchodování s CP nebylo jednorázovou činností, přičemž to že se jedná o doplňkovou činnost by nebylo směrodatné, jestliže by byla naplněna právě určitá soustavnost jednání, pak výjimka dle § 4a odst. 1 písm. c) není naplněna a dané jde do obratu. Otázkou tedy je, zda jste si v daném případě skutečně jisti správností své odpovědi a zda i v případě obchodvání s btc zaujímate stejný postoj, tedy že nevstupuje do obratu, ačkoliv i zde jde o osvobozenou finanční činnost ve smyslu čl.135 odst. 1 písm. e) směrnice 2006/112/ES. Můžete tedy vztah těchto plnění a vstupu do obratu objasnit. Děkuji.

Dobrý den,

z hlediska DPH se Vám příjem z prodeje CP skutečně nepočítá do limitu 1 mil. Kč. Stejně je na tom příjem např. z prodeje BTC či nemovitosti (to by se plátcem DPH stal téměř každý při prodeji většího objemu CP). 

Je ale možné, že konkrétní operace může finanční úředník, ale i daňový poradce vyhodnotit jinak. Proto vždy doporučujeme větší transakce řešit s pomocí certifikovaného daňového poradce.

Pokud chcete mít jen obecný přehled můžete si na téma kryptoměn a daní pročíst náš článek s kompletním návodem na zdanění kryptoměn.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena