Banky.cz Články Komerční sdělení Nejlepší věrnostní programy bank

Nejlepší věrnostní programy bank

Nejlepší věrnostní programy bank

V rámci souboje o zákazníky nabízí banky čím dál častěji i různé věrnostní či bonusové programy pro své klienty. Díky těmto bonusovým programům můžete získat různé exkluzivní slevy, cashback na celý nákup nebo různé další výhody. V dnešním článku pro vás máme velké srovnání věrnostních programů, které banky v České republice nabízí.

REKLAMA

Přehled věrnostních programů

Na bankovním trhu jsou dostupné následující věrnostní programy:

  • Airbank – My Air

  • MONETA Money Bank – bene+

  • UniCredit Bank – U-šetřete

  • Česká spořitelna – Moneyback

  • Raiffeisenbank – RB Club

  • ČSOB – Svět odměn

Kromě výše jmenovaných věrnostních programů nabízí některé banky ještě věrnostní program, který je poskytovaný přímo vydavateli platebních karet. V Česku se jedná v podstatě jen o program Mastercard Priceless. Do srovnání jsme také nezařazovali programy, které jsou úzce specializované nebo časově omezené.

Co lze s věrnostními programy získat?

Věrnostní programy bank nabízí různorodé benefity, většina programů však nabízí následující základní bonusy.

Cashback

Cashback je jednoduše řečeno služba, díky které získáte nějakou (zpravidla malou) část ze zaplacené sumy zpět, a to na bankovní účet. Cashback nabízí téměř každý věrnostní program banky nebo vydavatele platební karty. Tyto slevy jsou sice malé, ale přesto poměrně zajímavé. Cashback s bonusovým programem banky lze získat třeba při nákupu v supermarketech Albert, na vybraných benzinkách nebo v celé řadě dalších e-shopů i kamenných obchodů.

Tip: pro získání cashbacku není třeba být ani klientem banky s bonusovým programem. Existují i specializované portály, které jej nabízí zdarma všem. Například na Kuponer.cz lze získat nejvyšší cashback.

Slevové kupony

Exkluzivní slevové kupony pro členy věrnostních programů jsou rovněž častým benefitem. Jedná se obvykle o nějaké časově omezené akce, během kterých lze využít kupony do vybraných e-shopů či kamenných obchodů.

Další výhody

Mezi další výhody, které je možné získat v rámci věrnostních programů bank, patří různé dárky k nákupům ve vybraném obchodě, slevové poukazy na vybrané služby či možnost vyzvednout si slevu na určité zboží či službu při nasbírání dostatečného počtu věrnostních bodů.

Airbank – My Air

Bonusový program Airbank mohou využít všichni klienti této banky v mobilní aplikaci MyAir. Airbank nabízí možnost získat cashback na nákupy online i v kamenných obchodech, slevové kupony a dárky k nákupům. Možnost získat cashback se vztahuje i na poměrně zajímavé a velké obchody, jako jsou supermarkety Albert, vybraný sortiment v e-shopu Alza.cz nebo nákup na benzinkách Shell. Peníze zpět za nákup lze využít dokonce i ve vybraných lokálních restauracích

Odměny je nutné předem vždy aktivovat v aplikaci MyAir, jejich přičtení není automatické, ale vztahuje se jen na nákupy v omezeném časovém intervalu od aktivace odměny. Aby se odměna přičetla je nutné nakoupit skrze platební kartu, která se váže k bankovnímu účtu od Airbank, na který jsou odměny sbírané. Slevové kupony se pravidelně mění a stejně tak i nabídka dárků, které lze k nákupu získat.

MONETA Money Bank – bene+

Další zajímavý věrnostní program. bene+ se klientům banky Moneta Money Bank aktivuje automaticky, a to k debetním a kreditním kartám. Následně získají nárok na zajímavé slevy, aniž byste museli cokoli nastavovat. Nejzajímavější bonusem bene+ je cashack, neboť je možné získat až 20 % zpět při nákupu u partnerů daného programu. K dispozici navíc budete mít i speciální slevové kupony. Dobrou zprávou přitom je, že výše měsíční odměny není omezena.

Mezi partnery věrnostního programu bene+ patří Ticketmaster, Pompo, GS nebo Corial, nicméně existují jich desítky, a to opět včetně lokálních restaurací. Pokud navíc budete mít kreditní kartu Smart, získáte další odměnu ve výši 1 %. Benefity a slevy se přitom sčítají. S tímto programem budete mít zároveň nárok i na další výhody, takže o něm můžete minimálně začít uvažovat. 

UniCredit Bank – U-šetřete

Věrnostní program U-šetřete je spojený s debetní či kreditní kartou UniCredit Bank. Pokud jste, nebo se stanete klientem této banky, stačí si ve svém Smart Bankingu aktivovat Slevy U-šetřete a zaregistrovat se. Následně můžete nakupovat formou cashbacku ve výši až 30 % u takových společností jako Adidas, FlixBus, Albert, Dr. Max nebo Shell. Využít ho tedy mj. můžete při každodenních nákupech, tankování nebo cestování. 

UniCredit bank se chlubí tím, že jsou vám slevy šité na míru, neboť vám budou nabízeny s ohledem na vaše předchozí nákupní aktivity. Navíc je získáte zcela automaticky, takže si o ně nemusíte říkat. Zkrátka zaplatíte dané zboží a určité procento z utracené částky vám bude připsáno zpět na účet. Tyto slevy přitom nejsou nijak omezené, takže je možné ušetřit tolikrát, kolikrát chcete.

Věrnostní programy bank

Česká spořitelna – Moneyback

Věrnostní program Moneyback od České spořitelny funguje podobně jako U-šetřete. Jste-li tedy klientem této bankovní instituce, stačí si jej v aplikaci George aktivovat. Následně můžete každý měsíc ušetřit zajímavé částky. Mezi partnery této banky přitom opět patří supermarkety Albert nebo čerpací stanice Shell, ale třeba také obchody s elektronikou jako Planeo, Datart nebo Electro World. Slevy je ovšem možné uplatnit i při cestování či obědech v restauracích.

O jaké slevové akce se ale vlastně jedná? Znovu jde zcela bez překvapení o cashback, jehož výše může činit několik desítek procent. Navíc je možné využít i slevové kupony, a to přímo při placení u smluvních partnerů České spořitelny. Moneyback je tedy další zajímavý věrnostní program, s jehož pomocí lze každý měsíc ušetřit zajímavé částky. 

Raiffeisenbank – RB Club

K využití věrnostního programu RB Club u Raiffeisenbank nepotřebujete žádnou registraci. Slevové akce je možné využít při platbách kartou RB nebo Equa bank, a to ve více než  1 900 obchodních míst v České republice. Nárok na ně budete mít při placení v kamenných či internetových obchodech, ale také při návštěvě vybraných restaurací, stejně jako při cestování po Čechách i do zahraničí. Partnery jsou totiž např. Adidas, Eta, Bambule, GS nebo Lekarna.cz.

RB Club umožňuje využít cashback až ve výši 30 %, ale také slevové kupony. Některé takové akce jsou mimořádné, tudíž jsou dostupné v limitovaném počtu či na omezenou dobu. K dispozici ovšem máte rovněž dlouhodobé slevy, které je možné vybírat po celý rok. Zatímco v prvním případě lze ušetřit jednorázově, ve druhém budete mít nárok na finanční úsporu opakovaně.

ČSOB – Svět odměn

Posledním věrnostním programem v našem výčtu je Svět odměn od ČSOB. Ten je nutné nejprve aktivovat, a to osobně, telefonicky, přes aplikaci ČSOB Smart nebo přímo v internetovém bankovnictví. Kompletní výčet partnerů tohoto programu by byl široký, proto opět uveďme jen několik z nich. Patří mezi ně např. Mall, Foodora Market, Sconto nábytek, Planeo nebo Answear.

Co se týče samotných slev, ty se od výše zmíněných programů poněkud liší, neboť ČSOB je nabízí „postaru“. K dispozici tak máte akční slevy a nabídky, ale využít je možné rovněž katalog odměn, což není nic jiného než „klasické“ sbírání bodů za utracené peníze. Při platbě kartou vám totiž bude vždy přičten jeden bod za jednu utracenou korunu. Při nákupu u výše zmíněných partnerů přitom body naskakují rychleji. A co s nimi? Následně je lze zdarma vyměnit za dárky, slevy či produkty ČSOB.

Shrnutí

Bonusové programy bank nabízí zajímavé odměny, obvykle jde o odměny ve formě cashbacku, přičemž nabídka obchodů i výše odměn je často napříč jednotlivými programy velice podobné. Velký rozdíl může činit to, zda je nutné si danou odměnu před nákupem aktivovat (jako v případě Airbank) nebo je cashback získaný automaticky (jako v případě UniCredit Bank), na aktivaci před nákupem si nemusíte totiž vždy vzpomenout a tak vám mohou některé zajímavé odměny uniknout.

Některé starší bonusové programy, jako Svět odměn od ČSOB jsou sice zajímavé, ale v dnešní konkurenci “nových” bonusových programů již nijak neoslní. Popularita bonusových programů bank je však na vzestupu a tak se časem nejspíše my, jako spotřebitelé, dočkáme stále zajímavějších nabídek.

REKLAMA

KOMENTÁŘE k článku Nejlepší věrnostní programy bank

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

 Fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu

Fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu

Lokální investiční nemovitostní fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu neboli DIP. Klientům tak nabízí další alternativu k existujícím penzijním fondům a doplňkovému penzijnímu spoření. Stát chce nově podporovat zodpovědné občany, kteří se nebudou spoléhat pouze na státní důchodový systém. 

Kam investovat peníze v roce 2024

Kam investovat peníze v roce 2024

Rozhodování o tom, kam investovat peníze, je důležitou součástí správy osobních financí a může otevřít cestu k finančnímu zabezpečení a růstu majetku.

Chtějte erudovaného a současně přívětivého pojišťovacího poradce

Chtějte erudovaného a současně přívětivého pojišťovacího poradce

Když člověk řeší otázky spojené s pojištěním, je důležité mít na blízku někoho, na koho se může spolehnout – nejde totiž o nic menšího než o ochranu milionových hodnot v oblasti majetku, života a zdraví. Profesionálně vyškolený a empatický poradce dokáže ušetřit spoustu času a starostí.

Nejlepší pojišťovací poradkyně na světě je z České republiky

Nejlepší pojišťovací poradkyně na světě je z České republiky

Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.


V bankovním sektoru vládnou věrnostní programy jako hlavní prostředek zapojení zákazníků

V bankovním sektoru vládnou věrnostní programy jako hlavní prostředek zapojení zákazníků

V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.

Z naší bankovní poradny

Pojmy ve slovníku

100% Hypotéka

Půjčka, která pokryje celou koupi. Taková je 100% hypotéka. LTV této hypotéky je 100 %, což znamená, že vám banka půjčí peníze na celou odhadní cenu nemovitosti, kterou ručíte. Díky 100% hypotéce tak získáte dost peněz na nákup domu či bytu nebo například na výstavbu. Zároveň ale musíte počítat s vyšším úrokem než u menších půjček. Pro banky je totiž úvěr bez spoluúčasti klienta rizikovější, a proto jsou jeho podmínky přísnější. V současnosti navíc čeští poskytovatelé 100% hypotéky neposkytují. Česká národní banka totiž v roce 2016 zpřísnila podmínky pro získání hypotéky a jejich součástí bylo také ukončení 100% hypoték. Banky tak nabízí maximálně 90% hypotéky. Pouze u 5 % objemu poskytnutých půjček smí být LTV vyšší než 90 %. Přesto existuje možnost, jak pomocí půjčky na bydlení získat dost peněz na úhradu celé kupní ceny nemovitosti. V podstatě tedy můžete dosáhnout na 100% hypotéku. Jak na to? Musíte ručit více nemovitostmi. Kromě kupovaného bytu či domu to může být například nemovitost rodičů. Samozřejmě ale platí, že majitel této nemovitosti musí s ručením souhlasit. Díky ručení více nemovitostmi se zvýší hodnota zástavy. I při 90% či menším LTV tak získáte peníze na nákup vybraného domu či bytu. Banky navíc obvykle umožňují druhou nemovitost z hypotéky vyvázat, jakmile splatíte potřebnou část úvěru. Dál tedy ručíte pouze kupovaným domem či bytem. Další možností je dofinancovat hypotéku dalším úvěrem. Například úvěrem ze stavebního spoření. ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAM

90% Hypotéka

Až 90 procent z ceny nemovitosti, kterou ručíte. Přesně tolik si můžete půjčit na hypoteční úvěr. Abyste ale 90% hypotéku dostali, musíte splnit několik požadavků. Jsou to zejména základní podmínky pro získání hypotéky – tedy například: věk,příjemči bonita.Oproti nižším půjčkám ale musíte u 90% hypotéky počítat s méně výhodnými podmínkami. Protože má hypotéka pokrýt 90 procent z ceny nemovitosti, je pro banku riskantnější než menší úvěry. A proto poskytovatelé toto riziko obvykle kompenzují vyšším úrokem. Pro většinu lidí je přitom 90% hypotéka nejvyšší možná. Podle pokynů České národní banky mohou poskytovatelé víc peněz půjčit jen v 5 procentech případů. Potřebujete tak mít naspořeno alespoň 10 procent z kupní ceny. V praxi to vypadá tak, že u bytu za 3 000 000 korun získáte maximálně 2 700 000 korun. Zbytek doplatíte vy. Pokud si chcete pomocí hypotéky půjčit víc než 90 procent z ceny domu či bytu, musíte ručit více nemovitostmi. V takovém případě stoupne hodnota zástavy, ze které se půjčka počítá. Výhodou je, že se tím pádem můžete dostat na nižší LTV (obvykle do 80 %) a získáte tak nižší úrok než u 90% hypotéky. Pokud jste například původně ručili bytem za 2 500 000 korun a nyní k němu přidáte další byt ve stejné ceně, stoupne hodnota zástavy na 5 000 000 korun. U hypotéky na zmíněných 2 500 000 tak bude LTV 50 %. ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAM

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena