Nejprve si položte otázku, proč o převodu uvažujete. Pokud jste nespokojeni s některou ze služeb vaší banky, ujistěte se, že máte ten správný bankovní produkt. Důvod vaší nespokojenosti lze možná poměrně snadno odstranit. Všechny banky mají svůj systém řešení stížností a na požádání vám sdělí podrobnosti.
Rozmyslete si, co čekáte od své banky. Potřebujete přístup do pobočky, a to prostřednictvím internetu nebo telefonu nebo pošty, něco z toho či všechno?
Rozmyslete si, co očekáváte od svého účtu. K různým účelům se hodí různé účty. Potřebujete někam ukládat peníze na horší časy nebo na nějaký větší nákup nebo chcete jenom někam posílat svoji výplatu a odněkud platit účty, vybírat hotovost, atd?
Jsou-li pro vás důležité úrokové sazby, buď s ohledem na úspory nebo ve vztahu k osobním půjčkám, vezměte to též v potaz, ale nepřehlížejte jiné služby, které pro vás mohou být důležité, například byste mohli potřebovat pravidelný přístup k zahraničním měnám.
Promyslete i okolnosti, které mohou být důležité pro vás osobně. Potřebujete-li navštěvovat bankovní pobočku, uvažte tak praktickou věc, jako je možnost parkování poblíž pobočky nebo dostupnost veřejnou dopravou.
Vyzbrojeni svým seznamem požadavků, které by měla vaše budoucí banka plnit, musíte začít srovnávat nabídky. U nás, na portálu Banky.cz naleznete přehledné interaktivní aplikace, které vám pomohou se základní orientací v parametrech služeb jednotlivých bank. Podrobnosti o produktech pak najdete přímo na webových stránkách té které banky..
Kontaktujte banku, kterou jste si vybrali pro převedení svého účtu a sdělte jim, že k nim chcete svůj účet převést. Většina bank ráda provede všechny náležitosti převodu, ale bude potřebovat doplnit pár formalit.
Každá banka musí před otevřením nového účtu ověřit totožnost klienta. Průkaz totožnosti který bude banka požadovat určují vnitřní směrnice banky a také to, co máte k dispozici a zčásti i druh účtu, který si chcete otevřít. Obecně však pro tento účel postačí občanský průkaz, pas nebo běžný řidičský průkaz. Banka obvykle potřebuje ověřit vaši poštovní adresu - poslední výpis z vaší původní banky bude patrně stačit, stejně jako poslední doklad od inkasa a pod. Pokud nemáte právě tyto dokumenty klidně se obraťte se na někoho v bance, kdo s vámi dohodne, jaké jiné dokumenty by byly akceptovatelné.
Bude potřebovat vaše pokyny jak nakládat s účtem. V případě společného účtu bude například chtít vědět, zda může akceptovat jediný podpis jako oprávnění k výběru. Požádá vás též o podpis oprávnění převádět peníze ve váš prospěch.
Vaše nová banka tyto funkce též převede, ale nezapomeňte na to, že toto je právě vhodný čas k prověření relevance všech plateb. Vaše banka vám dodá jejich seznam.
Podle bankovního kodexu byste měli mít váš nový účet kompletně k dispozici do 10 dnů od schválení vaší žádosti.
Nikoli. Datum, ke kterému má být uzavřen váš starý účet si můžete stanovit. Může to být právě tehdy, až bude váš nový účet připraven a plně funkční.
Nikoli. Budete muset svému zaměstnavateli sdělit nové jméno banky a číslo bankovního účtu.
Nikoli. Váš bankovní účet není přímo navázán na účet kreditní karty. Přecházíte-li k jiné bance, můžete si ponechat a nadále užívat vaši stávající úvěrovou kartu. Chcete-li i kartu od vaší nové banky, bude třeba to zařídit zvlášť.
Pokud by vám vznikly nějaké bankovní poplatky jako výsledek omylu nebo nadměrného zdržení ať na straně původní nebo nové banky, měla by banka sama tyto poplatky zrušit.
Odměna 3 000 korun jen za to, že budete pravidelně platit kartou. Přesně tak vypadá nabídka pro nové klienty, kterou Raiffeisenbank odstartovala letošní rok. I když také ostatní poskytovatelé lákají na nejrůznější akce, tato nabídka patří v současné době k nejatraktivnějším na trhu.
Nakoupit přes internet, zaplatit kartou a nechat si vrátit 2 000 korun. Přesně tak vypadá nabídka mBank, která chce tímto způsobem motivovat své klienty k používání eKarty. Stačí si zřídit běžný účet a virtuální kartu k němu přidat.
Buď 100 korun, nebo 10 euro. Takový je minimální zůstatek, který musíte mít stále na účtu. Tedy pokud využíváte Fio banku. Ostatní poskytovatelé totiž tuto podmínku postupně zrušili. Fio banka tak zůstává poslední, která vám nedovolí dostat se na nulu.
Potřebujete vybrat nebo vložit peníze na účet? Pokud nechcete platit poplatek navíc, musíte často hledat bankomat své banky. V budoucnu by ale toto hledání mělo odpadnout. Alespoň pokud se naplní záměr Komerční banky, která vybízí konkurenty ke sdílení bankomatové sítě.
Většina klientů většiny bank musí při odesílání platby zadat číslo bankovního účtu zamýšleného příjemce účtu. S platbami zadanými jinak než na číslo účtu si u nás umí poradit zatím jen mBank a Banka Creditas. To se však má brzy změnit - český bankovní systém bude schopen posílat platby na kontakt, a to jak na telefonní číslo, tak třeba i na emailovou adresu. To vše bez nutnosti instalovat jakoukoliv aplikaci navíc.
KOMENTÁŘE k článku Převedení vašeho bankovního účtu
co když to banka nedopustí?, Komentoval(a): Monika
je možné, že banka, ze které chci převést peníze nedopustí převod nad určitou peněžní částku? Děkuji.
Re:, Komentoval(a): Petr Jermář
Když mám účet i v jiné měně?, Komentoval(a): Michaela