Banky.cz Články Komerční sdělení Rekordní kvartál pro XTB: 54,4 mil. EUR čistého zisku a více než 55 tisíc nových klientů

Rekordní kvartál pro XTB: 54,4 mil. EUR čistého zisku a více než 55 tisíc nových klientů

Společnost XTB právě oznámila předběžné finanční výsledky za první čtvrtletí roku 2022. Během tohoto období se XTB podařilo vygenerovat rekordní konsolidovaný čtvrtletní čistý zisk v historii společnosti – konkrétně 54,4 mil. EUR. Významnými faktory, které určily úroveň výsledků XTB v prvním čtvrtletí roku 2022, byly zejména: vysoká volatilita na finančních a komoditních trzích, způsobená mj. jak geopolitickou situací, tak neustále rostoucím průměrným počtem aktivních klientů a jejich vysokou transakční aktivitou vyjádřenou v objemu kontraktů  v lotech.

REKLAMA
    • Konsolidovaný čistý zisk v prvním čtvrtletí 2022: 54,4 mil. EUR, o 179 % více než ve stejném období předchozího roku
    • Celkový počet klientů se meziročně zvýšil o 52,2 % na 481,9 tisíce
    • Nárůst objemu obchodů klientů s CFD instrumenty o 39,9 % r/r - z 1,12 milionu na 1,56 milionu lotů
    • Intenzifikace akvizice klientů a marketingových aktivit

    Za těchto podmínek vygenerovala společnost XTB v prvním čtvrtletí roku 2022 čistý zisk 54,4 mil. EUR oproti 19,5 mil. EUR v předešlém roce. To představuje nárůst o 34,9 mil. EUR r/r. Provozní výnosy v prvním čtvrtletí 2022 dosáhly 94,6 mil. EUR (v 1. čtvrtletí 2021: 40,8 mil. EUR) s provozními náklady na úrovni 28,2 mil. EUR (1. čtvrtletí 2021: 19,0 mil. EUR).

    XTB získala v prvním čtvrtletí 55,3 tisíc nových klientů, což znamená nárůst jejich celkového počtu na 481,9 tisíc oproti 316,7 tisíc na konci prvního čtvrtletí předchozího roku. Pozoruhodný je zejména nárůst průměrného počtu aktivních klientů. V prvním čtvrtletí činil 149,8 tis. ve srovnání se 103,4 tis. v 1. čtvrtletí 2021 a 112,0 tis. v průměru v průběhu roku 2021. To se promítlo do nárůstu objemu obchodů klientů s CFD instrumenty vyjádřenými v lotech – v 1. čtvrtletí vzrostl na 1,56 mil. lotů oproti 1,12 mil. ve stejném období roku 2021 (nárůst o 39,9 %). O 14,3 % se zvýšila i hodnota čistých vkladů klientů (z 208,1 mil. EUR v prvním čtvrtletí 2021 na 237,8 mil. EUR v prvním čtvrtletí 2022).

    Dobré výsledky v prvním čtvrtletí ukazují, jak důležitá a efektivní je strategie systematického budování pevných základů – základny zákazníků, kteří zvyšují svou aktivitu v obdobích vyšší volatility trhu. To se promítá do nárůstu počtu transakcí a tím i našich výnosů. Proto je budování zákaznické základny prioritou naší prodejní a marketingové strategiekomentuje Omar Arnaout, generální ředitel XTB.

    Pokud jde o výnosy XTB – podíváme-li se na třídy nástrojů odpovědných za jejich vytvoření, tak zjistíme, že v prvním čtvrtletí roku 2022 byly v čele CFD založené na indexech. Jejich podíl na struktuře výnosů z finančních nástrojů dosáhl 57,4 % oproti 39,9 % o rok dříve. Je to důsledek vysoké ziskovosti CFD instrumentů založených na US 100 a US 500, německém DAX (DE30) nebo ruském indexu RUS 50. Druhou nejziskovější třídou aktiv byly CFD instrumenty založené na komoditách. Jejich podíl na struktuře výnosů v prvním čtvrtletí roku 2022 činil 30,2 % ve srovnání s 53,8 % v prvním čtvrtletí roku 2021. Nejziskovějšími nástroji v tomto segmentu byly CFD na základě cen ropy, zlata a zemního plynu. Výnosy z CFD na základě forexu tvořily 9,4 % všech výnosů ve srovnání s 2,7 % o rok dříve. Skupina XTB kromě retailového segmentu rozvíjí pod značkou X Open Hub také institucionální aktivity, které poskytují likviditu a technologie dalším finančním institucím. V prvním čtvrtletí roku 2022 tato činnost vygenerovala provozní výnosy ve výši 3,4 mil. EUR.

    Provozní náklady v 1. čtvrtletí 2022 dosáhly 28,2 mil. EUR a byly o 9,2 mil. EUR vyšší než ve stejném období předchozího roku (19,0 mil. EUR v 1. čtvrtletí 2021). Nejvýznamnější změny byly zaznamenány u marketingových nákladů, kde došlo k nárůstu o 3,8 mil. EUR, a to především díky vyšším výdajům na intenzivně realizované marketingové kampaně v prvním čtvrtletí. Vzhledem k dynamickému rozvoji společnosti, a tím i nárůstu zaměstnanosti, došlo k nárůstu o 3,4 mil. EUR také u nákladů na odměňování a zaměstnanecké benefity.

    Naší prioritou je poskytnout našim zákazníkům tu nejlepší službu. Proto neustále zlepšujeme kvalitu našich služeb stávajícím klientům a průběžně zavádíme další zlepšení, jako je formulář W8-BEN umožňující efektivní snížení daní z amerických dividend. Ten jsme zpřístupnili všem klientům v lednu letošního roku. Na druhou stranu pozorujeme, že trend rostoucího zájmu o investování je konstantní a nabírá na síle. Počet lidí uvažujících o investování – bez ohledu na periodické výkyvy trhu – systematicky roste. Proto se také silně zaměřujeme na oslovení potenciálních klientů, kteří o prvních investičních krocích teprve uvažují. K tomu má přispět mimo jiné zahájení spolupráce s Joannou Jędrzejczyk, novou XTB ambasadorkou, která se objevila v našich nových reklamních spotech. Budeme pokračovat v intenzivních marketingových aktivitách zahájených v prvním čtvrtletí na podporu investičních řešení, která nabízíme, říká Omar Arnaout.

    REKLAMA

    KOMENTÁŘE k článku Rekordní kvartál pro XTB: 54,4 mil. EUR čistého zisku a více než 55 tisíc nových klientů

    Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

    Přidejte nový komentář

    Mohlo by vás zajímat

    Chtějte erudovaného a současně přívětivého pojišťovacího poradce

    Když člověk řeší otázky spojené s pojištěním, je důležité mít na blízku někoho, na koho se může spolehnout – nejde totiž o nic menšího než o ochranu milionových hodnot v oblasti majetku, života a zdraví. Profesionálně vyškolený a empatický poradce dokáže ušetřit spoustu času a starostí.

    Nejlepší pojišťovací poradkyně na světě je z České republiky

    Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.


    Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

    Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.

    V bankovním sektoru vládnou věrnostní programy jako hlavní prostředek zapojení zákazníků

    V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.

    Fingood: Investice do rozvoje českých firem, s výnosem až 12 % ročně

    Jistě jste se již setkali S P2P půjčkami a možnostmi investovat do nich. Kdo by neznal Zonky, s jejich „lidé půjčují lidem“. U Fingoodu jde o stejný princip, jen v režimu P2B, kde „lidé půjčují firmám“ (people to business). I zde jde o Českou Národní Bankou licencovanou platformu ke zprostředkování skupinového financování (crowdfunding), i tady vše řídí sama platforma a i tady se dá získat lepší zhodnocení než u banky. Seznamte se s Fingoodem a s možnostmi investování, které vám dává.

    Z naší bankovní poradny

    Pojmy ve slovníku

    Srovnáváme hypotéky od

    © Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena