Jak danit zisk z těžby a obchodování s kryptoměnami?

REKLAMA
Běžný účet
3.1.2022 Daně

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak danit krypto, které těžím a poté zhodnocuji. Příklad: Vytěžím 100 000 Kč v Ethereu, které si převedu na svoji peněženku na burze (v tenhle moment ještě nedaním, jestli chápu dobře), tohle vytěžené ethereum, dle kurzu samozřejmě klesá/roste v jednom roce. Když stoupne na 110 000 Kč (také nedaním). Když se v tenhle moment rozhodnu 55 000 Kč prodat do bitcoinu, tak těch 55 000 Kč uvedu do DP pod paragraf 7, kde uplatním výdaje 60% z přijmu? Když poté bitcoin vzroste na 60 000 Kč a já se ho rozhodnu prodat na eura a ty následně převést, tak po té daním pod paragrafem 10 (zisk 5 000 Kč) ? A daním 5 000 Kč nebo po odečtení poplatků za převody na CZ účet (třeba 4 750 Kč) přiznávám tuto částku do paragrafu 10 a nebo všechny částky už uvádím do paragrafu 7? Druhou polovinu částky, ať už klesá či roste, v krypto Etherea nikde neuvádím, jestli chápu dobře. Moc Vám předem děkuji za odpověď a přeji hezký zbytek dne Simon

Dobrý den,

vytěžené krypto daníte při jeho prodeji a uplatňujete náklady (paušál nebo skutečné náklady). Tedy pokud vytěžíte za 100 000 Kč, dojde k dalšímu zhodnocení o 10 000 Kč a směníte polovinu za jinou kryptoměnu, bude Váš zdanitelný zisk roven hodnotě směny (55 000 Kč) ponížené o náklady. 

Pokud se Vám peníze v další kryptoměně zhodnotí z 55 000 Kč na 60 000 Kč, zdaníte zisk (5 000 Kč) ponížený o náklady. 

Více info v našem článku Jak na zdanění kryptoměn

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena