Výpadek mzdy spojený s nemocí, karanténou nebo
ošetřováním člena rodiny. S tím se stále častěji setkávají české domácnosti. A
přemýšlejí, jak takovou situaci řešit. Pomoc je přitom jednoduchá – stačí
sáhnout po životním pojištění a vhodných připojištěních. Zájem o tyto produkty
tak v posledních měsících roste.
Větší poptávku po životním pojištění potvrzují
jednotlivé pojišťovny. Stoupat začala už začátkem léta. Tedy v době, kdy v
České republice odeznívala první vlna koronavirové pandemie.
Lidé tehdy za sebou měli čerstvé zkušenosti s vládními omezeními a s dopady nemoci COVID–19. Navíc už v té době odborníci varovali před druhou vlnou tohoto onemocnění.
A to všechno se pravděpodobně projevilo na rozhodnutí lidí sjednat si životní pojištění.
Přestože většina poskytovatelů nemá přesná čísla dokumentující vyšší poptávku po životním pojištění, shodují se, že nárůst byl poměrně výrazný. Stoupl zejména zájem o pojištění:
Většina těchto pojistek je součástí právě životního pojištění. Případně si je k němu mohou lidé sjednat jako připojištění.
Pojišťovny se také shodují, že si lidé často ověřují, jestli je životní pojistka ochrání i před následky koronaviru. Bojí se totiž, že se pojištění na novou nemoc vztahovat nebude.
Takové obavy ale bývají zbytečné.
Pokud je součástí životního pojištění také pojistné plnění pro případ onemocnění, jeho následků nebo například hospitalizace kvůli nemoci, můžete být v klidu. Zpravidla se tato rizika vztahují na veškeré choroby. Včetně koronavirových onemocnění.
Platí to přitom jak pro nové pojistky, tak pro ty starší.
Problém může nastat pouze v případě, že je mezi výlukami uvedená epidemie nebo pandemie. V tu chvíli může pojišťovna výplatu plnění odmítnout. Ale jen když jste se nakazili v době, kdy byla epidemie či pandemie vyhlášená.
Rozhodně si tedy nezapomeňte výluky před podpisem pojistné smlouvy zkontrolovat. Ať máte jistotu, že se můžete na pojišťovnu opravdu spolehnout.
O koronavirus se v souvislosti s životním pojištěním zajímají lidé ještě z jednoho důvodu. Chtějí si být jistí, že dostanou peníze například při:
Ne každá pojišťovna ale podobné služby nabízí. Někteří poskytovatelé vám karanténu proplatí, pouze když se opravdu nakazíte.
Jinde naopak máte nárok na peníze, i když vás hygienická stanice pošle do karantény pouze preventivně.
Podobná situace je také v případě ošetřování dítěte. Zatímco většina poskytovatelů vám ho proplatí jen v případě, že je váš potomek opravdu nemocný, některé pojišťovny vám pomůžou, i když jste doma s dětmi pouze kvůli zavřené škole.
Před uzavřením pojistky proto raději požádejte o radu nezávislé odborníky na životní pojištění. Dobře znají nabídky jednotlivých pojišťoven a pomůžou vám najít takový produkt, který nejlépe pokryje veškerá rizika.
Dlouhodobě přitom Češi životní pojištění podceňují. Spoléhají na své zdraví a nepřipouští si, že by mohly přijít výraznější zdravotní potíže. Jen loni proto hrubé předepsané pojistné (tedy předepsané pojistné bez slev a přirážek) kleslo o 5 % v porovnání s rokem 2018. Dosáhlo tak hodnoty 53,4 miliard korun.
V praxi ale pojišťovny vybraly mnohem méně. Po odečtení veškerých slev totiž pojistné kleslo na 45,1 miliardy.
Současný zájem o životní pojištění tak může nastartovat růst tohoto pojišťovacího segmentu. A Česká republika se může přiblížit ke státům západní Evropy, kde je životní pojištění lídrem na pojišťovacím trhu.
Zároveň je potřeba říct, že rozdíl v porovnání se západoevropskými státy je daný také jiným postavením komerčních pojišťoven. Jsou totiž často zapojené i do sociálních a penzijních systémů. A právě to přináší do životního pojištění mnoho peněz.
K moři, za památkami nebo třeba do hor. Ale hlavně – za odpočinkem! Tam vede naše dovolená. Stačí přitom jen chvilka nepozornosti a relax se může změnit v bolest a čas strávený u lékaře. A také přemýšlení, jak zaplatit vysoké náklady na ošetření. Řešení je přitom jednoduché: cestovní pojištění na dovolenou.
Pojistka na blbost. Takto se zjednodušené říká pojištění odpovědnosti za způsobenou škodu. Je nezbytnou součástí finančního zajištění každého člověka, chrání před finančními následky škod, které byste neúmyslně způsobili třetím osobám. Přečtěte si vše podstatné o pojištění odpovědnosti za škodu, včetně odpovědí na časté otázky ohledně odpovědnostních pojistek.
S rostoucím počtem elektrokoloběžek, elektrokol, elektroaut a dalších vozidel na baterie se zvyšuje i počet krádeží a nehod. Jaké pojištění si sjednat?
Máte sjednané povinné ručení a chcete ho zrušit? V tom případě jste se pustili do čtení toho správného článku. Dozvíte se v něm, kdy je možné povinné ručení zrušit a přiblížíme vám proces výpovědi povinného ručení krok po kroku.
Podle policejních statistik v roce 2023 šetřila policie 94 945 dopravních nehod. Reálně číslo je ale pochopitelně násobně vyšší, protože k řadě nehod není třeba přivolat policii. Jak postupovat v případě, že se dopravní nehoda nevyhnula ani vám a jak škodnou událost nahlásit pojišťovně?
Dobrý den, mám 25 let trvající smlouvu na investiční a důchodové připojištění od NN. Posílám tam 850 Kč a i tuto částku odečítám z daní. Mám tuto smlouvu nechat běžet až do 60 let, kdy mohu teprve peníze vybrat? A nebo je to již starý produkt, mám ho ukončit a předčasné vybrat a místo toho si založit novou smlouvu na DPS? Je mi 45 let a chtěla bych si začít spořit na důchod. Doporučil byste mi prosím, jestli je rozumné si založit novou smlouvu na DPS a spořit si 1 700 Kč?Nebo co byste doporučil, jak si naspořit na důchod? Velice děkuji za odpověď, pomůže mi to se v tom vyznat.
Dobrý den,
jde prosím o klasické penzijní připojištění nebo o jiný investiční produkt? Penzijní připojištění určitě nerušte, lze převést do DPS - vřele doporučuji. Obecně je doplňkové penzijní spoření (vyvážené nebo dynamické fondy) dobrým nástrojem pro spoření na penzi. Doporučit nelze pouze konzervativní fondy, které nabízí velmi nízké zhodnocení.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli není podvod platit pojištění půjčky předem. Smlouva mi byla zaslána. I mi pán který mi chce půjčit zaslal foto první strany občanky. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
jde o podvod, nikomu žádné peníze neposílejte. Potřebujete-li půjčit peníze, požádejte o půjčku v bance nebo u licencované nebankovní společnosti. Nabídky emailem/na sociálních sítích od soukromých osob a firem jsou všechno podvody. Cílem podvodníků je z Vás vytáhnout peníze pod smyšlenými záminkami (pojištění, poplatky atd.).
Dobrý den, mám penzijní připojištění (transformované fondy), chtěl bych přejít na DPS. Letos mi bude 60 let. Platí pro mě po převodu, že musím mít DPS minimálně 10 let, nebo ho mohu ukončit dříve? Pokud dříve, budu nějak krácen/penalizován? Předem Vám děkuji. Pěkný den
Dobrý den,
při přechodu z penzijního připojištění (transformované fondy) do DPS (účastnické fondy) se Vám započítává doba strávená v PP. Neplatí tak pro Vás min. doba spoření v DPS 5-10 let. Přechod do DPS vřele doporučuji.
Dobrý den, náhle zemřel otec mého nezletilého syna. Vlastnil několik nemovitostí, z nichž tři jsou na hypotéku. Chtěla bych se tedy zeptat, jak se postupuje dál v takové situaci. Náš společný syn je jeho jediné dítě. Je mu teprve 7 let. Se zemřelým jsme nebyli manželé a ani už spolu nějakou dobu nežijeme. Proto bych ráda věděla, jestli jako synův opatrovník budu muset hypotéky dál platit, aby o dědictví nepřišel. Jestli měl bývalý partner nějakou pojistku nevím. Děkuji za radu.
Dobrý den,
pokud měl otec dobré životní pojištění, budou hypotéky doplaceny z pojistek a syn zdědí nemovitosti. V opačném případě bude třeba hypotéky převzít a dále splácet nebo dluh umořit jiným způsobem (např. prodej části nemovitostí). Dědictví můžete jako celek přijmout nebo odmítnout (pak by dědic nedědil ani majetek ani dluhy, což by se Vám velmi pravděpodobně nevyplatilo).
Je pojištění, které kryje případy všech nahodilých pojistných rizik a škod, které by se klientovi mohly přihodit.
ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAMJe poměr, ve kterém se pojistné rozděluje mezi zvolené investiční fondy. Alokační poměr pojistného si určuje sám klient (pojistník), který je pojištěný a ten je také oprávněný v průběhu plateb pojistného a trvání smlouvy alokační poměr měnit.
ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAMje soubor služeb, který poskytuje pojišťovna, nebo jí najatá společnost pro klienty (pojistníky). Může být poskytován bezplatně (je v ceně pojistky), nebo bývá připlácen klientem.
Jedná se například o radu klientovi po telefonu jak postupovat při hlášení dopravní nehody, pomoc při zajištění autorizovaného servisu, zajištění služby náhradního vozidla, a pod.
Je služba klientovi v případě pojistné události hrazena pojišťovnou. Výše asistenčních služeb je závislá na zvolení limitů pojistného.
Například při povinném ručení, kdy je prostřednictvím asistenční služby klientovi hrazen odtah vozu do servisu, nebo náhradní vůz. U pojištění domácnosti například zámečník pro odemknutí zabouchnutých dveří, oprava domácích spotřebičů, a pod.
KOMENTÁŘE k článku Životní pojištění letos posiluje. Díky koronaviru
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.