Banky.cz Bankovní poradna zdarma Exekuce a insolvence #15437, Je nespravedlivé, že jsem v evidenci dlužníků

Je nespravedlivé, že jsem v evidenci dlužníků, Exekuce a insolvence

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, v roce 2015 byla ukončena má insolvence, zaplaceno 100% soudem stanovené částky, vyjma samotného velkého dluhu - hypotéky, u které banka souhlasila, že po mně bude chtít pouze byt. Prodej bytu přes insolvenčního správce nepokryl hypotéku ani z poloviny, banka tedy stále eviduje pohledávku vůči mně (nevymahatelnou) a vůči mému muži, který naše, tehdy společné, dluhy řešit odmítal. Při rozvodu jsme nechali naše dluhy soudně rozdělit. Je tedy možné požádat banku o výmaz z rejstříku dlužníků? Sama jsem živila dvě děti a splácela dluhy, do kterých jsem se dostala a mám pocit, že jsem na tom bita mnohem více než ten, kdo dluhy neřeší. Banka se mnou komunikovat odmítá, prý mají právo mě evidovat stále jako nespolehlivou osobu. Děkuji

Dobrý den,

v manželství ručíte za dluhy společně a nerozlučně. Z právního hlediska je tak jedno, že se jeden z manželů snažil dluhy řešit, zatímco druhý jakékoliv řešení odmítal. Nemůžete požadovat výmaz z registru dlužníků s argumentem "já jsem se ale snažila své problémy řešit". Potenciální budoucí věřitelé mají nárok na informace u vaší úvěrové historii.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena