Banky.cz Slovník Virtuální platební karta

Co je to Virtuální platební karta

REKLAMA

Definice Virtuální platební karta

Virtuální platební karta je v podstatě stejná jako karta plastová, jen s jediným rozdílem: není vyrobena v plastové podobě, pouze uložena v online bankovnictví nebo v mobilní peněžence typu Google Pay, Apple Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay nebo Xiaomi Pay

Má však stejné prvky, jako karta fyzická: unikátní číslo, jméno majitele, platnost i ověřovací kód (CVV, CVC). Platnost virtuální karty může být stejná jako u její plastové podoby, setkáte se však i s takovými kartami ve virtuální podobě, které lze vygenerovat pro účel jediné platby, a zase je hned vymazat.

Tím se eliminuje riziko úniku dat z karty a jejího možného zneužití. Na druhou stranu se uživatel jednorázové virtuální karty předem vzdává možnosti nechat si na kartu zaslat peníze zpátky v případě, že koupené zboží vrací, nebo když objednané zboží nedorazí (systém ADR - peníze by v takovém případě připsala zpět na kartu banka).

Založení osobního bankovního účtu

Založení osobního bankovního účtu

25.4.2024 Běžný účet

Mít účet u banky je nejpraktičtější způsob uložení peněz. Výplaty se většinou posílají už jen na účet. Platby z účtu jsou jednoduché a často zdarma, navíc můžete získat nějaké zhodnocení. Úložky v bance jsou pojištěny až do 100 000 eur. Hledat pro své peníze bezpečnější místo, než je banka, nemá patrně smysl.

Dotazy k Virtuální platební karta

Falešný zahraniční prodejce

31.1.2018 Podvod
Dobrý den, mám relativně klasický scénář: dne 9.1. jsem za nemalou sumu zakoupil elektroniku u pána, který inzeruje na serveru Bazos.cz. Protože tvrdil, že je cizinec a žije ve Španělsku, nemohl jsem si zboží osobně vyzvednout. Domluvili jsme se tedy, že náš obchod vyřešíme za účasti třetí strany - kurýrní společnosti údajně využívající služeb Escrow (já jakožto kupující zaplatím třetí straně, dorazí mi zboží, po inspekci a odsouhlasení, že je vše v pořádku, společnost uvolní peníze ve prospěch prodejce). Jen pro zajímavost je to tato kurýrní společnost https://delivery-ct.com. Peníze jsem kurýrní společnosti odeslal (na IBAN banky ING v Itálii), mám rozsáhlou mailovou komunikaci v AJ jak s prodejcem, tak kurýrní společností, včetně faktury za elektroniku (bez razítka a podpisu), screenshoty z jejich trackingu zásilky, atd. Po 2 dnech mi přišel e-mail s žádostí o další nemalou sumu kvůli nutnosti zaplatit pojištění pro cestu zboží po Evropě. Odmítl jsem a v rámci dohody jsem požádal o zrušení obchodu a navrácení plné částky zpět, což má být součástí jejich "refund policy". Společnost mi zrušení objednávky potvrdila s tím, že peníze mi přijdou zpět na účet za 10-14 pracovních dní. Bohužel až nyní jsem měl dostatek indicií, abych se dovtípil, že se nejspíše jedná o podvod, pán ze Španělska a kurýrní společnost jsou zřejmě jedna a ta samá osoba a žádná dohoda s Escrow neexistuje. Ihned jsem zároveň požádal o reklamaci transakce u své banky, která v rámci reklamačního řízení poslala zahraniční bance žádost o vrácení platby. Zatím se neozvali, ale nepředpokládám úspěch. Nyní uplynulo oněch 14 dní na vrácení peněz, peníze jsem samozřejmě nedostal a e-mailem se mnou ani pán, ani společnost již nekomunikuje. Tedy má otázka: mám v tuto chvíli nějaké možnosti? Je relevantní řešit událost prostřednictvím PČR? Je nějaká šance při podání žaloby? Děkuji za Vaši odpověď Dobrý den, jedná se o klasický podvod, zcela bez šance na vypátrání pachatele a navrácení peněz. Podvodníci Vás pod mnoha zamínkami (koupě/prodej zboží, pomoc s transferem peněz, dědictví, atd.) obklopí dokonalou virtuální realitou (falešná kurýrní služba, banka, pojišťovna) a tahají z Vás peníze. Ani banka Vám nic nevrátí, neboť jste dobrovolně někomu poslal peníze (na reklamaci jsou pochybení na straně banky, když např. hacker odcizí bance citlivá data o platebních kartách a někdo Vám následně vybere peníze z účtu).  Pro odhalení těchto podvodů si stačí klást základní otázky. Proč cizinec ze Španělska inzeruje na českém bazarovém portále? Vy byste prodával svoji elektroniku na španělském portále? Tohle přece absolutně postrádá logiku. Žádný kurýrní služba Vás nikdy nenechá zkontrolovat obsah zásilky. Pošta není soudce - nemůže rozhodovat spory mezi spotřebiteli. Kurýr vždy jen přepravuje zásilky z místa A do místa B a před jejich předáním maximálně inkasuje dobírku. ZOBRAZIT CELÝ DOTAZ A ODPOVĚĎ

Články o Virtuální platební karta

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2024, všechna práva vyhrazena