
Sdělila jsem podvodníkům přístupové údaje, banka neuznala reklamaci, Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Stala jsem se obětí podvodníků. Prodávala jsem na Bazoši šicí stroj, ozval se mi zájemce, že jsou z Luhačovic a pošlou si pro něj DPD kurýra. Poslali mi odkaz, kde jsem měla potvrdit, že jsem majitel účtu a v tu chvíli mi dohromady ukradli 26 000 Kč. Hned jsem volala do banky, aby mi účet zablokovali, a vysloveně jsem si přála, aby peníze neposílali. Peníze byly v blokaci. Psala jsem i na reklamace, že nechci, aby peníze posílali. Každopádně po týdnu moje peníze odešly i přes můj výslovný nesouhlas. Reklamaci zamítli z důvodu, že jsem uvedla svoje přístupové údaje agresorovi. Záměrně jsem nikomu nic neposkytla a hlavně v tu chvíli odešly peníze velice rychle. Dotaz spíš zní - mohla banka ČSOB zadržet moje peníze, když jsem volala a byly zablokované? Nehledě na to, že po týdnu odešly už z deaktivované karty?

Dobrý den, bohužel jste (byť neúmyslně) sdělila podvodníkům přístupové údaje ke svému účtu. Na základě tohoto pochybení pak mohli podvodníci provést platbu (je to stejné, jako byste platbu provedla sama). Reklamovat lze jen takové věci, kde Vám byla způsobena škoda na základě pochybení banky. V tomto případě bylo pochybení na Vaší straně - banka Vám tak reklamaci uznat nemohla. Platby kartou se několik dnů evidují jako "peníze v blokaci". Málokdy však lze takovou platbu stornovat. Podvod nahlaste Policii ČR. Pro příště - takto prodej bazarových věcí nefunguje. Kupující si neposílá kurýry, prodávající nekliká na odkazy zaslané kupujícím. Naopak - kupující nejprve zaplatí Vám a následně Vy zasíláte zakoupené zboží kupujícímu.


