Banky.cz Články Komerční sdělení Posíláte produkty poštou? Dobré balení vám může zvýšit prodej

Posíláte produkty poštou? Dobré balení vám může zvýšit prodej

V posledních letech, a především měsících rapidně roste celý e-commerce sektor. Kdo neprodává přes e-shop, ten už většinou jen počítá ztráty. Současná situace donutila spoustu firem a živnostníků, kteří svůj byznys dosud stavěli na kamenných prodejnách a kontaktu se zákazníkem, přesunout své podnikání do online prostředí a začít prodávat přes e-shop. Posílání produktů bez přímého kontaktu se zákazníkem ale má svá úskalí. My vám proto poradíme, jak tato úskalí přetvořit ve svou výhodu.

REKLAMA

Ve chvíli, kdy zákazník objedná produkt na e-shopu, pošťák nebo dodavatel zazvoní na dveře a balíček předá, máte šanci zákazníka nadchnout. Zabalení produktu a první vizuální dojem dodá vašemu produktu to, co by jinak zajistil prodavač v přímém kontaktu se zákazníkem: vytvořit určitou atmosféru, odkomunikovat všechny výhody produktu, informovat zákazníka o jeho použití nebo ho upozornit na jiné produkty. Jak na to?

Označení produktů

Začneme vzhledem samotného produktu. Ten by rozhodně neměl vypadat tak, že jste ho zrovna vytáhli ze skladu. Měl by být čistý a přehledně označený. Na etiketě by měly být uvedeny nejen všechny zákonem stanovené informace, ale také cokoli, co pomůže zákazníkovi produkt používat. Důležité informace by měly být napsány viditelně a velkým písmem, ty méně důležité menším. To vše by mělo být zpracováno v designu, který bude odpovídat vyznění vaší značky. Rozdíl mezi medem od malého moravského včelaře a luxusním levandulovým medem z Provence by měl být vidět na první pohled.

Pokud s prodejem teprve začínáte, můžete si operativně vytvořit jednoduché etikety, které si můžete tisknout i sami. Postačí vám archy samolepicích etiket, návrh odpovídající rozměru etiket a kvalitní tiskárna. Větší provozy si poté nechávají vytisknout větší množství etiket u dodavatelů, kteří zajistí profesionální tisk, samozřejmě za vyšší cenu.

baleni2.jpg

Kromě standardní etikety se všemi důležitými údaji můžete produkt operativně označovat také jinými etiketami. Jednoduché kulaté etikety přilepené na produkt mohou upozorňovat například na ocenění, které produkt nedávno získal, na aktuální slevovou akci (třeba 1+1) nebo sdělovat zákazníkovi jakoukoli jinou důležitou informaci.

TIP: Vyberte si z široké nabídky samolepicích etiket různých tvarů, velikostí i barev. Snadno na ně můžete napsat nebo vytisknout jakýkoli text, design nebo logo.

Zabalení produktů

Dbejte na to, abyste všechny produkty posílali v krabicích, které odpovídají velikosti objednávky. Mějte připravené různé druhy a velikosti poštovních a zásilkových obálek, krabiček, krabic i obchodních tašek. Samozřejmě vybírejte podle produktu, který nabízíte, počítejte ale se všemi variantami: že si zákazník objedná jeden kus i dvacet kusů. Zákazníci neradi vidí, když jim přijde obrovská krabice, ve které najdou několik kilo vystlání a jeden miniaturní produkt. Je to nepohodlné, neekologické a nesympatické. U každé krabice je dobré jasně označit způsob, jak se do ní zákazník snadno dostane. Zbytečně tak nebude muset s balením bojovat a rychle se dostane k tomu důležitému: vašemu produktu.

Samotný produkt by měl být v krabičce zabalen také do ochranných vrstev, které zabrání poškození při nešetrném převozu a doručení. Může to být tenký balicí papír chránící produkt před poškozením, vystýlka v podobě nařezaného papíru či slámy nebo třeba bublinková fólie. Produkt zabalte do jednotlivých vrstev tak, aby zákazník mohl jednoduše produkt vybalit. Vrstva izolepy nalepené křížem krážem ještě nikoho nepotěšila. Přemýšlejte nad praktičností i vizuálním vyzněním celého balení. I zde si můžete pomoci menšími samolepicími etiketami, kterými nasměrujete zákazníka k nejjednoduššímu způsobu otevření obalu.

Především u menších podniků zákazníka může velmi potěšit osobní vzkaz s poděkováním za objednávku a kontakty pro případné další dotazy. Ten může být napsaný ručně na vnitřní víko krabice, nebo může být vložený jako letáček přímo dovnitř. Je to maličkost, která potěší.

Poslání produktů

baleni3.jpg

Každý balíček je třeba označit adresou příjemce i odesílatele. Každý dodavatel má jiné požadavky na informace, které by měly na adresním štítku zaznít, v každém případě vám ale opět pomůžou samolepicí etikety. Ve Wordu si můžete vytvořit jednoduchou šablonu na adresní etikety, kterou poté vytisknete na arch papíru se samolepicími etiketami. Poté jednoduše každou etiketu sloupnete a nalepíte na balíček. Podobně můžete balíček označit i logem, vzkazem pro zákazníka nebo jinou informací. I v tomto případě platí, že by měla vládnout přehlednost a praktičnost.

TIP: Přímo v programu Microsoft Word najdete šablony adresních etiket, které si můžete přizpůsobit podle svého gusta. Stačí si kliknout na sekci Korespondenci – Štítky.

REKLAMA

KOMENTÁŘE k článku Posíláte produkty poštou? Dobré balení vám může zvýšit prodej

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Chtějte erudovaného a současně přívětivého pojišťovacího poradce

Když člověk řeší otázky spojené s pojištěním, je důležité mít na blízku někoho, na koho se může spolehnout – nejde totiž o nic menšího než o ochranu milionových hodnot v oblasti majetku, života a zdraví. Profesionálně vyškolený a empatický poradce dokáže ušetřit spoustu času a starostí.

Nejlepší pojišťovací poradkyně na světě je z České republiky

Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.


Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.

V bankovním sektoru vládnou věrnostní programy jako hlavní prostředek zapojení zákazníků

V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.

Fingood: Investice do rozvoje českých firem, s výnosem až 12 % ročně

Jistě jste se již setkali S P2P půjčkami a možnostmi investovat do nich. Kdo by neznal Zonky, s jejich „lidé půjčují lidem“. U Fingoodu jde o stejný princip, jen v režimu P2B, kde „lidé půjčují firmám“ (people to business). I zde jde o Českou Národní Bankou licencovanou platformu ke zprostředkování skupinového financování (crowdfunding), i tady vše řídí sama platforma a i tady se dá získat lepší zhodnocení než u banky. Seznamte se s Fingoodem a s možnostmi investování, které vám dává.

Z naší bankovní poradny

Pojmy ve slovníku

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena