Cizoměnový účet, Běžný účet

REKLAMA
Běžný účet
29.7.2017 Běžný účet

Dobrý den, rád bych se Vás zeptal či poprosil o pomoc. Moje paní má u Vaší banky již dlouho své korunové konto, které je možné bez poplatků použít i pro jiné měny (např. EUR). Toto jsme si před dvěma dny ještě jednou telefonicky nechal potvrdit. Já jsem chtěl zaslat mé paní z Německa ca 800 EUR - právě na její shora vzpomínané konto, kde se měla objevit zaslaná částka v EUR. Částka byla včera zaslána a skutečně i připsána na mé konto ALE bohužel v ČESKÝCH KORUNÁCH! Vypadá to tak, že chyba je asi u nás, poněvadž v nastavení nebylo konto zpřístupněno. Popisovanou transakci jsme prováděli poprvé, proto se nám stalo, že jsme si malého okénka nevšimli. Rádi bychom uvítali, kdyby se popsaná akce mohla opravit, v tom smyslu, že zaslaná částka by BEZ PŘEPOČTU EUR na koruny, tedy tak, jak bylo původně námi myšleno. Vaší pomocí bychom si velmi vážili a potvrdila by se tím skutečná profesionalita pracovníků Vaší banky. Omlouváme se, že musíme ještě dodat, že v úterý odjíždíme do zahraničí, kde bychom uvedené prostředky měli mít sebou. Dovolíme se poděkovat předem za Vaši pomoc - s vírou, že nám pomůžete tím zamezit kursovním ztrátám (dokonce dvakrát) a zbytečným poplatkům. S úctou a přáním krásného víkendu Zdenek 

Dobrý den,

nejsme vaše banka, ale poradenský portál. Každý účet je možné vést pouze v jedné měně (CZK, EUR a další). Za žádných okolností není technicky možné vést jeden účet ve dvou měnách (jak by pak účet věděl, ze které "CZK/EUR hromádky" chcete vybírat či na ni ukládat?). Příchozí a odchozí transakce v jiné měně než je měna účtu se automaticky přepočítávají kurzem banky (z korunového účtu můžete poslat do zahraničí eura a naopak příchozí platba v EUR se přepočte na koruny). 

Určitou výjimkou je účet e-konto vedený Raiffeisen bank (dříve e-banka), kde banka nabízí jediné číslo účtu pro více měn. Technicky jde samozřejmě o více podúčtů, kde se jednotlivé měny navzájem doplňují a přepočítávají se rovněž kurzem banky jak je výše uvedeno.

Pokud potřebujete vést účet i v EUR (např. z důvodu častých cest do zahraničí), je třeba si zřídit ještě jeden běžný účet vedený v EUR. Mnoho bank dnes nabízí vedení účtů zcela zdarma, např. Equa bank, Air Bank či Fio banka. U Equa bank máte výběry z bankomatů v zahraničí za 9 Kč. Mimo absenci poplatků mají tyto banky také pravděpodobně lepší kurzy než vaše současná banka. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena