Banky.cz Bankovní poradna zdarma Půjčka #6518, Nebankovní půjčka a odstoupení od smlouvy

Jaké jsou možnosti po nevrácení půjčené částky ve lhůtě odstoupení od smlouvy?

REKLAMA
Nejlevnější půjčka od Zonky
7.5.2019 Půjčka

Dobrý den, manželka si vzala půjčku 25 000 Kč od společnosti Fair kredit. Odstoupili jsme od smlouvy ve 14 denní lhůtě. Měli jsme 30 dnů na vrácení peněz společnosti. Bohužel jsme ale peníze nevrátili. Volala nám paní manažerka této společnosti a sdělila nám, že pokud jsme peníze do 30 dnů nevrátili, tak se vracíme zpět ke splátkovému kalendáři. To ale nechceme. Chceme zůstat u toho, že jsme odstoupili a vrátíme jen tu půjčenou částku 25 000 Kč. Paní manažerka říká, že to nejde. Potřeboval bych vědět, jak to teda je. Nikde jsem to nenašel. Omlouvám se za takový dotaz, uvědomuji si, že jsme se zachovali špatně. Mockrát Vám děkuji za odpověď.

Dobrý den,

v rámci zákona o spotřebitelském úvěru můžete do 14 dnů odstoupit od úvěrové smlouvy (stejně jako můžete např. odstoupit od kupní smlouvy při nákupu zboží v eshopu). V obou případech však musíte půjčené peníze (nebo kupované zboží) vrátit. Pokud jste peníze ve stanovené lhůtě nevrátil, pak je odstoupení od smlouvy neplatné. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena