Banky.cz Články Fintech Recenze platební brány Comgate: Jak funguje a jaké jsou její výhody a nevýhody?

Recenze platební brány Comgate: Jak funguje a jaké jsou její výhody a nevýhody?

23.1.2024 Fintech

V dnešní době si již většina z nás nedokáže představit nakupování na internetu bez platebních bran. Ty jsou spojené hned s několika výhodami jak pro samotné zákazníky, tak i pro obchodníky. Jednou z nejrozšířenějších platebních bran u nás je platební brána Comgate, kterou aktuálně využívá přes 15 tisíc obchodníků. Připravili jsme si pro vás recenzi, která shrne nejdůležitější informace o této platební bráně.

REKLAMA

Co jsou to platební brány?

Hned v úvodu si pojďme blíže představit platební brány. Platební brány jsou speciální systémy, které umožňují rychlé, snadné a bezpečné placení na internetu. Platební brány musí splňovat přísné bezpečnostní standardy a jejich provozovateli jsou společnosti licencované Českou národní bankou. K nejoblíbenějším platebním branám v Česku patří kromě Comgate platební brána GoPay, ThePay, Barion, Pays, ČSOB, PayPal, Stripe, PayU a GP webpay.

„Platební brány jsou pro provozovatele e-shopů nezbytné v případě, že chtějí svým zákazníkům nabídnout možnost platit kartou online. Platební brány jsou jedním z milníků úspěšného nákupu. Pokud totiž zákazníci na e-shopu nenajdou metodu platby, která jim vyhovuje, pravděpodobně nakoupí jinde. Při výběru platební brány je dobré vzít v potaz bezpečnost a zákaznickou podporu, kompatibilitu se systémem e-shopu, cenu a funkce, které platební brána nabízí,“ říká Petr Jermář, specialista na finance z portálu banky.cz.

Představení platební brány Comgate

Ptáte se, co je to platební brána Comgate? Jedná se o platební bránu české společnosti s 20letou tradicí na trhu, která se řadí k největším poskytovatelům online plateb v České republice. Platební brána Comgate nabízí možnost využít více než 50 platebních metod a je spojená s desítkami funkcí.

Srovnání běžných účtů

Produkty společnosti Comgate

Pod společností Comgate najdete kromě známé platební brány také platební terminál. Mezi jeho funkce patří například platba kartou, přijímání stravenkových karet, funkce spropitné, storno platby a refundace. V nabídce společnosti Comgate najdete také podnikatelský účet určený klientům, kteří využívají platební bránu nebo platební terminál Comgate alespoň 6 měsíců. Prostřednictvím úvěru je možné čerpat 30 000 až 1 500 000 Kč.

Srovnání platební brány Comgate vs. GoPay

Za jednoho z největších konkurentů platební brány Comgate je možné považovat platební bránu GoPay, která je díky více než 18 000 obchodníkům nejpoužívanější platební bránou v České republice. Jaké jsou mezi platební bránou Comgate a GoPay nejzásadnější rozdíly?

Platební brána

Základní poplatek z transakce

Měsíční poplatek za vedení brány

Zřizovací poplatek

Funkce odložené platby

Zdarma pro začínající obchody

Comgate

0,65 až 0,9 % dle tarifu

0 až 200 Kč dle tarifu

0 Kč

ano

na 6 měsíců

GoPay

0,9 až 2,2 % + 3 Kč dle tarifu

0 až 190 Kč dle tarifu

0 Kč

ne

na 12 měsíců

Výhody platební brány Comgate

Nejlepší hypotéka online

„Jednou z výhod platební brány Comgate je oproti řadě jiných platebních bran možnost odložených plateb. Díky této funkci můžou zákazníci na e-shopu nakoupit ihned a zaplatit později. Odložení platby až o 30 dnů je pro zákazníky bezúročné, e-shop ale získá finanční prostředky okamžitě,“říká Petr Jermář, specialista na finance z portálu banky.cz.

Kromě možnosti odložení plateb tato platební brána umožňuje také platby na třetiny nebo splátkový prodej. A jaké další výhody přináší?

  • několik možností platebních metod
  • podpora více než 100 komerčních platforem
  • možnost zapamatování karty
  • vzhled platební brány na míru
  • opakované platby
  • restart platby
  • platby v devíti měnách
  • možnost nastavení expirace platby
  • refundace
  • urgence platby
  • platební link
  • komunikace ve 14 jazycích
  • platby na stránce brány a na stránce e-shopu
  • demo platební brána

Nevýhody platební brány Comgate

Nevýhodou platební brány Comgate je oproti některým konkurenčním platebním branám (např. GoPay) skutečnost, že nenabízí mobilní platební bránu, tedy platební prostředí speciálně vyvinuté pro mobilní zařízení, a ne pouhou optimalizaci desktopové verze. Další nevýhodou je, že je online chat a zákaznická linka k dispozici pouze v pracovní dny (od 8:00 do 20:00).

Typy tarifů platební brány Comgate

Pokud se obchodník rozhodne pro platební bránu Comgate, má na výběr jeden ze tří tarifů.

Start

(tarif pro začínající obchodníky)

Easy

(tarif s jednou sazbou pro všechny platební metody)

Profi

(tarif pro větší obchodníky)

Poplatek za platbu kartou

zdarma do 50 tis. Kč měsíčně po dobu 6 měsíců, následně dle tarifu Easy

0,9 % + 1 Kč

0,65 až 3,20 % + 0,7 až 3 Kč

Bankovní převody

0,9 % + 1 Kč

0,9 % + 1 Kč

Česko: 0,65 %

Slovensko: 0,39 % + 0,15 EUR

Polsko: 0,99 % + 0,5 PLN

Odložený nákup

0,9 % + 1 Kč

0,9 % + 1 Kč

0,39 až 1,89 %

Nejlepší běžný účet

Zřízení brány a zrušení služby

zdarma

zdarma

zdarma

Měsíční poplatek za provoz brány

zdarma na 6 měsíců, poté dle tarifu Easy

zdarma nebo 100 Kč

zdarma nebo 200 Kč

Převoz peněz na bankovní účet klienta

zdarma

zdarma

zdarma

Refundace

2 Kč

2 Kč

2 Kč

Nejčastější otázky zákazníků spojené s Comgate

Na jaké otázky spojené s platební bránou Comgate se zákazníci ptají nejčastěji?

Jak funguje platební brána Comgate?

Chcete vědět, jak se platí přes Comgate? Jakmile vyplníte potřebné údaje a dáte pokyn k platbě, platební brána provede ověření platby a předá prodejci zprávu o zaplacení. Následně zašle provozovatel platební brány danou částku na účet e-shopu.

Jak dlouho trvá platba přes Comgate?

Rychlost platby prostřednictvím platební brány je závislá na zvolené platební metodě. V případě platby kartou dostane obchodník informaci o zaplacení do cca 30 minut, v případě bankovního převodu zhruba do 2 dnů.

Nejčastější otázky obchodníků spojené s Comgate

Přinášíme nejčastější odpovědi na dotazy spojené s platební bránou Comgate ze strany obchodníků:

Jaký má Comgate ceník pro obchodníky?

Comgate poplatky se odvíjejí od toho, který ze tří tarifů zvolíte. Ceník všech tří tarifů najdete v tabulce výše.

Jak dlouho trvá platba přes Comgate?

Podporuje Comgate Google Pay a Apple Pay?

Ano. Comgate podporuje Google PayApple Pay, k dalším platebním metodám patří např. platby kartou, bankovní převody i odložené platby.

Jak získat platební bránu Comgate?

Platební bránu můžete získat ve třech jednoduchých krocích, stačí odeslat poptávku, uzavřít smlouvu a nakonec propojit platební bránu s prostředím e-shopu.

Závěrečná recenze platební brány Comgate: 5 z 5

Vzhledem k velkému výčtu výhod platební brány Comgate a nevýhodám, které nejsou nijak závažné, hodnotíme českou platební bránu Comgate nejvyšším možným ohodnocením. Pro zákazníky je uživatelsky přívětivá a obchodníkům nabízí možnost ušetřit až 20 % nákladů a vybrat si tarif, který jim nejvíce vyhovuje.

REKLAMA

ANKETA k článku Recenze platební brány Comgate: Jak funguje a jaké jsou její výhody a nevýhody?

Používáte platební brány?

Počet odpovědí: 89

KOMENTÁŘE k článku Recenze platební brány Comgate: Jak funguje a jaké jsou její výhody a nevýhody?

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

[RECENZE] Portmonka: Digitální peněženka nového světa

30.4.2024 Fintech

Co byste řekli na to, mít veškeré věrnostní karty do svých oblíbených obchodů na jednom místě v praktické aplikaci? Pokud vám to zní dobře, pak by vaší pozornosti neměla uniknout aplikace Portmonka, která je spojená s řadou praktických funkcí. Co to Portmonka je a jaké jsou její hlavní výhody a nevýhody?

Recenze služby MOOY, která přináší alternativu ke klasické hypotéce

4.4.2024 Fintech

Našli jste vysněnou nemovitost, ale aktuálně jste v situaci, kdy vám banka neschválila hypotéku? Právě na řešení tohoto problému se zaměřila služba MOOY, která nabízí alternativní řešení pro ty, kteří na hypotéku v bance nedosáhnou. Jak služba MOOY přesně funguje? Jaké jsou její výhody? A jaké naopak nevýhody? To vše se dozvíte v naší recenzi, v níž si službu MOOY přiblížíme.

Recenze pokladního systému Storyous s výčtem klíčových výhod a nevýhod

30.3.2024 Fintech

Pokladní systémy jsou dnes nedílnou součástí řady podniků, výrazně totiž zjednodušují práci a šetří čas. Jedním z nejoblíbenějších pokladních systémů, a to zejména mezi zákazníky z oblasti gastra, je pokladní systém Storyous. Připravili jsme si pro vás recenzi, díky které se dozvíte nejpodstatnější informace o tomto systému, který aktuálně využívá více než 3 000 zákazníků z řad restaurací, kaváren, bister nebo vináren.

Portu: Recenze fintech investiční platformy

27.3.2024 Fintech

Z nejnovějších průzkumů ze začátku roku 2024 vyplývá, že s investováním má zkušenosti 39 % Čechů. Jednou z možností, jak své peníze takřka bez starostí zhodnotit, je investiční platforma Portu. Tato platforma, která má aktuálně přes 200 000 uživatelů a spravuje 29 miliard korun, investorům umožňuje jednoduše zhodnotit finance dlouhodobě i krátkodobě. Jak Portu funguje a jaké má výhody a nevýhody?

Recenze platební brány PayU: Jak funguje a jaké má výhody a nevýhody?

15.2.2024 Fintech

Pokud pravidelně nakupujete na internetu, pravděpodobně jste se už setkali hned s několika platebními bránami. Na trhu aktuálně působí široká škála poskytovatelů platebních bran a jedním z nich je i společnost PayU. Jak platební brána PayU funguje a jaké jsou její klady a nedostatky? To se dozvíte v naší recenzi.

Z naší bankovní poradny

Nebankovní poskytovatelé úvěrů a ochrana spotřebitele

17.3.2021 Půjčka

Dobrý den, obracím se na Vás jako na dohledový orgán nad finančními institucemi a potřebuji radu, zevrubnější deskripci problematiky, kterou se zabývám. Nebankovní instituce mi odpověděla několikrát, avšak velmi obecně, ne-li vůbec, nejsem spokojen. Mé otázky jsou následující: 1) Vezmeme-li nebankovního poskytovatele finančních služeb (platební instituci např. Zonky.cz - Benxy, s.r.o.) a tradiční banku např Fio banku, a.s., v čem podle Vás spočívá rozdíl ve vztahu k ochraně spotřebitele? Vztahují se na obě instituce stejné právní předpisy? Jak může klient postupovat, pocítí- li újmu na svých právech u bankovní instituce a jak u nebankovní instituce? 2) Jak ovlivnila směrnice PSD 2 bankovní instituce a jak FinTechové společnosti příkladě Zonky.cz? 3) V čem spočívají podle Vás největší rozdíly mezi tradiční bankou a FinTech společností (příkladně Zonky.cz - Benxy, s.r.o). 4) Lze dohledat nějaké konkrétní případy, kde banka postupovala jinak něž platební instituce (FinTech) ve vztahu k ochraně spotřebitele? Děkuji Vám za odpovědi a přeji hezký zbytek dne. 

Dobrý den,

dohledovým orgánem nad finančními institucemi je centrální banka (ČNB).

1) všichni poskytovatelé úvěrů (bankovní i nebankovní) musí dodržovat stejná pravidla hry daná Zákonem o spotřebitelském úvěru. Pocítí-li klient újmu na svých právech, může se domáhat nápravy soudní cestou.

2) PSD2 otevřela dveře mnoha fintechům do oblasti správy osobních financí. 

K dotazům 3-4) Bylo by dobré rozlišovat mezi fintechy (které se nutně nemusí zabývat půjčováním peněz, např. Spendee) a klasickými nebankovní poskytovali úvěrů (půjčující peníze nebonitním klientům za RPSN v řádech stovek-tisíců procent). 

Banka: Dodržuje vysoké morální a etické standardy, půjčí jen tomu, kdo je schopen peníze vrátit za nízký úrok. Banka půjčuje své peníze (riziko nese banka).Zonky: Z hlediska etických a morálních standardů má blízko bankám. Zonky nepůjčuje své peníze, ale půjčku pouze zprostředkovává (dlužníka prověří a umožní investorům dlužníkovi půjčit - riziko nese investor, nikoliv Zonky).Nebankovní poskytovatelé úvěrů: Mimo několik málo solidních firem (např. Home Credit) se jedná povětšinou o šejdíře, kteří poskytují nebankovní půjčky s extrémně vysokým RPSN (stovky až tisíce %) a vysokými smluvními pokutami. Zákon o spotřebitelském úvěru často obcházejí 2 způsoby: 1) půjčkou do 5 000 Kč (takto malé úvěry nejsou regulované), 2) půjčkami na IČ (též nespadá pod Zákon o spotřebitelském úvěru). Ochrana spotřebitele je pak nulová. Půjčují zoufalým klientům, které jinde odmítli a kterým by se pro jejich vlastní dobro půjčovat nemělo (vysoká pravděpodobnost, že nebudou schopni splácet).
ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎ

Pojmy ve slovníku

FinTech

(FinTech) je složeninou dvou slov: finance a technologie. Pojem FinTech v sobě zahrnuje nejen nové technologie prosazující se ve finančním sektoru (jmenujme například mobilní aplikace pro investování nebo pro směňování  kurzů měn, elektronické peněženky, BankID, API bankovnictví založené na PSD2). Pojem FinTech však obsahuje i skupinu firem a platforem, které FinTech služby vyvíjejí a/nebo poskytují.

K FinTechu tak patří všechny aplikace, které narušují status-quo ve světě bank a osobních financí, obecně finančnictví. 

Mezi praktické ukázky světových FinTech aplikací patří například americký PayPal, litevská banka Revolut působící i v ČR, nebo čínská AntGroup (myšleno AliPay, nikoliv tržiště Alibaba).

Nejznámější české FinTech společnosti jsou:Zonky - dnes součást Air Bank, dříve startup Zonky, který oslovil zájemce o komunitní financování a investory takového financováníTwisto - start-up zaměřený na platební karty a umožňující díky nim placení v e-shopechRoger - platební instituce zaměřující se na financování firemního provozu (factoring). Do tohoto projektu v ranné fázi investovala Komerční banka.Spendee, nebo BudgetBakers - aplikace světově umožňující evidenci příjmů a výdajů fyzickým osobám

Symbolem FinTechu je bezhotovostní platba, on-line půjčka, nebo on-line evidence příjmů a výdajů (Dotykačka). Prostě všechno co zjednodušuje uživateli dříve zkostnatělé bankovní služby. Samotná existence FinTech samozřejmě neznamená, že bychom měli přestat používat banky! Jen se jejich role posune spíše do vypořádacího centra, či úložiště aktiv.

ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAM

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena