Banky.cz Články Komerční sdělení Posíláte produkty poštou? Dobré balení vám může zvýšit prodej

Posíláte produkty poštou? Dobré balení vám může zvýšit prodej

Posíláte produkty poštou? Dobré balení vám může zvýšit prodej

V posledních letech, a především měsících rapidně roste celý e-commerce sektor. Kdo neprodává přes e-shop, ten už většinou jen počítá ztráty. Současná situace donutila spoustu firem a živnostníků, kteří svůj byznys dosud stavěli na kamenných prodejnách a kontaktu se zákazníkem, přesunout své podnikání do online prostředí a začít prodávat přes e-shop. Posílání produktů bez přímého kontaktu se zákazníkem ale má svá úskalí. My vám proto poradíme, jak tato úskalí přetvořit ve svou výhodu.

REKLAMA

Ve chvíli, kdy zákazník objedná produkt na e-shopu, pošťák nebo dodavatel zazvoní na dveře a balíček předá, máte šanci zákazníka nadchnout. Zabalení produktu a první vizuální dojem dodá vašemu produktu to, co by jinak zajistil prodavač v přímém kontaktu se zákazníkem: vytvořit určitou atmosféru, odkomunikovat všechny výhody produktu, informovat zákazníka o jeho použití nebo ho upozornit na jiné produkty. Jak na to?

Označení produktů

Začneme vzhledem samotného produktu. Ten by rozhodně neměl vypadat tak, že jste ho zrovna vytáhli ze skladu. Měl by být čistý a přehledně označený. Na etiketě by měly být uvedeny nejen všechny zákonem stanovené informace, ale také cokoli, co pomůže zákazníkovi produkt používat. Důležité informace by měly být napsány viditelně a velkým písmem, ty méně důležité menším. To vše by mělo být zpracováno v designu, který bude odpovídat vyznění vaší značky. Rozdíl mezi medem od malého moravského včelaře a luxusním levandulovým medem z Provence by měl být vidět na první pohled.

Pokud s prodejem teprve začínáte, můžete si operativně vytvořit jednoduché etikety, které si můžete tisknout i sami. Postačí vám archy samolepicích etiket, návrh odpovídající rozměru etiket a kvalitní tiskárna. Větší provozy si poté nechávají vytisknout větší množství etiket u dodavatelů, kteří zajistí profesionální tisk, samozřejmě za vyšší cenu.

baleni2.jpg

Kromě standardní etikety se všemi důležitými údaji můžete produkt operativně označovat také jinými etiketami. Jednoduché kulaté etikety přilepené na produkt mohou upozorňovat například na ocenění, které produkt nedávno získal, na aktuální slevovou akci (třeba 1+1) nebo sdělovat zákazníkovi jakoukoli jinou důležitou informaci.

TIP: Vyberte si z široké nabídky samolepicích etiket různých tvarů, velikostí i barev. Snadno na ně můžete napsat nebo vytisknout jakýkoli text, design nebo logo.

Zabalení produktů

Dbejte na to, abyste všechny produkty posílali v krabicích, které odpovídají velikosti objednávky. Mějte připravené různé druhy a velikosti poštovních a zásilkových obálek, krabiček, krabic i obchodních tašek. Samozřejmě vybírejte podle produktu, který nabízíte, počítejte ale se všemi variantami: že si zákazník objedná jeden kus i dvacet kusů. Zákazníci neradi vidí, když jim přijde obrovská krabice, ve které najdou několik kilo vystlání a jeden miniaturní produkt. Je to nepohodlné, neekologické a nesympatické. U každé krabice je dobré jasně označit způsob, jak se do ní zákazník snadno dostane. Zbytečně tak nebude muset s balením bojovat a rychle se dostane k tomu důležitému: vašemu produktu.

Samotný produkt by měl být v krabičce zabalen také do ochranných vrstev, které zabrání poškození při nešetrném převozu a doručení. Může to být tenký balicí papír chránící produkt před poškozením, vystýlka v podobě nařezaného papíru či slámy nebo třeba bublinková fólie. Produkt zabalte do jednotlivých vrstev tak, aby zákazník mohl jednoduše produkt vybalit. Vrstva izolepy nalepené křížem krážem ještě nikoho nepotěšila. Přemýšlejte nad praktičností i vizuálním vyzněním celého balení. I zde si můžete pomoci menšími samolepicími etiketami, kterými nasměrujete zákazníka k nejjednoduššímu způsobu otevření obalu.

Především u menších podniků zákazníka může velmi potěšit osobní vzkaz s poděkováním za objednávku a kontakty pro případné další dotazy. Ten může být napsaný ručně na vnitřní víko krabice, nebo může být vložený jako letáček přímo dovnitř. Je to maličkost, která potěší.

Poslání produktů

baleni3.jpg

Každý balíček je třeba označit adresou příjemce i odesílatele. Každý dodavatel má jiné požadavky na informace, které by měly na adresním štítku zaznít, v každém případě vám ale opět pomůžou samolepicí etikety. Ve Wordu si můžete vytvořit jednoduchou šablonu na adresní etikety, kterou poté vytisknete na arch papíru se samolepicími etiketami. Poté jednoduše každou etiketu sloupnete a nalepíte na balíček. Podobně můžete balíček označit i logem, vzkazem pro zákazníka nebo jinou informací. I v tomto případě platí, že by měla vládnout přehlednost a praktičnost.

TIP: Přímo v programu Microsoft Word najdete šablony adresních etiket, které si můžete přizpůsobit podle svého gusta. Stačí si kliknout na sekci Korespondenci – Štítky.

REKLAMA

KOMENTÁŘE k článku Posíláte produkty poštou? Dobré balení vám může zvýšit prodej

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Hypotéka v Německu na nemovitost v Čechách, spoření s německou státní podporou – to vše nabízí Sparkasse.

Hypotéka v Německu na nemovitost v Čechách, spoření s německou státní podporou – to vše nabízí Sparkasse.

S neustálým vývojem finančních trhů je důležité hledat efektivní způsoby, jak optimalizovat úspory a investice. Sparkasse  poskytuje občanům ČR možnost využívat výhodné finanční produkty, včetně fixace hypotéky až na 10 let a půjčky až 90 % z kupní ceny nemovitosti.

Proč není půjčka na spotřební zboží dobrý nápad?

Proč není půjčka na spotřební zboží dobrý nápad?

Statistiky ukazují, že se zadluženost českých domácností neustále zvyšuje. Velký podíl na tom mají takzvané spotřební úvěry bez konkrétního úvěru. Mnoho lidí je využívá pro nákup běžného spotřebního zboží. To však může způsobit celou řadu problémů. Pojďte se s námi podívat, proč půjčka na spotřební zboží není dobrý nápad.

Jak začít obchodovat s ETF - kompletní průvodce

Jak začít obchodovat s ETF - kompletní průvodce

Exchange Traded Funds (ETF), neboli burzovně obchodované fondy, představují jeden z nejoblíbenějších investičních nástrojů dnešní doby. Nabízejí širokou diverzifikaci, nízké náklady a snadnou obchodovatelnost. Přinášíme vám základní informace o tom, jak obchodovat s ETF, a představíme vám klíčové kroky a strategie pro úspěšné investování. ETF je typ investičního fondu, který se obchoduje na burze stejně jako akcie. ETF se skládá z různých aktiv, jako jsou akcie, dluhopisy, komodity nebo měny, a jejich cílem je sledovat výkonnost konkrétního indexu nebo sektoru. Mezi nejznámější ETF patří ty, které sledují indexy jako S&P 500, NASDAQ 100 nebo FTSE 100.

 Fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu

Fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu

Lokální investiční nemovitostní fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu neboli DIP. Klientům tak nabízí další alternativu k existujícím penzijním fondům a doplňkovému penzijnímu spoření. Stát chce nově podporovat zodpovědné občany, kteří se nebudou spoléhat pouze na státní důchodový systém. 

Kam investovat peníze v roce 2024

Kam investovat peníze v roce 2024

Rozhodování o tom, kam investovat peníze, je důležitou součástí správy osobních financí a může otevřít cestu k finančnímu zabezpečení a růstu majetku.

Z naší bankovní poradny

Pojmy ve slovníku

100% Hypotéka

Půjčka, která pokryje celou koupi. Taková je 100% hypotéka. LTV této hypotéky je 100 %, což znamená, že vám banka půjčí peníze na celou odhadní cenu nemovitosti, kterou ručíte. Díky 100% hypotéce tak získáte dost peněz na nákup domu či bytu nebo například na výstavbu. Zároveň ale musíte počítat s vyšším úrokem než u menších půjček. Pro banky je totiž úvěr bez spoluúčasti klienta rizikovější, a proto jsou jeho podmínky přísnější. V současnosti navíc čeští poskytovatelé 100% hypotéky neposkytují. Česká národní banka totiž v roce 2016 zpřísnila podmínky pro získání hypotéky a jejich součástí bylo také ukončení 100% hypoték. Banky tak nabízí maximálně 90% hypotéky. Pouze u 5 % objemu poskytnutých půjček smí být LTV vyšší než 90 %. Přesto existuje možnost, jak pomocí půjčky na bydlení získat dost peněz na úhradu celé kupní ceny nemovitosti. V podstatě tedy můžete dosáhnout na 100% hypotéku. Jak na to? Musíte ručit více nemovitostmi. Kromě kupovaného bytu či domu to může být například nemovitost rodičů. Samozřejmě ale platí, že majitel této nemovitosti musí s ručením souhlasit. Díky ručení více nemovitostmi se zvýší hodnota zástavy. I při 90% či menším LTV tak získáte peníze na nákup vybraného domu či bytu. Banky navíc obvykle umožňují druhou nemovitost z hypotéky vyvázat, jakmile splatíte potřebnou část úvěru. Dál tedy ručíte pouze kupovaným domem či bytem. Další možností je dofinancovat hypotéku dalším úvěrem. Například úvěrem ze stavebního spoření. ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAM

90% Hypotéka

Až 90 procent z ceny nemovitosti, kterou ručíte. Přesně tolik si můžete půjčit na hypoteční úvěr. Abyste ale 90% hypotéku dostali, musíte splnit několik požadavků. Jsou to zejména základní podmínky pro získání hypotéky – tedy například: věk,příjemči bonita.Oproti nižším půjčkám ale musíte u 90% hypotéky počítat s méně výhodnými podmínkami. Protože má hypotéka pokrýt 90 procent z ceny nemovitosti, je pro banku riskantnější než menší úvěry. A proto poskytovatelé toto riziko obvykle kompenzují vyšším úrokem. Pro většinu lidí je přitom 90% hypotéka nejvyšší možná. Podle pokynů České národní banky mohou poskytovatelé víc peněz půjčit jen v 5 procentech případů. Potřebujete tak mít naspořeno alespoň 10 procent z kupní ceny. V praxi to vypadá tak, že u bytu za 3 000 000 korun získáte maximálně 2 700 000 korun. Zbytek doplatíte vy. Pokud si chcete pomocí hypotéky půjčit víc než 90 procent z ceny domu či bytu, musíte ručit více nemovitostmi. V takovém případě stoupne hodnota zástavy, ze které se půjčka počítá. Výhodou je, že se tím pádem můžete dostat na nižší LTV (obvykle do 80 %) a získáte tak nižší úrok než u 90% hypotéky. Pokud jste například původně ručili bytem za 2 500 000 korun a nyní k němu přidáte další byt ve stejné ceně, stoupne hodnota zástavy na 5 000 000 korun. U hypotéky na zmíněných 2 500 000 tak bude LTV 50 %. ZOBRAZIT CELÝ VÝZNAM

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena