Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.
Prodeje privátních značek rostou hlavně kvůli vysoké inflaci a snaze ušetřit
Výsledky průzkumu společnosti promo-codes.cz ukazují rostoucí trend směrem k privátním značkám. Mezi další oblíbené způsoby, jakými české domácnosti bojují proti inflaci, patří vyhledávání slevových kuponů a propagačních kódů. Podle průzkumu si 73 % českých spotřebitelů oblíbilo privátní značky a plánuje je kupovat i v době, kdy se vysoká míra inflace zlepší. Pouze 9 % respondentů uvedlo, že u privátních značek nezůstanou.
Devět z deseti nakupujících také uvedlo, že při nákupu potravin loví výhodné nabídky a vyhledává slevové kupony s promo kódy. Celkem 41 % z nich navštěvuje více obchodů, aby našlo nejvýhodnější nabídku, a levnější ceny přilákají nakupující do obchodu čtyřikrát častěji než speciální nabídky a akce.
Rostoucí ceny potravin a spotřebního zboží nutí Čechy šetřit
Zatímco během kovidové pandemie se známým značkám dařilo – velké silné značky přinášely spotřebitelům, kteří se připravovali na nejisté časy, útěchu a velké potravinářské podniky si vynahradily roky pomalého růstu. Nicméně po vypuknutí válečného konfliktu, zvýšení cen energií a nastalé krizi životních nákladů se změnily pravidla hry. Rostoucí míra inflace vyhnala ceny zboží na rekordní úrovně, a úspory nákladů v obchodě s potravinami se tak pro mnohé české spotřebitele staly životně důležitými.
„Více spotřebitelů se tak v obchodech poohlíží po levnějších značkách, porovnává cenové nabídky a vyhledává slevové kupony“, uvádí Alisa Sklyarova z Promo-Codes.
Zatímco vyšší ceny způsobené inflací pravděpodobně vedly spotřebitele k tomu, aby nakupovali více zboží privátních značek, jedním z faktorů mohla být i soustředěná snaha o zlepšení jejich kvality. Dříve byly privátní značky základními verzemi výrobků prémiových značek, ale maloobchodníci se nyní zdokonalují v některých atributech, kterými výrobky přitahují spotřebitele. Mnoho maloobchodníků v posledních letech zvýšilo kvalitu a výběr svých nabídek privátních značek v naději, že posílí vnímání značek obchodů jako výhodné nabídky s vyšší kvalitou. Certifikace potravin bez GMO nebo třeba ekologické obaly a důraz na udržitelnost pomáhají obrátit pozornost českých spotřebitelů právě k privátním značkám.
S postupným růstem oblíbenosti privátních značek, které nyní tvoří čtvrtinu trhu, a rostoucím zájmem o slevové kódy, lze očekávat, že tyto trendy budou nadále formovat spotřebitelské chování v České republice.
S neustálým vývojem finančních trhů je důležité hledat efektivní způsoby, jak optimalizovat úspory a investice. Sparkasse poskytuje občanům ČR možnost využívat výhodné finanční produkty, včetně fixace hypotéky až na 10 let a půjčky až 90 % z kupní ceny nemovitosti.
Statistiky ukazují, že se zadluženost českých domácností neustále zvyšuje. Velký podíl na tom mají takzvané spotřební úvěry bez konkrétního úvěru. Mnoho lidí je využívá pro nákup běžného spotřebního zboží. To však může způsobit celou řadu problémů. Pojďte se s námi podívat, proč půjčka na spotřební zboží není dobrý nápad.
Exchange Traded Funds (ETF), neboli burzovně obchodované fondy, představují jeden z nejoblíbenějších investičních nástrojů dnešní doby. Nabízejí širokou diverzifikaci, nízké náklady a snadnou obchodovatelnost. Přinášíme vám základní informace o tom, jak obchodovat s ETF, a představíme vám klíčové kroky a strategie pro úspěšné investování. ETF je typ investičního fondu, který se obchoduje na burze stejně jako akcie. ETF se skládá z různých aktiv, jako jsou akcie, dluhopisy, komodity nebo měny, a jejich cílem je sledovat výkonnost konkrétního indexu nebo sektoru. Mezi nejznámější ETF patří ty, které sledují indexy jako S&P 500, NASDAQ 100 nebo FTSE 100.
Lokální investiční nemovitostní fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu neboli DIP. Klientům tak nabízí další alternativu k existujícím penzijním fondům a doplňkovému penzijnímu spoření. Stát chce nově podporovat zodpovědné občany, kteří se nebudou spoléhat pouze na státní důchodový systém.
Rozhodování o tom, kam investovat peníze, je důležitou součástí správy osobních financí a může otevřít cestu k finančnímu zabezpečení a růstu majetku.
KOMENTÁŘE k článku Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.