Dobrý den, pravděpodobně jsem se stala obětí podvodu. Přes bazar jsem prodávala šaty a na můj inzerát se ozval zájemce z Anglie. Nepřišlo mi to podezřelé, protože kupující byl slušný a komunikoval. Domluvili jsme se, že mi pošle peníze na účet. Poté mě kontaktovala jeho banka, že peníze jsou odeslané (dostala jsem i potvrzení od banky s tím, že jakmile odešlu balík, tak mi hned pošlou peníze...jako že je to standardní operace, která slouží při prodeji zboží, jako ochrana prodávajícího a kupujícího). Na tom mi nic podezřelé nepřišlo a balík jsem odeslala. Na uvedený email banky jsem odeslala potvrzení o odeslání a obratem se mi ozvali, že peníze (6100 CZK) dostanu do 24 hodin. Druhý den mi přišlo, že "paní" má nastavené pro odchozí platby vyšší limity a abych dostala peníze, tak musím poslat 15000 CZK přes western union někam do Afriky a oni mi pošlou 21600 CZK. Peníze jsem samozřejmě neodeslala. Tak jsem napsala do té banky, že se mi tato operace zdá jako nestandardní a žádné peníze neodešlu. Hned nato mi přišel výhružný email (že musím do dvou dnů poslat potvrzení o platbě, jinak případ přebere FBI). Jen škoda, že mě to nenapadlo dřív, ale uvedený email jsem zadala do googlu a zjistila jsem, že mail na pravou banku obsahuje o písmenko méně. Vím, že není žádná možnost, jak bych svůj balík a tím i peníze dostala zpět. Už se ale stalo. Nevím, jestli sem tento dotaz patří, ale chtěla bych nějakým způsobem zabránit tomu, aby tito podvodníci tahali peníze z dalších "obětí", ale nevím, na koho se v tomto případě obrátit? Mám pravou banku informovat o tom, že někdo využívá podoby s jejich oficiálním emailem? (bojím se, abych z toho neměla problémy). Předem děkuji za radu.
Dobrý den,
jedná se o klasický podvod. Argument "Nepřišlo mi to podezřelé, protože kupující byl slušný a komunikoval." - podvodník musí být slušný a komunikativní, jinak by svou oběť nikdy nepřesvědčil. Tyto podvody lze velmi dobře odhalit. Stačí si položit základní otázku "proč by Afričan žijící v Anglii kupoval bazarové šaty v ČR?" Vy přece také nenakupujete na španělském online bazaru. Samotné náklady na přepravu jsou mnohdy vyšší než cena kupovaného zboží. Nemá to logiku.
Banky nic takového jako kontrolu odeslaného balíku ani zprostředkování prodeje bazarového zboží nenabízejí. Taktéž neexistuje nic jako minimální limit transakce. Banka pouze plní pokyny majitele účtu (na jeho žádost odesílá peníze).
Podvod můžete nahlásit Policii ČR, ale je to bez šance na dopadení pachatele. Pravou banku informovat netřeba, státy se špatnou vymahatelností práva (např. Afrika) jsou plné podvodníků, kteří se za banky vydávají a podobnými metodami se snaží vytáhnout ze svých obětí peníze. S tím nic nenaděláte. Řešením je nikdy neposílat zboží před obdržením platby.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pokračování dotazu č. 24748: Dobrý den, problem je, že já dědím svůj vlastní majetek. Na tom domě pracovalo několik generací předtím, takže jsem to určitě nedostal zadarmo. Já nikomu výdělek neupírám, notář je přidělený státem, a ten poplatek určil stát. U notáře to chodí tak, že já sám mu řeknu kde co je, aby to nemusel moc hledat. Máme dva účty v bance na maminku a PPAS, vše jsem založil já a platím to já, na mámu u PPAS to bylo založeno kvůli slevě na plyn a bankovní účet byl kvůli důchodu. To je vše. Když odmítnu dědictví, co tím riskuji? Třeba dům je napsán na mě, ale co vybaveni domu apod? Děkuji vám
Dobrý den, přešel jsem od jiného dodavatele služeb k 02 a uhradil první platbu mimo jiné proto, že dle tvrzení pracovníka O2 bude v případě pravidelné platby za tyto služby z účtu vedeného u Air Bank poskytována sleva 300 Kč. Můj dotaz zní, za jak podmínek toto bude realizováno.
Pokračování dotazu č. 24771: Dobrý den, děkuji za odpověď k dotazu na PayPal. Mám ještě dva poddotazy, pokud budete tak hodný a poradíte. Nejde mi kontaktovat technickou podporu na webu ani aplikaci. Po kliknutí na telefonní kontakt se stále ukazuje error, službu messages ve svém účtě nemám, jediná možnost je chat, kde mi po odeslání dotazu přišla automatická odpověď, že nikdo z podpory není k dispozici (psala jsem i ve všední den). Vím, že jsem udělala chybu a neposlala si poprvé na zkoušku z mé banky jen pár korun, ale potřebovala jsem rychle uskutečnit platbu mimo ČR. K tomu se váže druhý doraz - je možné, že jsem překročila limit a PayPal tak vysokou částku peněz nepřijme? Co se stane potom, když z mé banky jsou už peníze pryč? Pokud by byl problém v nadlimitní částce, nepřišel by mi alespoň informační email, nebo by se peníze automaticky nevrátily na můj Moneta účet? Omlouvám se, že obtěžuji, jsem už trochu zoufalá, že když nelze kontaktovat podporu, nebude jiná možnost peníze získat zpět. Až teď jsem četla na zahraničních webech plno stížností, že lidé se nedokáží s customer service spojit třeba několik týdnů i měsíců. Ještě jednou děkuji za odpověď.
Dobrý den, posílala jsem si na PayPal ze svého propojeného účtu Moneta dnes poprvé peníze (bohužel vyšší částku, protože jsem potřebovala rychle provést platbu zahraniční letecké společnosti). V internetovém bankovnictví jsem hned viděla, že částka odešla, už při vyplňování se ukázalo, že jde o okamžitý převod. Na účtu PayPal však dosud peníze nemám. ID převodu jsem napsala do poznámky pro příjemce, jedná se o delší kombinaci čísel a písmen. Zde jsem u několika dotazů četla odpovědi, že je třeba vyplnit variabilní symbol, ten jsem však nikde nenašla. Dá se podle ID ve zprávě pro příjemce identifikovat platba, nebo zůstanou peníze "viset" u PayPal? Jméno na obou účtech mám stejné, ani chybu v číslech jsem určitě neudělala. Předem děkuji za odpověď, Magda
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Potřebujete zjistit, zda máte nárok na přídavky na děti? V naší kalkulačce si snadno ověříte, jestli na tuto sociální dávku dosáhnete a v jaké výši vám může být vyplácena. Ukážeme vám také, jaké podmínky musíte splnit a jak o přídavky požádat.
Realitní podílové fondy se těší mezi Čechy stále větší popularitě. Svůj podíl na tom mají mimo jiné klesající úroky u spořicích účtů v bankách. Část lidí již přesunula své peníze právě do nemovitostních fondů určených drobným investorům a další k nim ještě přibydou. Jednou z hlavních výhod realitních podílových fondů je jejich nízká rizikovost. Na sedmibodové škále rizikovosti investic SRI zaujímají často druhý nejnižší stupeň 2 a jsou tak optimální volbou i pro konzervativní investory.
Jsou dokumenty, bez kterých se při žádosti o půjčku na bydlení neobejdete. Jedním z nich je i odhad ceny nemovitosti pro hypotéku. Pro každého žadatele je přitom zásadní – do velké míry určuje, kolik vám banka půjčí. Jak získat odhad bytu nebo domu a kolik stojí odhad ceny nemovitosti?