Do čeho investovat v době krize, či pro případ
další krize? Opět se jako dobrá investice ukázaly drahé kovy – konkrétně zlaté
slitky.
Věděli jste, že žádná česká mincovna investiční zlato ve formě slitků (cihel) nevyrábí? Na našem trhu proto hrají prim švýcarské rafinérie. Jenomže… Chcete-li zrovna teď koupit kvalitní zlaté slitky, narazíte na problém. I když řada investorů teď zlato prodává, protože cena zlata stoupla, nebo potřebují peníze na záchranu svého businessu, investiční zlato v podobě zlatých slitků je aktuálně nedostatkovým zbožím. Koronavirová krize totiž na čas ochromila zásobování zlatými a stříbrnými slitky.
Uzavřely se i tak obří rafinerie, jako jsou Argor-Heraues, Valcambi a PAMP. Přitom právě ony tvoří dohromady až třetinu celosvětové produkce a patří mezi nejžádanější značky slitků vůbec. Tyto tři rafinerie se nachází ve švýcarském kantonu Ticino poblíž italských hranic. Koronavirus je uzavřel na dva měsíce, což se na trhu velice rychle projevilo.
Jak z této situace, když chcete investovat hned? Cestou rozhodně nejsou pofidérní značky slitků, které byste měli následně problém prodat. Ale ani nákup zlatých šperků, jak se naprostí laici často domnívají. Poraďte se u odborníků. Například ve specializované prodejně Pražské mincovny v pražském Obecním domě.
Odborníky z ní jsme oslovili a radu mají – investovat do zlatých mincí Wiener Philharmoniker. Ty se razí z ryzího zlata o hmotnosti trojské unce a v menších. Vyrábí se ve Vídni. „Největší zájem je o mince v originálním balení po 10 nebo 20 kusech. To je zapečetěné speciální fólií s hologramem. Klienti tak mají jistotu, že jejich mince jsou zbrusu nové, nedotčené.“ uvádí vedoucí prodejny v obecním domě, pan Palas.
Investiční mince jsou obecně odborníky doporučovány jako skvělá alternativa ke zlatým slitkům. Wiener Philharmoniker je světoznámou značkou, obecně uznávanou a dobře prodejnou. A cenově jsou mince dokonce ještě mírně levnější než švýcarský slitek o stejné hmotnosti. Rozdíl ve výkupní ceně přitom není.
Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.
Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.
V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.
Jistě jste se již setkali S P2P půjčkami a možnostmi investovat do nich. Kdo by neznal Zonky, s jejich „lidé půjčují lidem“. U Fingoodu jde o stejný princip, jen v režimu P2B, kde „lidé půjčují firmám“ (people to business). I zde jde o Českou Národní Bankou licencovanou platformu ke zprostředkování skupinového financování (crowdfunding), i tady vše řídí sama platforma a i tady se dá získat lepší zhodnocení než u banky. Seznamte se s Fingoodem a s možnostmi investování, které vám dává.
KOMENTÁŘE k článku Pořizujete si investiční zlato? Zkuste investiční mince místo slitků
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.