Pojišťovna zrušila moje pojištění kvůli nepravdivým údajům - jak získat zpět poplatky?

REKLAMA
Životní pojištění od expertů
30.10.2014 Pojištění

Dobrý den, v roce 2011 jsem měl sjednáno k úvěru v bance pojištění u BNP Paribas Cardif. Na pracovní neschopnost. Od roku 2003 jsem v invalidním důchodu po operaci páteře a měl i zaměstnání. Toto jsem tehdy uvedl pravdivě. Letos v červnu jsem dostal infarkt. Pojišťovna pojistku zrušila pro nepravdivé údaje z roku 2011. - invalidita, kontroly u lékaře. Dostala(pojišťovna) je od mé banky takové, jaké je předala banka, ne já. Dnes mi pojišťovna napsala, že mi má banka má vrátit poplatky za pojistné za tu dobu. Musím o ně žádat, nebo co musím udělat, abych je měl na účtu? Děkuji za vysvětlení.Tonyend

Dobrý den,

pojišťovna skutečně může v případě nepravdivě uvedených údajů v pojistné smlouvě pojistku od počátku zrušit a vrátit pojistné. Nicméně pokud jste uvedl všechna data pravdivě, máte v případě pojistné události (pracovní neschopnost) nárok na výplatu pojistného plnění.

Pokud pochybila banka, která byla v roli zprostředkovatele pojištění, např. tím, že špatně interpretovala Vaše údaje o zdravotním stavu pojišťovně (které jste Vy bance uvedl správně), je banka povinna škodu nahradit - tedy vyplatit pojistné plnění místo pojišťovny. V tomto případě bych doporučil se obrátit na ombudsmana dané banky, a pokud to nepomůže, tak přímo na ČNB, která zajišťuje dohled nad bankami. 

Pokud bylo pochybení na Vaší straně (chybně uvedené údaje o zdravotním stavu bance), požádejte banku u vrácení pojistného. Pro-klientská banka by měla v tomto případě případě vrátit pojistné neprodleně a bez vyzvání, ale znáte to - lepší je se ozvat.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena