Banky.cz Banky.cz Bankovní poradna zdarma Platba

Platba

ZADAT NOVÝ DOTAZ
M

Kdyz mi prislo zauctovani penez z Fio v 11:44:32, v kolik hodin se to pripise do Ceske sporitelny? Dnes nebo zitra?

Dobrý den,

Fio banka i ČS mají implementované okamžité platby, tedy peníze se Vám na účet připsaly v řádu vteřin po odeslání.

M

Dobry den, dnes mi byly odeslane penize v 11h z Fio Banky do Ceske sporitelny. Kdy muhu ocekavat pripsani penez na ucet? Dekuji

Dobrý den,

neboť mají obě tyto banky implementované okamžité platby, celý transfer peněz nezabere více než pár vteřin. Peníze už máte na účtě.

M

Dobrý den, potřebovala bych zaplatit 2 500 dolarů chovatelce v USA. Jakým způsobem by to bylo možné bez velkých poplatků? Děkuji

Dobrý den,

Air Bank nabízí mimo vedení běžného účtu zdarma zahraniční platby mimo EU za 100 Kč (jiné banky si účtují fixně několik set korun a % z platby).

JD

Dobrý den, jak co s nejmenšími poplatky vložit USD na účet u Air Bank, která nemá hotovostní operace s USD? Případně jak provést s co nejmenšími poplatky převod USD z české banky do Air Bank? Děkuji

Dobrý den,

bezplatně lze vložit valuty na běžný účet u Banky Creditas (vedení účtu též zdarma). Následně provedete platbu z Creditas do Air Bank.

JZ

Fio Banka nemá účet rozdělený na předčíslí a číslo účtu. Mám-li poslat peníze na účet 670100-2201715749, jak to provést? Napíše se mi zpráva, že účet neodpovídá formátu ČNB. Jak mám účet pozměnit? Děkuji.

Dobrý den,

předčíslí je volitelné, většina účtů ho nemá. Vám chybí kód banky (v tomto případě mBank), tedy zadejte celé číslo účtu 670100-2201715749/6210.

MK

Pokračování dotazu č. 8783: Díky za odpověď vážený pane Petře Jermáři, ale není mi jasné "předání souhlasu přes internetbanking". To mně prosím vysvětlete. Díky předem

Dobrý den,

SIPO funguje velmi jednoduše. Na začátku každého měsíce se Česká pošta dotáže všech bank, u kterých účtů je udělen souhlas se SIPO. Tam kde souhlas udělen je, provede se během měsíce inkaso platby. Chcete-li začít platit SIPO z Vašeho účtu, stačí pomocí internetbankingu u vašeho účtu nastavit souhlas se SIPO pro vaše spojovací číslo.

K

Pěkný den, potřebuji provést zahraniční platební příkaz v mexických peso. Neporadíte mi, která z našich bank umí takový příkaz provést? Děkuji za zprávu.

Dobrý den,

obávám se, že platby v MXN žádná česká banka běžně nenabízí. Domluvte se s dodavatelem služeb na platbě např. v USD a kurzu, který pro platbu použijete. 

P

Prosím je možné, že jsem poslal 700 Kč a 600 Kč na účet přítelkyně a přijetí platby je odepřeno, protože má limit 1 000 Kč? Děkuji

Dobrý den,

toto možné není, neexistuje nic jako limity pro přijetí plateb.

JH

Dobrý den, již řadu let si platím čtvrtletně životní pojištění, platba odchází převodem z mého bankovního účtu automaticky přes SIPO do příslušné pojišťovny. Běží to bez mého zásahu už dlouho, čísla účtů ani variabilní symbol se nemění. Náhle se ozvala pojišťovna, že neobdržela platbu za listopad 2019. Mám doklad, že z mé banky peníze odešly, a další doklad, že platba odešla od České pošty (SIPO). Číslo účtu i var. symbol je v pořádku. Pojišťovna i přes poskytnuté doklady tvrdí, že peníze nedostala, a vyžaduje opakovanou platbu. Můj dotaz zní: opravdu musím za těchto okolností platit znovu? A u koho můžu tuto situaci reklamovat? Banka, pošta i pojišťovna svorně tvrdí, že jejich chyba to není. Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

platíte-li pojištění přes SIPO, pak neřešíte číslo účtu ani variabilní symbol. Měl-li jste na účtu dostatek peněz pro stržení celé částky SIPO, nemohl jste nikde více pochybit. Doporučuji podat reklamaci České poště.

ZH

Dobrý den, omylem jsem poslala do cizí banky částku 599 K. 19.1. ve 13:46. Je možné tuto částku vrátit zpět na můj účet? Je pod var. symbolem 8029579.

Dobrý den,

banky nemohou platby stornovat či vracet. Je třeba kontaktovat svou banku, která vyzve majitele chybně zadaného účtu k navrácení peněz. Pokud on peníze dobrovolně nevrátí, budete ho muset žalovat pro bezdůvodné obohacení se.

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance




Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

tuzemský a mezinárodní platební styk, IBAN, SWIFT/BIC, SEPA, poplatky, které banky mají nabízejí nejlevnější platby?



Rychlé odkazy

Banky v ČR