Banky.cz Slovník Kreditní karta

Kreditní karta

REKLAMA

Definice Kreditní karta

bankou poskytnutý úvěrový rámec, který lze čerpat prostřednictví kreditní karty, primárně pro platby kartou (výběr hotovosti z bankomatu bývá vysoce zpoplatněn)

Diners Club - nejlevnější kreditní karty skončily, jakou kreditku si vybrat?

2.6.2022 Půjčka

Rakouský vlastník značky Diners Club (DC), pod kterého spadá i český, slovenský a polský trh, se rozhodl kreditní karty Diners Club ukončit. A tím i všechny služby, včetně bonusů, pojištění a úvěrů. Máte kreditku Diners Club? Řekneme vám, co bude teď následovat. Poradíme, jak to udělat, aby vám nepropadly bonusy, jak splácet čerpanou půjčku z kreditky, do kdy bude platit pojištění a vstup do salonků, ale hlavně: čím tuto kreditní kartu nahradit.

Naše tipy

Získejte
nejvýhodnější hypotéku

PŘEHLED A POROVNÁNÍ HYPOTÉK VŠECH BANK

Kreditka
s nejnižším úrokem

POROVNÁNÍ KREDITNÍCH KARET NA ČESKÉM TRHU

Nejvhodnější půjčka
přesně pro vás

PODMÍNKY A SROVNÁNÍ PŮJČEK VŠEHO DRUHU

Termínovaný vklad s
nejlepší úrokovou sazbou

přehled a porovnání termínovaných vkladů všech bank

Získejte nejvýhodnější
stavební spoření

Přehled a porovnání stavebního spoření

Penzijní spoření
s nejvyšším výnosem

Porovnání penzijního spoření na českém trhu

Nejvýhodnější nebankovní půjčka

Podmínky a srovnání nebankovních půjček

Konsolidace půjček přesně pro vás

Porovnání refinancování a konsolidací půjček

Dotazy k Kreditní karta

Nelíbí se mi přístup banky

Půjčka 29.4.2022

Pokračování dotazu č. 17761: Vážený pane Jermáři, děkuji Vám za rychlou odpověď, i když je Vám jistě jasné, že jsem do toho vkládal větší naděje. Řešení v podobě změny banky mě samozřejmě také napadlo, ale změnilo by se tím něco? Nezjistil bych, že se i jiná banka v budoucnu ve stejné situaci zachová úplně stejně? Myslel jsem si, že třeba víte o nějakém obecném právním rámci, který bankám vymezuje základní podmínky v oblasti kreditních karet (případně i vracených plateb či bezúročného období) a že se třeba ukáže, že již toto bylo porušeno. Ale možná je to tak, že jakékoliv bezúročné období je už čistě dobrá vůle banky a v rámci něj si tudíž mohou dělat, co chtějí. Nebo že máte při svých zkušenostech jiný nápad, jak bych mohl ještě postupovat. Už mi nejde ani tak o tu tisícovku úroků, ale o princip. Nerad jsem za hlupáka, kterého někdo převezl pomocí účelové manipulace s pravidly - připadám si jako v nějaké jiné době či jiné zemi. Tou mou bankou je Hello bank (což jste z některých indicií možná i poznal). Skutečně jsem jim třikrát psal (pokaždé jsem přidal další nové argumenty, z nichž ty nejsilnější jsem Vám všechny shrnul do své včerejší otázky) a třikrát zamítavě odpověděli zcela shodnou formou (v první větě slušně poděkují za můj mail a pak se krátce odvolají na své podmínky). Pořád to vede do téhož "Oddělení péče o klienty" bez ohledu na to, zda píši z prostředí elektronického bankovnictví nebo přes formulář na jejich stránkách anebo jim jen posílám klasický mail. Vždy mi ale odpoví nějaký jiný pracovník, jenže názory mají všichni totožné (holt jsou za to zamítání dobře placeni). V té komunikaci je přitom dobře vidět historie všech mých marných pokusů na dané téma, jenže ani tato moje vytrvalost nestačí k tomu, aby to třeba konečně předali někam výš, kde by mohl působit někdo uznalejší s kompetencemi pro udělení výjimky. Ale nazývají to "péčí" o klienty. Říkám si aspoň, že i když mi nevyhoví, tak je to třeba upozorní na slabé místo v podmínkách, které snad následně pro budoucí klienty upraví. Jenže pak mi došlo, že určitě nebudu první, kdo se jim na toto téma ozval. Vrácené platby nejsou až tak výjimečné, určité procento z nich proběhne na přelomu účetního období, z nich část připadá na klienty využívající bezúročné období a z nich se aspoň někteří ozvou s námitkou. Při velkém množství klientů a jejich karetních transakcí prostě určitě nejsem první. Takže je to naopak skrytá nastražená past, do které jsem se chytil, takže ničeho nedosáhnu ani teď pro sebe, ani do budoucna obecně. A o této pasti jistě vědí i v ostatních bankách a je to jen o jejich korektnosti, kterou ale při změně banky neodhadnu. Kterou banku byste mi tedy doporučil (tj. kde si myslíte, že by mi tyto úroky buď vůbec nenaúčtovali anebo bych se domohl jejich následného stornování)? Děkuji Vám za trpělivost při čtení a uvítám jakékoliv Vaše další případné rady, i když chápu, že dotaz jste mi již zodpověděl.

Dobrý den,

neexistuje žádný právní rámec který by bankám stanovoval podmínky bezúročného období u kreditních karet. Délka bezúročného období, které transakce jsou bezúročné a které nikoliv, atd. - to vše si mohou banky stanovit zcela libovolně. Pokud se Vám podmínky vaší banky nelíbí, změňte banku. V životě se Vám ještě mnohokráte stane, že Vás obchodní partner svým jednáním nepotěší. Vás to stálo relativně nízkých 1 000 Kč. Nemá smysl vynakládat další úsilí na záležitosti, které nezměníte. Pro výběr nové banky doporučuji náš srovnávač produktů běžný účet, kreditní karta, spořicí účet a další.

REKLAMA

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2022, všechna práva vyhrazena