Banky.cz Bankovní poradna zdarma Hypoteční poradna #6916, Ručení druhou nemovitostí a vyvázání zástavy

Ručení druhou nemovitostí a vyvázání zástavy, Hypoteční poradna

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online

Dobry den, s pritelkyni uvazujeme o koupi mensiho domku, prodejni cena nemovitosti je 1,3 mil. Kc. Spolecny prijem mame cca 40 tisic cisteho mesicne. 10% z kupni ceny nemovitosti bychom dali dohromady. Pokud by to bylo vice nez 10%, mohli bychom mit k dispozici byt v hodnote cca 1 milion jako zastavu. Moje otazka zni - pokud bychom pouzili zastaveni toho bytu za 1 mil. Kc na hypoteku v hodnote 1,3 mil. Kc, za jak dlouho by bylo mozne vyvazat byt ze zastavy? Vyvazani je mozne po zaplaceni te jistiny kterou musime mit vlastni, tedy tech 10-20% co nam banka neni ochotna pujcit, nebo az po celkovem doplaceni hypoteky, popr. do nejakeho urciteho procenta z kupni ceny nemovitosti? Jedna se o byt prarodicu, kteri jsou vuci tomu dosti skepticti, a byt by meli vyvazany ze zastavy co nejrychleji. Dekuji a hezky den

Dobrý den,

banky Vám mohou půjčit až 90% ze zástavní hodnoty nemovitosti. Celkově ale mohou mít banky v portfoliu pouze 15% úvěrů s LTV v rozmezí 80-90% (proto jsou tyto úvěry dražší). S LTV do 80% dosáhnete na nižší úrok a některé banky dávají další bonus v podobě ještě nižší sazby za LTV do 70%. Doporučuji si nechat od hypotečního poradce udělat návrh úrokové sazby na 70/80/90% LTV a pak zvolit pro Vás nejoptimálnější variantu. 

Druhou nemovitost je možné vyvázat ze zástavy ihned po poklesu jistiny (zbylého dluhu) pod sjednanou hodnotu LTV. Tento poměr Vám snižuje nejen splácení úvěru, ale také růst cen nemovitostí (nemovitost je možné nechat za 2-3 roky přecenit odhadcem banky). Vyplňte prosím hypoteční kalkulačku a naši specialisté s Vámi vše proberou a navrhnou nejvhodnější řešení. 


REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy z Hypoteční poradny

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena