Banky.cz Bankovní poradna zdarma Běžný účet #22379, Potvrzení o zrušení účtu elektronicky

Potvrzení o zrušení účtu elektronicky, Běžný účet

REKLAMA
Běžný účet
8.11.2023 Běžný účet

Dobrý den, mám podobný dotaz jako ten, který již byl zodpovězen: 

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se informovat na podání informací od banky. V podmínkách mají, že klient má právo kdykoliv si vyžádat údaje, které o něm má. Když jsem nyní podepisovala oznámení kontaktních údajů a se slečnou jsme se špatně domluvily - říkala, že mi vše přijde na mail, ale zapomněla mi říct, že jen to co se podepíše na tabletu (nyní nepoužívají kvůli omezení šíření covid). Odmítli mi kopii tohoto dokumentu vydat - jedná se přece o moje osobní údaje, i přes to že jsem byla přes online podporu ujištěná, že mi kopii udělají na kterékoliv pobočce. Mám na to nárok? Děkuji, ale mám ráda ve věcech pořádek. 

Odpověď: Dobrý den, všechny elektronicky podepsané dokumenty se automaticky ukládají do vaše internetového bankovnictví. Online tak můžete z pohodlí domova kontrolovat vše, co jste na pobočce na tabletu podepsala bez rizika ztráty jakéhokoliv dokumentu. 

V mém případě se však jedná o dokument, kterým se ruší běžný účet i kreditní karta a internetové bankovnictví, tzn. není možné dokument z tohoto zdroje získat. Při podpisu na tabletu (na pobočce) mi nebyl dokument bankou vytištěn, nebyl ani poslán elektronicky a ani po dodržení měsíční lhůty pro ukončení všech produktů nebyla zaslána kopie mých žádostí o ukončení všech produktů - v jiných bankách je obvyklé, že přijde doporučený dopis na kontaktní adresu. U mé bývalé banky mi řekli, že chci-li zmiňovaný dokument, tak jej získám jen a pouze po zaplacení povinného poplatku a to i pokud chci své žádosti o zrušení zaslat jenom elektronicky na email. Je zcela nepředstavitelné a značně pobuřující, že musím platit za něco, nač mám právo zdarma. 

Dotaz: Není nějaký předpis zavazující banku k vydání mnou podepsaného dokumentu měnícího vztah s touto organizací zdarma? Či právo klienta získat kopii dokumentu alespoň elektronicky? Nemám k dispozici nic, co by mi potvrdilo, co všechno jsem vlastně bance podepsala, kromě těch pár řádek, které mne nechali přečíst při podpisu.

Dobrý den,

na dokument o ukončení produktu samozřejmě nárok máte. V případě rušení internetového bankovnictví je běžné, že se dokument po podpisu posílá automaticky v pdf na email. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena