Banky.cz Banky.cz Štítky falešný prodejce

falešný prodejce

Zneužití osobních údajů

Dobrý den, svým nedopatřením jsem se zaregistrovala na zahraniční podvodné stránce u objednávky, jenž jsem zjistila posléze, že se jedná o podvodnou stránku. Nic jsem naštěstí převodem neplatila, jelikož jsem dala možnost na dobírku. Bohužel jsem tam zadala svoje kontaktní údaje (jméno, adresu, email) a mám obavy aby nebyly zneužity. A teď nevím co dělat. Prosím poraďte. Děkuji

Falešný prodejce

Dobrý den, našel jsem zde dotaz, který sedí na prodejce z sbazaru, od něhož bych rád koupil jeho nabízené zboží. E-mailová komunikace s ním zatím probíhá v pořádku, ale toto mě trochu zabrzdilo. Nevíte prosím, jestli se dá zjistit, zda tazatel tohoto dotazu nějak vyřešil problém? Děkuji.

Falešný prodejce ze zahraničí

Dobrý den, pravděpodobně jsem se stala obětí podvodu. Přes bazar jsem prodávala šaty a na můj inzerát se ozval zájemce z Anglie. Nepřišlo mi to podezřelé, protože kupující byl slušný a komunikoval. Domluvili jsme se, že mi pošle peníze na účet. Poté mě kontaktovala jeho banka, že peníze jsou odeslané (dostala jsem i potvrzení od banky s tím, že jakmile odešlu balík, tak mi hned pošlou peníze...jako že je to standardní operace, která slouží při prodeji zboží, jako ochrana prodávajícího a kupujícího). Na tom mi nic podezřelé nepřišlo a balík jsem odeslala. Na uvedený email banky jsem odeslala potvrzení o odeslání a obratem se mi ozvali, že peníze (6100 CZK) dostanu do 24 hodin. Druhý den mi přišlo, že "paní" má nastavené pro odchozí platby vyšší limity a abych dostala peníze, tak musím poslat 15000 CZK přes western union někam do Afriky a oni mi pošlou 21600 CZK. Peníze jsem samozřejmě neodeslala. Tak jsem napsala do té banky, že se mi tato operace zdá jako nestandardní a žádné peníze neodešlu. Hned nato mi přišel výhružný email (že musím do dvou dnů poslat potvrzení o platbě, jinak případ přebere FBI). Jen škoda, že mě to nenapadlo dřív, ale uvedený email jsem zadala do googlu a zjistila jsem, že mail na pravou banku obsahuje o písmenko méně. Vím, že není žádná možnost, jak bych svůj balík a tím i peníze dostala zpět. Už se ale stalo. Nevím, jestli sem tento dotaz patří, ale chtěla bych nějakým způsobem zabránit tomu, aby tito podvodníci tahali peníze z dalších "obětí", ale nevím, na koho se v tomto případě obrátit? Mám pravou banku informovat o tom, že někdo využívá podoby s jejich oficiálním emailem? (bojím se, abych z toho neměla problémy). Předem děkuji za radu.

Falešný prodejce

Dobrý den, naletěla jsem podvodné stránce na internetu a zaplatila přes PayPal přes 2 000 Kč. Zboži již nedošlo a na email nikdo nereaguje. Peníze odešly na č. účtu 706409-33126726/0800, i když jde asi o zahraničního prodejce z Číny. Je nějaký postup jak dostat peníze zpět? Děkuji mnohokrát za odpověď. Leona

Falešný prodejce, nedodané zboží

Dobry den, mame ucet u vasi banky. Bohuzel jsme se s pritelkyni zamotali do nejakeho podvodu pri koupi zbozi pres internet. Objednali jsme jsem si fusak. Penize isme poslali na ucet 1026263989/6100. Prodejce nam bohuzel odmita dat jakekoliv udaje pro uplatneni nasich naroku. Potrebujeme jmeno a bydliste. Je mozna od Vas tyto udaje vyzadat? Dekuji za rychlou odpoved, Michal

Falešný prodejce

Dobrý den, prosím Vás, poslal jsem převodem pánovi z bazaru 11 000 Kč za mobil, podací lístek slíbil že pošle, ale neposlal. Následně přestal i komunikovat. Plánuji podat trestní oznámení. Chci se zeptat, zda může policie zjistit majitele účtu jen pomocí čísla účtu či telefonu. Děkuji

Falešný zahraniční prodejce

Dobrý den, mám relativně klasický scénář: dne 9.1. jsem za nemalou sumu zakoupil elektroniku u pána, který inzeruje na serveru Bazos.cz. Protože tvrdil, že je cizinec a žije ve Španělsku, nemohl jsem si zboží osobně vyzvednout. Domluvili jsme se tedy, že náš obchod vyřešíme za účasti třetí strany - kurýrní společnosti údajně využívající služeb Escrow (já jakožto kupující zaplatím třetí straně, dorazí mi zboží, po inspekci a odsouhlasení, že je vše v pořádku, společnost uvolní peníze ve prospěch prodejce). Jen pro zajímavost je to tato kurýrní společnost http://delivery-ct.com. Peníze jsem kurýrní společnosti odeslal (na IBAN banky ING v Itálii), mám rozsáhlou mailovou komunikaci v AJ jak s prodejcem, tak kurýrní společností, včetně faktury za elektroniku (bez razítka a podpisu), screenshoty z jejich trackingu zásilky, atd. Po 2 dnech mi přišel e-mail s žádostí o další nemalou sumu kvůli nutnosti zaplatit pojištění pro cestu zboží po Evropě. Odmítl jsem a v rámci dohody jsem požádal o zrušení obchodu a navrácení plné částky zpět, což má být součástí jejich "refund policy". Společnost mi zrušení objednávky potvrdila s tím, že peníze mi přijdou zpět na účet za 10-14 pracovních dní. Bohužel až nyní jsem měl dostatek indicií, abych se dovtípil, že se nejspíše jedná o podvod, pán ze Španělska a kurýrní společnost jsou zřejmě jedna a ta samá osoba a žádná dohoda s Escrow neexistuje. Ihned jsem zároveň požádal o reklamaci transakce u své banky, která v rámci reklamačního řízení poslala zahraniční bance žádost o vrácení platby. Zatím se neozvali, ale nepředpokládám úspěch. Nyní uplynulo oněch 14 dní na vrácení peněz, peníze jsem samozřejmě nedostal a e-mailem se mnou ani pán, ani společnost již nekomunikuje. Tedy má otázka: mám v tuto chvíli nějaké možnosti? Je relevantní řešit událost prostřednictvím PČR? Je nějaká šance při podání žaloby? Děkuji za Vaši odpověď



Rychlé odkazy

Banky v ČR