Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat na tohle. Mám podobný případ, napsala mi paní, jenž je na služební cestě na Slovensku, navíc v krkolomné češtině, že má zájem o moje zboží. Pak hned na to mi přišel email z ING direct payment, že mi poslala částku převyšující zboží a já že mám hned zboží poslat někam do Nigérie pro jejího bratrance. Takže poslal jsem a nyní za převýšenou částku musím provést refundaci přes Money gram, po té začaly nastávat problémy a refundace se zvyšovaly (jednou důvod byl, že zrovna v bance probíhaly aktualizace databáze a platba se mi zdvojila, čili zbytek musím vrátit, poté zas výmluva že, pán co si měl vyzvednout peníze z money gramu, které jsem poslal, měl autonehodu a ztratil formulář o převzetí (dokonce mi přišel email z nemocnice i s fotkou oběti, což absolutně nechápu, a nyní jsme na refundaci 7 000 Kc, a nevím jestli ji provést, už jsem poslal asi 5 000 Kč celkem. Jinak komunikujeme přes WhatsApp, což ve mně vzbuzuje důvěru. Ted tedy nevím, jestli je to podvod, který je tedy perfektně propracovaný nebo skutečnost. Dá se v bance ING nějak zjistit dle kódu, zda se jedná o podvodnou transakci nebo je skutečná. Děkuji velice všem.
Dobrý den,
jedná se o klasický podvod, zaplacené peníze a odeslané zboží již zpět nedostanete. Při prodeji zboží platí jednoduché pravidlo: "Dokud nemáte peníze na účtu, zboží neodesíláte". Podvodníkům vůbec nejde o Vaše zboží (to skončí nedoručené v Africe na smyšlené adrese), jen z Vás chtějí tahat peníze. Sám si položte otázku, proč by někdo z Nigérie nakupoval na českém bazaru (Vy také nenakupujete na tom nigerijském).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, prosím, jsme rozvedeni, manžel má svěřené 2 děti do péče, ale už 2 roky žijeme opět spolu. Mám insolvenci, ale počítají mi vyživovací povinnost jen na nejmenší dcerku, na dvě starší děti ne. Nechápu proč. Je to tím, že je má v péči on? A dá se to nějak zrušit ta výhradní péče? Moc děkuji za pomoc.
Dobrý den, chtěl bych vás požádat, jestli mi můžete věnovat čas. Začal jsem taky investovat v této společnosti Luna Capitals, vložil jsem počáteční vklad 5 000 Kč. Dnes mám na jejich stránkách cca 18 000 dolarů. Bohužel jsem jim poskytl moji identitu, občanský průkaz. A fakturu kde je moje bydliště, prý pro ověření identity. A bankovní účet. Ten jsme zablokovali a změnili údaje pro jistotu. Můžou mi vzniknout nějaké další ztráty kromě mého vkladu? Nic dalšího po mně nechtějí. Jak mužů ukončit spolupráci? Předem děkuji za každé info.
Dobrý den, mám dotaz ohledně AML např. při poslání hotovosti do zahraničí. Pokud banka požádá o prokázání příjmů, jaké náležitosti musí dokument splňovat? Může jít o daňové přiznání? Pokud se jedná o fakturu, musí být na moje jméno, nebo může být jménem mé zahraniční firmy? Jak případně prokázat příjmy, pokud jsem vlivem okolností (závada disku) o nějaké faktury přišel? Děkuji
Dobrý den, manžel zažádal o insolvenci a pro insolvenčního správce potřebuje učet, který mu ovšem nikde nechtějí zřídit. A jak jsem zjistila, chráněný učet mu povolí jen pokud má nějaký učet obstavený a to žádný nemá. Jak má postupovat? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, syn si chtěl vyměnit kryptoměnu za naše koruny v částce 120 000 Kč a zaplatil poplatek 140 USD. poslal to 21.4. Peníze ale nepřišly a požadují po něm dalších 100 USD s tím, že kurs kryptoměny se změnil a musí se tak na to reagovat. Je to obvyklé, nebo se jedná o podvod? Děkuji, s pozdravem Karel
Dobrý den, založili jsme si účet pro dceru s omezenou svéprávností. Soud rozhodl, že opatrovníkem a disponentem bude manželka. Nic více okolo toho, ani částka tam není v rozhodnutí. Při založení úctu na dceru jsme tento doklad předložili. Banka Creditas nám teď blokuje převody peněz z běžného účtu na spořící a to již 4. den. Ačkoli tvrdí, že do 15 000 Kč nám to povolí. Mají na to právo nám něco povolovat, omezovat a nechávat si peníze a neplatit úrok? Oni dle mého laického názoru sprostě parazitují na penězích mé dcery, pro kterou teď neumíme koupit nic nad patnáct tisíc a úrok který jsme mohli mít si také nechávají. Zboží které bylo v akci jsme také nemohli koupit, tím dochází k dalším škodám.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Mít účet u banky je nejpraktičtější způsob uložení peněz. Výplaty se většinou posílají už jen na účet. Platby z účtu jsou jednoduché a často zdarma, navíc můžete získat nějaké zhodnocení. Úložky v bance jsou pojištěny až do 100 000 eur. Hledat pro své peníze bezpečnější místo, než je banka, nemá patrně smysl.
Cena zlata v posledních měsících prudce roste. Od začátku roku 2024 se jeho cena vyšplhala o 300 USD za unci a překonala hranici 2000 USD. Za nárůstem stojí kombinace faktorů, jako je snižování úrokových sazeb, geopolitické napětí a rostoucí poptávka ze strany centrálních bank a institucionálních investorů. Jak to bude s cenou zlata dál? Má smysl do něj teď investovat?
UniCredit Bank s platností od 25. 4. 2024 upravuje cenotvorbu pro hypoteční úvěry - zavádí tzv. Aktivitu na účtu.