Banky.cz Články Komerční sdělení Otevřené bankovnictví KB přináší digitální transformaci firmám

Otevřené bankovnictví KB přináší digitální transformaci firmám

Komerční banka (KB) patří mezi průkopníky Otevřeného bankovnictví. První v České republice nabídla multibanking i pro firmy. 

Jedno internetové nebo mobilní bankovnictví KB vám nyní stačí k obsluze všech vašich účtů z pohodlí kanceláře nebo domova, pro klienty i firmy. Díky této funkčnosti můžete mít dnes pod kontrolou zůstatky a transakční historii všech vašich účtů snadno a rychle z jednoho místa. Letos bude možné z takto připojených účtů odesílat i platby.

V Komerční bance už v současné době připojíte 13 českých a slovenských bank a další budou brzy následovat. Donedávna měli klienti tuto možnost jen v rámci svých soukromých účtů, ale nyní už i podnikatelé a firmy využívající internetové bankovnictví MojeBanka Business uvidí banky, které si připojili v rámci agregaci aplikace MojeBanka a brzy i mobilního bankovnictví Mobilní banka Business.

Novinky pro firmy i podnikatele od KB

Komerční banka nabízí pro podnikatele a firmy v oblasti otevřeného bankovnictví řadu inovativních služeb. Díky nové službě KB FirmaProVas.cz nemusí podnikatelé při zahájení nového podnikání obíhat osobně množství různých úřadů. KB zajistí založení firmy „na přání“ rychle do 5 dnů, za režijní cenu zahrnující pouze státem stanovené poplatky (tj. od 5 tis. Kč) a bez dodatečných nákladů. To vše s minimálním úsilím na straně podnikatele.

Fakturoid, jak už název napovídá, slouží k jednoduché správě faktur online přímo z internetového bankovnictví MojeBanka a MojeBanka Business. Fakturoid pomáhá podnikatelům a firmám udělat pořádek ve fakturách, zejména pokud je dnes vystavují v excelu nebo ručně. Novou fakturu snadno vytvoří během několika sekund. Mohou si také evidovat náklady, a to vše mohou sdílet se svou účetní a účetním systémem.

Nová aplikace Board přináší snadný přehled o svém podnikání a umožňuje lépe řídit rozvahu a cashflow své firmy. Pro získání nových obchodních příležitostí nebo vytížení nevyužitých výrobních či logistických kapacit mohou využívat služby ČIA News a Kooperace.cz.

Digitalizace zjednodušuje podnikání

Pokud firma poskytuje své služby klientům Komerční banky, může využít vzdálené ověření identity (eID API) namísto nutné fyzické identifikace klientů na pobočkách této firmy, a to plně v souladu s příslušnými zákony a regulacemi. Další neméně zajímavou službou bude připravované přímé napojení firemních účtů a transakční historie do účetního a podnikového systému. Tyto API služby umožňují dramatický rozvoj, inovace i digitální transformaci v podnikání v době, kdy klienti vyžadují vzdálenou digitální obsluhu více než kdykoliv předtím.

Výchozím bodem pro partnery a vývojáře je KB API portál, kde se nachází všechny potřebné informace pro dostupné i připravované API služby. Komerční banka tak umožňuje třetím stranám využít v jejich aplikacích zabezpečený přístup k informacím a datům, které jsou v souladu s platnou legislativou, jako jsou přehled účtů, zůstatků a transakční historie, možnost provedení platby, ověření identity klienta, aktuální kurzovní lístek nebo třeba vyhledání nejbližší pobočky či bankomatu Komerční banky. Tento portál je také bránou k API službám celé skupiny Société Générale.

„Komerční banka je leaderem v oblasti otevřeného bankovnictví na českém trhu a klientům i firmám umožňuje snadnou správu jejich financí a zjednodušení podnikání. API služby pro partnery i vývojáře otevírají cestu k „bankovnictví bez hranic“, fintechům i start-upům nejen v Komerční bance, ale napříč celou skupinou Société Générale. Věříme, že svou otevřeností budeme nejen motivovat tvůrce aplikací k nalezení nových zážitků, hodnot a využití pro naše společné klienty, ale i ostatní banky na trhu, v jejich propojování s novými inovativními službami,“ uvedl Martin Sládeček, Open Banking Leader Komerční banky.



Bezplatná finanční poradna

KOMENTÁŘE k článku Otevřené bankovnictví KB přináší digitální transformaci firmám

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Firmy se obávají zhoršeného přístupu k financování

Vývoj počtu podnikatelů bez zaměstnanců a malých a středních podniků (MSP) v letech 2015–2020 je charakterizován mírným soustavným růstem. V České republice v tomto období dokonce vzrostl jejich počet o 9,6 %, tedy na 1 248 763. Jak jim pomoci s financováním během krize?

Na protiinflační dluhopisy není nikdy pozdě

Inflace bude mít podle ČNB i nadále sestupnou tendenci a protiinflační dluhopisy tak příjemně přifouknou rodinný rozpočet. 

5 situací, kdy personální systém ušetří vaší firmě peníze

Podnikání není snadné a už vůbec ne, když bojujete s penězi. Dobrý podnikatel by měl být schopen vyvážit profesní a osobní život, vzdělávat se a měl by umět zvážit dobré investice a zhodnotit jejich přínos. Investice samozřejmě nemusí být pouze finanční. Investovat můžete do lidí nebo do majetku. V tomto článku si řekneme, jak může jedna investice v podobě personálního systému, v konečném důsledku ušetřit firmě peníze.

Na protiinflační dluhopisy není nikdy pozdě

Inflace bude mít podle ČNB i nadále sestupnou tendenci a protiinflační dluhopisy tak příjemně přifouknou rodinný rozpočet.

Potřebujete do firmy pokročilý ERP systém?

Podnikové procesy jsou základním kamenem pro fungování úspěšné firmy a dosažení svých cílů. Malé a střední firmy začínají na ekonomických systémem, které zahrnují základní funkce od účetnictví po sklady či vedení pokladen. Časem však mohou narazit na limity systémů, které nedovolují firmě růst a dále se rozvíjet. Firmy se stávají neefektivní a jejich procesy se zpomalují. Tyto situace jsou signálem pro zapojení ERP systému do podniku.

REKLAMA

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena