Banky.cz Články Komerční sdělení Filatelie jako příležitost pro začínající i zkušené investory

Filatelie jako příležitost pro začínající i zkušené investory

Poštovní známky si dlouhodobě udržují svou hodnotu, a představují tak nejen klasické hobby, ale i zajímavou investici. Nejčastěji se filatelii věnují senioři, ale také mládež a hlavně generace středního věku – ta právě z investičních důvodů.

REKLAMA

Dlouhodobé zhodnocení poštovních známek

Odborníci poštovním známkám dlouhodobě připisují slušné zhodnocení. Jen na největším českém online tržišti Aukro.cz se ve filatelistickém zboží v letech 2018–2020 „otočilo“ na 153 milionů korun. Sběratelství poštovních známek zažívá boom i díky svému investičnímu potenciálu. Poštovní známky lze kupovat a prodávat přes aukční domy, na burzách sběratelů, prostřednictvím sociálních sítí nebo zmíněných online tržišť.

I v době vrcholící pandemie covidu-19 prodej poštovních známek na Aukro.cz vzrostl, každý měsíc se na portálu prodaly filatelistické položky za 7 milionů korun. O poptávku tedy není nouze a začít investovat můžete již s několika tisícovkami v kapse. I levnější známky se větší či menší mírou zhodnocují, záleží však na jejich vzácnosti, technickém stavu i poptávce na trhu. Počítejte však s tím, že jde o dlouhodobou investici na roky až desítky let.

Jak začít s investiční filatelií

Vzácnější kousky si drží cenu alespoň oproti inflaci, ale najdou se i takové, jejichž hodnota se za poslední čtvrtstoletí navýšila i o stovky procent. Proto je důležité si umět vybrat – jestliže se sbíráním známek teprve začínáte, určitě nejdříve pronikněte do oboru pomocí knih a internetu, prostudujte také katalogy známek. Vyplatí se navštěvovat burzy či sběratele a nejprve nasávat zkušenosti, než se pustíte do větších obchodů. U nákladnějších investic (alespoň zpočátku) oslovte zkušenějšího filatelistu, který vám pomůže rozeznat zrno od plev.

Investiční sbírku známek lze budovat rychle s dostatkem prostředků nebo i pomalu s každoměsíčním drobnějším obnosem. Vybírejte si takové známky, po nichž je v současnosti poptávka, která pravděpodobně neklesne ani v budoucnu. Dále se zaměřte na technický stav známky a na její původ a historii. Vzácnost známky je také důležitá, ale základní hodnotu vždy určuje poptávka.

Pokud zrovna nenarazíte na žádnou vhodnou známku, peníze si postupně střádejte a mějte je připravené, až se k prodeji objeví sběratelský poklad. Nemusíte mít album plné známek s minimální hodnotou, cennější je sbírka několika kousků, které se doopravdy zhodnotí.

REKLAMA

KOMENTÁŘE k článku Filatelie jako příležitost pro začínající i zkušené investory

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Chtějte erudovaného a současně přívětivého pojišťovacího poradce

Když člověk řeší otázky spojené s pojištěním, je důležité mít na blízku někoho, na koho se může spolehnout – nejde totiž o nic menšího než o ochranu milionových hodnot v oblasti majetku, života a zdraví. Profesionálně vyškolený a empatický poradce dokáže ušetřit spoustu času a starostí.

Nejlepší pojišťovací poradkyně na světě je z České republiky

Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.


Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.

V bankovním sektoru vládnou věrnostní programy jako hlavní prostředek zapojení zákazníků

V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.

Fingood: Investice do rozvoje českých firem, s výnosem až 12 % ročně

Jistě jste se již setkali S P2P půjčkami a možnostmi investovat do nich. Kdo by neznal Zonky, s jejich „lidé půjčují lidem“. U Fingoodu jde o stejný princip, jen v režimu P2B, kde „lidé půjčují firmám“ (people to business). I zde jde o Českou Národní Bankou licencovanou platformu ke zprostředkování skupinového financování (crowdfunding), i tady vše řídí sama platforma a i tady se dá získat lepší zhodnocení než u banky. Seznamte se s Fingoodem a s možnostmi investování, které vám dává.

Z naší bankovní poradny

Pojmy ve slovníku

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena