Dobrý den, zadal jsem chybnou platbu, jednalo se o podvod ze strany prodejce zboží na FB marketplace. Jedná se o částku 10 000 Kč. Když jsem pochopil, že zboží nedostanu, kontaktoval jsem hned svoji banku (Fio), prý požádala banku protistrany (Equa) o kontaktování prodejce a vrácení peněz, žádnou odpověď jsem nedostal (Fio jen posílá "urgence", nic víc konkretního). Dále jsem požádal Fio o identifikaci osobních údajů protistrany, abych se mohl obrátit na policii - zase nic. Celý proces trvá cca třetí měsíc. Otázky: 1) jak adekvátní je toto chování ze strany obou bank, je to problém týmu podpory konkretních bank nebo je to běžná reakce? Dá se požádat o nějakou jinou pomoc/informace aby to pomohlo banky doopravdy urgovat? 2) Má smysl pracovat s bankami dále ve smyslu urgencí a eskalací anebo je efektivnější řešit to jen přes policii? 3) Pokud zůstává jen policie, jaký způsob řešení je nejefektivnější, pokud mám důkazy toho, že se skutečně jednalo o podvod (mám screenshoty z FB, kde se jednalo o nesplněné závazky)? Jak velké jsou šance, má smysl to řešit vůbec? Moc děkuji za odpověď!
Dobrý den,
banky nemají pravomoc rozhodovat spory mezi spotřebiteli ani řešit případné podvody. V případě chybně zadaného účtu mohou pouze vyzvat protistranu k dobrovolnému vrácení peněz. Podvodník Vám peníze po přátelské výzvě banky určitě nevrátí (jinak by Vás neokrádal). Jediným řešením je obrátit se na Policii ČR (určitě má smysl to řešit a podat trestní oznámení na neznámého pachatele, okradených bude více).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, dostala jsem v práci výpověď. Splácím překlenovací úvěr na částku 260 tis. Asi 1 900 Kč měsíčně. Ale splácení mi vychází na dalších 30 let. Poctivě platím už 15 let. Předtím jsem měla nějaký problém a na úvěru mám exekutorský zápis. Mám tři děti a nějak přestáváme vycházet s penězi. Chci se zeptat, zda je možné v této situaci požádat o osobní bankrot. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, mám 2 zaměstnání na plný úvazek. Růžový papír jsem podepsala pouze u jednoho zaměstnavatele. Přesto mi i ten druhý zaměstnavatel uplatnil slevu na poplatníka bez podepsaného růžového papíru a v přiznání daní mám teď výpočet, že musím doplatit 24 tis, které nemám, protože jsem s tím nepočítala. Výplatu dostáváme vždy za odpracované směny do ruky, takže nesouhlasí s výplatní páskou, kde nemáme vše přiznané. Poradíte co teď s tím? Děkuji
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Kontokorent neboli povolené přečerpání, či povolený debet, je spotřebitelským úvěrem. Že jste to doposud nevěděli? Možná je víc věcí, které o kontokorentu netušíte, přestože ho možná i sem tam využijete. Jde o poměrně automatizovaný produkt, permanentní finanční rezervu, u které netřeba myslet na pravidelné splátky. A to je značnou výhodou. Jenže má i rizika a nevýhody, o kterých se vyplatí vědět.
Rozhodnutí financovat pořízení vlastního bydlení pomocí hypotečního úvěru předchází pečlivé počítání, vybírání nemovitosti, hledání jiných možných řešení. Když na něj ale dojde, pak každý doufá, že mu banka žádost schválí. Není tomu tak ale vždy, banka prověřuje celou řadu informací, pokud žadatel její podmínky nesplní, pak žádost zamítne. Víte, z jakých důvodů k tomu dochází nejčastěji?
Z nejnovějších průzkumů ze začátku roku 2024 vyplývá, že s investováním má zkušenosti 39 % Čechů. Jednou z možností, jak své peníze takřka bez starostí zhodnotit, je investiční platforma Portu. Tato platforma, která má aktuálně přes 200 000 uživatelů a spravuje 29 miliard korun, investorům umožňuje jednoduše zhodnotit finance dlouhodobě i krátkodobě. Jak Portu funguje a jaké má výhody a nevýhody?