Recenze Air Bank



- odměny za platby běžnou platební kartou
- partnerské programy napříč trhem
- hypotéka i na nemovitost v zahraničí
- banka počítá s internetovou a počítačovou zdatností svých klientů
- poplatky za výběry z cizích bankomatů (mimo partnerské banky)
Air Bank je moderní internetová banka a součást skupiny PPF. Nabízí bankovní produkty s transparentní strukturou a téměř bez poplatků. Cílí na klienty digitálně zdatné, kteří ocení sice jen běžnou bankovní nabídku, ale přes pokročilé technologie.
O Air Bank
Air Bank zahájila svou činnost v roce 2011, s českou identitou a jako součást finanční skupiny PPF. Její filozofie od začátku stojí na přesvědčení, že bankovní služby mají zjednodušovat život klientům, nikoliv ho komplikovat zbytečnými procesy. Tomu odpovídá i nastavení jak samotných produktů a služeb, tak i internetového a mobilního bankovnictví. Air Bank se zaměřuje výhradně na segment běžných občanů a živnostníků.
Banka systematicky podporuje finanční i digitální gramotnost svých klientů. Jednak nabídkou podpůrných finančních nástrojů, jako jsou spořicí obálky. Jednak doplňkovými technologickými funkcionalitami: například správou faktur, či propojením s investičními službami umožňujícími frakční nákupy. Air Bank v posledních letech podporuje klienty v mobilitě, a to jak výhodami za platby v zahraničí, tak například hypotékou na nemovitost v cizině.
,,V nabídce Air Bank nenajdete do detailu propracované finanční produkty, vše má jen základní nastavení. Například změna v hypotečním úvěru se nedá řešit úpravou smlouvy, ale jen jeho doplacením a uzavřením nové hypotéky se změněnými parametry”

Expertní hodnocení banky
Air Bank si vybudovala silnou pozici mezi českými bankami zaměřenými na retail (koncové klienty). K tomu významně přispěla zcela odlišná marketingová strategie (založená na kontrastu s tradičními bankovními domy), ale i realizace této strategie v praxi: skutečné osvobození produktů a služeb od často nevýhodných přežitků. Plus nastavení bankovních produktů a služeb do jednoduchých struktur, v nichž se klient snadno zorientuje.
,,Air Bank se rozhodla jít cestou moderní internetové banky. Tuto cestu na český trh jako první přinesla mBank. Air Bank dokázala tuhle strategii ještě prohloubit a posunout ji dál: ve prospěch digitálně zdatného klienta i samotné banky. Už dlouho platí, že Air Bank je vždy mezi prvními na českém trhu, která zavádí další technologii.”

Air Bank staví své jméno na vstřícnosti, srozumitelnosti, jednoduchém schématu nabízených služeb a produktů. A v neposlední řadě na férovém přístupu bez skrytých podmínek. V žebříčcích často obsazuje přední příčky, zejména díky uživatelsky přívětivé mobilní aplikaci, ale například i flexibilním podmínkám úvěrových produktů. Značnou výhodou je možnost zřízení většiny služeb zcela online, bez nutnosti osobní návštěvy pobočky.
Jako jedna z mála bank umožňuje Air Bank klientům nakupovat části (frakce) investičních nástrojů namísto celých jednotek. To je výhodná cesta pro začínající investory, kteří si chtějí postupně vybudovat svůj kapitál. Ale i pro investory pokročilé, kteří chtějí investovat do dražších aktiv, a zde mohou nakupovat i jen jejich frakce (zlomky).
- jasná a přehledná produktová nabídka bez složitých podmínek
- špičkové digitální bankovnictví s intuitivním ovládáním
- digitální přístup k většině bankovních služeb bez nutnosti návštěvy pobočky
- nadstandardní pružnost při nastavování úvěrových podmínek
- program odměn vracející peníze za vybrané transakce
- přístup k investičním příležitostem prostřednictvím platformy Zonky Rentiér
- výhodné podmínky pro platby kartou v zahraničí
- propojení s významnými partnerskými programy
- financování nemovitostí v zahraničí
- bezplatné výběry hotovosti z bankomatů v cizině
-
klient se musí alespoň základně orientovat v digitálním prostředí a technologiích
- zpoplatněné výběry z cizích bankomatů v ČR
- absence možnosti spolupracovat s externími finančními poradci, i u tak složitých produktů, jako je hypotéka (klient musí být schopen se rozhodovat a vyřídit si celou službu sám)
- jen jednoduché bankovní produkty (složitější nastavení nebo řešení komplikovanějších situací tu chybí)
- omezená nabídka produktů pro náročnější klientelu a firemní segment
Podrobný popis banky
Air Bank se zaměřuje na moderně smýšlející uživatele bankovních služeb, kteří oceňují minimalizaci poplatků a preferují jednoduché digitální řešení svých finančních potřeb, s důrazem na mobilní přístup. Primární cílovou skupinou jsou běžní občané a drobní živnostníci, nikoliv korporátní klientela nebo klientela privátní (té se věnuje PPF banka ze stejné finanční skupiny).
,,Air Bank předpokládá u svých klientů základní schopnost pohybu v online prostředí a ochotu využívat mobilní aplikace jako hlavní komunikační kanál. Dále cílí na klienty, kterým stačí bankovní produkty a služby bez složitějších parametrů a možností obměn”

Historické milníky Air Bank
Air Bank zahájila poskytování bankovních služeb 22. listopadu 2011. Do povědomí veřejnosti vstoupila jako první poskytovatel garantovaného vysokého úročení spořicích účtů, kdy klientům slibovala udržení sazeb mezi třemi nejvyššími na trhu. Připomeňme, že v pozdějších letech ji v této strategii vystřídaly další banky, z nejnovějších je to Partners banka.
Air Bank postupně rozšiřovala portfolio o další inovativní služby, jako garanci spokojenosti či bonusové programy za řádné splácení půjček. Průlomovým produktem se stal běžný účet s nadstandardním úročením. Od roku 2013 nabízí klientům možnost výběrů hotovosti prostřednictvím terminálů Sazky.
Na českém hypotečním trhu se Air Bank zapsala hypotékou umožňující bezplatné mimořádné splátky. A hypotékou s možností snížit si splátky formou úspor uložených na spořicím účtu u Air Bank. V oblasti platebních technologií přinesla inovaci v podobě prvních bezkontaktních bankomatů. V roce 2015 zavedla službu "Šanon" pro digitální správu domácích financí, včetně faktur a účtenek.
Inovátorskou pozici si Air Bank udržuje i nadále - v roce 2018 realizovala historicky první okamžitou mezibankovní platbu v Česku (s Českou spořitelnou) a v roce 2021 představila první hlasové ovládání bankovní aplikace v českém jazyce, s virtuální asistentkou Anetou.
,,Mezi nedávné novinky patří rozšíření hypotečních produktů o financování nemovitostí v zahraničí, zavedení dětských účtů, systém pro rozložení plateb, či strategické partnerství s telekomunikačním operátorem O2.”

Air Bank poskytuje jednoduché portfolio finančních služeb
-
různé typy účtů:
standardní běžný účet, speciální účet pro děti, účet určený mladým lidem, spořicí účet s výhodným úročením
-
úvěrové produkty s flexibilitou ve splácení:
osobní půjčky, sloučení existujících úvěrů, kontokorentní úvěr, systém pro rozdělení větších plateb
-
hypoteční produkty:
nové hypotéky, refinancování stávajících úvěrů, specifické hypotéky na zahraniční nemovitosti
-
finanční plánování a investice:
platforma Zonky Rentiér, investiční služby Portu, podílové fondy, doplňkové penzijní spoření, termínované vklady, ETF
-
pojistné produkty:
cestovní pojištění, osobní pojištění, pojištění schopnosti splácet, pojištění majetku a financí
,,Veškeré vklady klientů jsou chráněny v rámci zákonného pojištění vkladů do ekvivalentu částky 100 000 EUR (přibližně 2,5 milionu Kč).”

V čem je Air Bank jiná?
Air Bank buduje svou konkurenční pozici na principu banky s jednoduchým a férovým bankovnictvím, které skutečně slouží lidem. Minimalizuje zbytečné poplatky, nezatěžuje klienta zbytečně komplikovanými možnostmi. Soustředí se na uživatelský komfort při každodenním bankovnictví.
Výjimečné jsou flexibilní podmínky půjček, možnost financovat nemovitosti i za hranicemi a strategická partnerství s dalšími poskytovateli služeb. Kvalitu (i když jednoduchých) služeb potvrzuje řada prestižních ocenění, která Air Bank dostává v podstatě každoročně.
O Air Bank jste jistě slyšeli už mnohokrát
Marketingové kampaně Air Bank patří mezi nejzapamatovatelnější na českém bankovním trhu. Charakteristickým prvkem byla po mnoho let kontrastní dvojice bankéřů - tradiční nepříjemný a hamižný bankéř z konkurenční instituce, versus vstřícný a férový zástupce Air Bank. Slogan "I banku můžete mít rádi" se stal jedním z nejznámějších reklamních hesel v České republice. Banka svým klientům postupně představuje 100 důvodů, proč mohou mít svou banku rádi.