Komerční banka (KB) patří mezi průkopníky
Otevřeného bankovnictví. První v České republice nabídla multibanking i pro
firmy.
Jedno internetové nebo mobilní bankovnictví KB
vám nyní stačí k obsluze všech vašich účtů z pohodlí kanceláře nebo domova, pro
klienty i firmy. Díky této funkčnosti můžete mít dnes pod kontrolou zůstatky a
transakční historii všech vašich účtů snadno a rychle z jednoho místa. Letos
bude možné z takto připojených účtů odesílat i platby.
V Komerční bance už v současné době připojíte
13 českých a slovenských bank a další budou brzy následovat. Donedávna měli
klienti tuto možnost jen v rámci svých soukromých účtů, ale nyní už i
podnikatelé a firmy využívající internetové bankovnictví MojeBanka Business
uvidí banky, které si připojili v rámci agregaci aplikace MojeBanka a brzy i
mobilního bankovnictví Mobilní banka Business.
Komerční banka nabízí pro podnikatele a firmy
v oblasti otevřeného bankovnictví řadu inovativních služeb. Díky nové službě KB
FirmaProVas.cz nemusí podnikatelé při zahájení nového podnikání obíhat osobně
množství různých úřadů. KB zajistí založení firmy „na přání“ rychle do 5 dnů,
za režijní cenu zahrnující pouze státem stanovené poplatky (tj. od 5 tis. Kč) a
bez dodatečných nákladů. To vše s minimálním úsilím na straně podnikatele.
Fakturoid, jak už název napovídá, slouží k
jednoduché správě faktur online přímo z internetového bankovnictví MojeBanka a
MojeBanka Business. Fakturoid pomáhá podnikatelům a firmám udělat pořádek ve
fakturách, zejména pokud je dnes vystavují v excelu nebo ručně. Novou fakturu
snadno vytvoří během několika sekund. Mohou si také evidovat náklady, a to vše
mohou sdílet se svou účetní a účetním systémem.
Nová aplikace Board přináší snadný přehled o
svém podnikání a umožňuje lépe řídit rozvahu a cashflow své firmy. Pro získání
nových obchodních příležitostí nebo vytížení nevyužitých výrobních či
logistických kapacit mohou využívat služby ČIA News a Kooperace.cz.
Pokud firma poskytuje své služby klientům
Komerční banky, může využít vzdálené ověření identity (eID API) namísto nutné
fyzické identifikace klientů na pobočkách této firmy, a to plně v souladu s
příslušnými zákony a regulacemi. Další neméně zajímavou službou bude připravované
přímé napojení firemních účtů a transakční historie do účetního a podnikového
systému. Tyto API služby umožňují dramatický rozvoj, inovace i digitální
transformaci v podnikání v době, kdy klienti vyžadují vzdálenou digitální
obsluhu více než kdykoliv předtím.
Výchozím bodem pro partnery a vývojáře je KB
API portál, kde se nachází všechny potřebné informace pro dostupné i
připravované API služby. Komerční banka tak umožňuje třetím stranám využít v
jejich aplikacích zabezpečený přístup k informacím a datům, které jsou v
souladu s platnou legislativou, jako jsou přehled účtů, zůstatků a transakční
historie, možnost provedení platby, ověření identity klienta, aktuální kurzovní
lístek nebo třeba vyhledání nejbližší pobočky či bankomatu Komerční banky. Tento
portál je také bránou k API službám celé skupiny Société Générale.
„Komerční banka je leaderem v oblasti
otevřeného bankovnictví na českém trhu a klientům i firmám umožňuje snadnou
správu jejich financí a zjednodušení podnikání. API služby pro partnery i
vývojáře otevírají cestu k „bankovnictví bez hranic“, fintechům i start-upům
nejen v Komerční bance, ale napříč celou skupinou Société Générale. Věříme, že
svou otevřeností budeme nejen motivovat tvůrce aplikací k nalezení nových
zážitků, hodnot a využití pro naše společné klienty, ale i ostatní banky na
trhu, v jejich propojování s novými inovativními službami,“ uvedl Martin
Sládeček, Open Banking Leader Komerční banky.
Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.
Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.
V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.
Jistě jste se již setkali S P2P půjčkami a možnostmi investovat do nich. Kdo by neznal Zonky, s jejich „lidé půjčují lidem“. U Fingoodu jde o stejný princip, jen v režimu P2B, kde „lidé půjčují firmám“ (people to business). I zde jde o Českou Národní Bankou licencovanou platformu ke zprostředkování skupinového financování (crowdfunding), i tady vše řídí sama platforma a i tady se dá získat lepší zhodnocení než u banky. Seznamte se s Fingoodem a s možnostmi investování, které vám dává.
KOMENTÁŘE k článku Otevřené bankovnictví KB přináší digitální transformaci firmám
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.