Dobrý den, mám relativně klasický scénář: dne 9.1. jsem za nemalou sumu zakoupil elektroniku u pána, který inzeruje na serveru Bazos.cz. Protože tvrdil, že je cizinec a žije ve Španělsku, nemohl jsem si zboží osobně vyzvednout. Domluvili jsme se tedy, že náš obchod vyřešíme za účasti třetí strany - kurýrní společnosti údajně využívající služeb Escrow (já jakožto kupující zaplatím třetí straně, dorazí mi zboží, po inspekci a odsouhlasení, že je vše v pořádku, společnost uvolní peníze ve prospěch prodejce). Jen pro zajímavost je to tato kurýrní společnost https://delivery-ct.com. Peníze jsem kurýrní společnosti odeslal (na IBAN banky ING v Itálii), mám rozsáhlou mailovou komunikaci v AJ jak s prodejcem, tak kurýrní společností, včetně faktury za elektroniku (bez razítka a podpisu), screenshoty z jejich trackingu zásilky, atd. Po 2 dnech mi přišel e-mail s žádostí o další nemalou sumu kvůli nutnosti zaplatit pojištění pro cestu zboží po Evropě. Odmítl jsem a v rámci dohody jsem požádal o zrušení obchodu a navrácení plné částky zpět, což má být součástí jejich "refund policy". Společnost mi zrušení objednávky potvrdila s tím, že peníze mi přijdou zpět na účet za 10-14 pracovních dní. Bohužel až nyní jsem měl dostatek indicií, abych se dovtípil, že se nejspíše jedná o podvod, pán ze Španělska a kurýrní společnost jsou zřejmě jedna a ta samá osoba a žádná dohoda s Escrow neexistuje. Ihned jsem zároveň požádal o reklamaci transakce u své banky, která v rámci reklamačního řízení poslala zahraniční bance žádost o vrácení platby. Zatím se neozvali, ale nepředpokládám úspěch. Nyní uplynulo oněch 14 dní na vrácení peněz, peníze jsem samozřejmě nedostal a e-mailem se mnou ani pán, ani společnost již nekomunikuje. Tedy má otázka: mám v tuto chvíli nějaké možnosti? Je relevantní řešit událost prostřednictvím PČR? Je nějaká šance při podání žaloby? Děkuji za Vaši odpověď
Dobrý den,
jedná se o klasický podvod, zcela bez šance na vypátrání pachatele a navrácení peněz. Podvodníci Vás pod mnoha zamínkami (koupě/prodej zboží, pomoc s transferem peněz, dědictví, atd.) obklopí dokonalou virtuální realitou (falešná kurýrní služba, banka, pojišťovna) a tahají z Vás peníze. Ani banka Vám nic nevrátí, neboť jste dobrovolně někomu poslal peníze (na reklamaci jsou pochybení na straně banky, když např. hacker odcizí bance citlivá data o platebních kartách a někdo Vám následně vybere peníze z účtu).
Pro odhalení těchto podvodů si stačí klást základní otázky. Proč cizinec ze Španělska inzeruje na českém bazarovém portále? Vy byste prodával svoji elektroniku na španělském portále? Tohle přece absolutně postrádá logiku.
Žádný kurýrní služba Vás nikdy nenechá zkontrolovat obsah zásilky. Pošta není soudce - nemůže rozhodovat spory mezi spotřebiteli. Kurýr vždy jen přepravuje zásilky z místa A do místa B a před jejich předáním maximálně inkasuje dobírku.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pokračování dotazu č. 24748: Dobrý den, problem je, že já dědím svůj vlastní majetek. Na tom domě pracovalo několik generací předtím, takže jsem to určitě nedostal zadarmo. Já nikomu výdělek neupírám, notář je přidělený státem, a ten poplatek určil stát. U notáře to chodí tak, že já sám mu řeknu kde co je, aby to nemusel moc hledat. Máme dva účty v bance na maminku a PPAS, vše jsem založil já a platím to já, na mámu u PPAS to bylo založeno kvůli slevě na plyn a bankovní účet byl kvůli důchodu. To je vše. Když odmítnu dědictví, co tím riskuji? Třeba dům je napsán na mě, ale co vybaveni domu apod? Děkuji vám
Dobrý den, přešel jsem od jiného dodavatele služeb k 02 a uhradil první platbu mimo jiné proto, že dle tvrzení pracovníka O2 bude v případě pravidelné platby za tyto služby z účtu vedeného u Air Bank poskytována sleva 300 Kč. Můj dotaz zní, za jak podmínek toto bude realizováno.
Pokračování dotazu č. 24771: Dobrý den, děkuji za odpověď k dotazu na PayPal. Mám ještě dva poddotazy, pokud budete tak hodný a poradíte. Nejde mi kontaktovat technickou podporu na webu ani aplikaci. Po kliknutí na telefonní kontakt se stále ukazuje error, službu messages ve svém účtě nemám, jediná možnost je chat, kde mi po odeslání dotazu přišla automatická odpověď, že nikdo z podpory není k dispozici (psala jsem i ve všední den). Vím, že jsem udělala chybu a neposlala si poprvé na zkoušku z mé banky jen pár korun, ale potřebovala jsem rychle uskutečnit platbu mimo ČR. K tomu se váže druhý doraz - je možné, že jsem překročila limit a PayPal tak vysokou částku peněz nepřijme? Co se stane potom, když z mé banky jsou už peníze pryč? Pokud by byl problém v nadlimitní částce, nepřišel by mi alespoň informační email, nebo by se peníze automaticky nevrátily na můj Moneta účet? Omlouvám se, že obtěžuji, jsem už trochu zoufalá, že když nelze kontaktovat podporu, nebude jiná možnost peníze získat zpět. Až teď jsem četla na zahraničních webech plno stížností, že lidé se nedokáží s customer service spojit třeba několik týdnů i měsíců. Ještě jednou děkuji za odpověď.
Dobrý den, posílala jsem si na PayPal ze svého propojeného účtu Moneta dnes poprvé peníze (bohužel vyšší částku, protože jsem potřebovala rychle provést platbu zahraniční letecké společnosti). V internetovém bankovnictví jsem hned viděla, že částka odešla, už při vyplňování se ukázalo, že jde o okamžitý převod. Na účtu PayPal však dosud peníze nemám. ID převodu jsem napsala do poznámky pro příjemce, jedná se o delší kombinaci čísel a písmen. Zde jsem u několika dotazů četla odpovědi, že je třeba vyplnit variabilní symbol, ten jsem však nikde nenašla. Dá se podle ID ve zprávě pro příjemce identifikovat platba, nebo zůstanou peníze "viset" u PayPal? Jméno na obou účtech mám stejné, ani chybu v číslech jsem určitě neudělala. Předem děkuji za odpověď, Magda
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Potřebujete zjistit, zda máte nárok na přídavky na děti? V naší kalkulačce si snadno ověříte, jestli na tuto sociální dávku dosáhnete a v jaké výši vám může být vyplácena. Ukážeme vám také, jaké podmínky musíte splnit a jak o přídavky požádat.
Realitní podílové fondy se těší mezi Čechy stále větší popularitě. Svůj podíl na tom mají mimo jiné klesající úroky u spořicích účtů v bankách. Část lidí již přesunula své peníze právě do nemovitostních fondů určených drobným investorům a další k nim ještě přibydou. Jednou z hlavních výhod realitních podílových fondů je jejich nízká rizikovost. Na sedmibodové škále rizikovosti investic SRI zaujímají často druhý nejnižší stupeň 2 a jsou tak optimální volbou i pro konzervativní investory.
Jsou dokumenty, bez kterých se při žádosti o půjčku na bydlení neobejdete. Jedním z nich je i odhad ceny nemovitosti pro hypotéku. Pro každého žadatele je přitom zásadní – do velké míry určuje, kolik vám banka půjčí. Jak získat odhad bytu nebo domu a kolik stojí odhad ceny nemovitosti?