Dobrý den, již cca 20 let mám kreditku u jedné banky, pravidla znám a respektuji, za tu dobu jsem kartou zaplatil (a bance splatil) pár milionů, moje platební morálka je bezchybná. Využívám její výhody, především bezúročné období. Myslel jsem, že mě nic nemůže překvapit, ale stalo se toto: Koncem února jsem platbou online v eshopu zaplatil 30 tisíc, takže spolu s běžnými únorovými nákupy za celkových cca 20 tisíc byl na únorovém výpise koncový dluh 50 tisíc - pokud celou částku uhradím do 25.března, bude to bezúročné. Ale eshopové zboží jsem po pár dnech vrátil a již 2.března jsem měl na kartě zpět od obchodníka připsáno těch 30 tisíc. Bance jsem v termínu proto uhradil jen zbylých 20 tisíc (na korunu přesně, aby bylo jasné, jak je to myšleno). Přesto mi byly na následujícím březnovém výpise naúčtovány úroky přes 1000 Kč, protože podle obchodních podmínek i podle pokynu na výpisu je potřeba pro využití bezúročného období uhradit KLIENTEM úplně CELOU koncovou částku (vratky obchodníků prý nemají tuto vlastnost). Toto ale nemělo praktický smysl, když už ty peníze byly dávno připsány zpět obchodníkem (i přes další provedené březnové platby kartou u obchodníků bych se tím dostal do pěticiferného přeplatku, což je vlastně i v rozporu s obecným účelem kreditních karet). Třikrát jsem bance psal a uváděl různé argumenty, ale banka se prostě točí na obchodních podmínkách, z nichž nepřipouští výjimku. Přitom k té situaci došlo jen díky té meziměsíční hranici - kdyby se nákup i vratka provedly v témže měsíci (a je jedno, zda v únoru či v březnu), vůbec by problém nevznikl. Přitom více než polovina vyměřené tisícovky za úroky vzniká jako úrok za těch 30 tisíc od okamžiku nákupu koncem února až do konce března. Pokud ale vrácená platba má svůj specifický charakter, tak by měla mít i své specifické úročení maximálně jen na těch několik dní, než byla vrácena. Takto měla banka svých 30 tisíc už na počátku března od obchodníka zpět, ale mě je až do konce března plně úročila. V obchodních podmínkách jsem k tomu nic nenašel, ale přijde mi to přinejmenším v rozporu s dobrými mravy. Za správné nadále považuji nehradit úroky vůbec žádné, ale jak vidíte, nebráním se kompromisu, jenže ani s návrhem na vynulování úroků ze stornované platby za období po jejím vrácení jsem u nich nepochodil. Co si o celé situaci myslíte? Neexistují třeba nějaká obecná pravidla nadřazená jejich obchodním podmínkám? Mám nějakou šanci? Zkusil bych třeba i jejich jejich ombudsmana, ale oni ho zřízeného vůbec nemají. Děkuji za radu a pokud to k něčemu bude, mohu následně uvést, o jakou banku konkrétně jde.
Dobrý den,
z morálního hlediska je toto samozřejmě nepochopitelné, ale v případě sporu by mohl nad zdravým rozumem vyhrát puristický výklad obchodních podmínek banky pro kreditní karty. Doporučit lze pouze jediné - změňte banku.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, insolvenci jsem ukončila v roce 2021. Byla doplaceno a o půl roku dříve, vzhledem k dobrým příjmům byla splacena na 100%. Minulý rok v létě jsem byla na 3 měsíční PN a bohužel jsem se ocitla ve finanční tísni a dostala jsem se znovu do bludného kruhu. Je možné zažádat znovu o oddlužení? Díky za radu.
Dobrý den, manžel si vede jako OSVČ daňovou evidenci, je plátce DPH, přiznání podává každý měsíc. Právě jsem zjistila, že mu v evidenci chybí dvě přijaté faktury s DPH v listopadu 2023. Přiznání k dani z příjmů za 2023 má již podané. Je možné je dát do účetnictví v letošním roce a DPH si odečíst? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, mám insolvenci a splaceno téměř 15%. Bohužel jsem cca 5 měsíců bez zaměstnání kvůli zranění a posílám jen 1 100 Kč. Mám v plánu si zařídit živnost. Lze to? Informují o tom správce. A jaká je částka, co musím hradit na sociální a zdravotní pojištění? Musím hned cca 7 500 Kč, i když nebude příjem velký?
Dobrý den, žiji již 50 let v zahraničí a mám běžný účet v české bance. Nyní prodávám byt a nebudu již mít adresu v Česku. Mohu si ponechat svůj účet? A jak zařídit doručování výpisů bez adresy v Česku? Nemám internetové bankovnictví u banky ani smart mobil s českým číslem, pouze smart mobil s britským číslem. Je možné posílat výpis z účtu na můj email?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
České banky nezapomínají ani na děti. V jejich nabídce najdete dětské účty i platební karty. Kdy začít přemýšlet o založení těchto finančních produktů, které banky je nabízí, jaké jsou jejich podmínky a podle čeho vybírat?
Rozhodování o tom, kam investovat peníze, je důležitou součástí správy osobních financí a může otevřít cestu k finančnímu zabezpečení a růstu majetku.
Zdědili jste nemovitost a už teď se děsíte toho, jak vysokou dědickou daň zaplatíte? Dobrou zprávou je, že už před několika lety došlo ke zrušení dědické daně. I přesto je však třeba počítat s určitými náklady. Pojďme se společně podívat na to, jak to bylo dříve s dědickou daní i na to, jakým nákladům se nevyhnete.