je ten kdo utrpěl škodu na majetku, životě nebo zdraví, za níž podle platných právních předpisů odpovídá někdo jiný. Poškozený má právo na náhradu škody.
Dobrý den, chtěl bych poprosit o radu. Při dopravní autonehodě jsem byl označen jako poškozený a pojišťovna viníka označila škodu na mém vozidle jako totální. Škoda má být vyplacena ve dvou částech. Hodnota vraku a zbytek do hodnoty vozu doplatí pojišťovna. Problém je ovšem s vrakem. Přes aukční portál mi našli kupce z Polska, který není ochoten udělat převod vozidla v místě mého bydliště a požaduje po mně plnou moc i velký tech. průkaz s tím, že si přepis udělá sám. To je ale pro mě velmi riskantní, což mi potvrdili i na inspektorátu Policie ČR. Za převod vozidla zodpovídá prodávající, i přes to, že bych si ošetřil tuto záležitost v kupní smlouvě. Když jsem o tomto informoval pojišťovnu, bylo mi řečeno, že můžou maximálně vystavit novou aukci, ale že hrozí, že to koupí stejný kupec. Může mě tímto pojišťovna tlačit do dle mého názoru riskantního prodeje a zbavovat se dle mého zodpovědnosti za prodej vozu? Pokud by majitel auto řádně nepřepsal, krom budoucích možných problémů ze zahraničí bych ani nemohl zrušit povinné ručení. Děkuji moc za odpověď
Dobrý den,
nesouhlasíte-li s postupem pojišťovny a není-li Vám vyplacena náhrada škody v adekvátní výši, doporučuji se bránit právní cestou. Já osobně bych též trval na převodu vozidla v místě bydliště a neznámému cizinci plnou moc nedával.
Dobrý den, mám prosím dotaz ohledně postupu pojišťovny při likvidaci pojistné události. 29.7. jsem měla na parkovišti malou nehodu, u které asistovala i Policie. Řízení policie bylo uzavřeno jako zavinění 50:50. Vše jsem okamžitě nahlásila na svou i pojišťovnu protistrany. Bohužel likvidátor v rámci "šetření času" chtěl zaslat fotografie poškození mého vozu. Z fotek do dvou dnů rozhodl o totální likvidaci, zároveň mi zaslal protokol, kde byla vypsaná výbava mého vozu, ale víc jak polovina věcí tam nebyla vypsaná a hned chtěl zaslat všechny doklady od vozu. S likvidací jsem nesouhlasila neboť je poškozený pravý přední blatník, pravé přední i zadní dveře. Za cca dva dny se mi ozval další člověk z pojišťovny, abychom zaslali rozpočet oprav, to jsme učinili 15.8., ale bohužel do dnešního dne žádná odezva a nevím jak dále postupovat. Když jsem sama kontaktovala pojišťovnu, byla jsem upozorněna abych raději nikoho neuháněla. Za případnou odpověď velice předem děkuji.
Dobrý den,
obvyklá reakční doba může být až 30 dnů, tedy pokud jste pojišťovně dodala vyžádané podklady 15/8, vyčkejte do 15/9. Nevím o jak staré auto se jednalo a jak byla vyčíslena škoda (nad 100 000 Kč, jestli byla přivolána Policie ČR?), ale pojišťovny Vám nemohou vyplatit více než zůstatkovou hodnotu vozidla (proto možná bylo rozhodnuto o totální likvidaci - resp. v této cenové relaci by bylo možné dohodnout opravu).
K havarijnímu pojištění je možné sjednat i připojištění GAP, v rámci kterého je možné v případě totálních škod vyplatit pojistné plnění v plné výši pořizovací ceny vozu. Doporučuji náš článek 7 největších mýtů a omylů, které kolují o havarijní pojištění.
Dobrý den, mám lehce poškozenou bankovku 100 EUR. V ČNB mi bylo sděleno, že oni cizí bankovky nevyměňují. Je jiná možnost, aniž bych musel do zahraničí?
Dobrý den,
poškozené bankovky mění bezúplatně jejich emitent (centrální banka) a komerční banky v zemí emitenta. Ostatní subjekty tak mohou činit dobrovolně a za úplatu. Proto Vám ČNB euro bankovky měnit nemůže (ta mění pouze korunové bankovky). Spíše tak pochodíte v zahraničí (Německo, Rakousko, Slovensko).
Dobrý den, je spáchání přestupku (občanské soužití - nadávky) případně spáchání trestného činu vyhrožování důvodem pro zrušení probíhající insolvence? Nejedná se o fyzické napadení ani škodu na majetku apod. Poškozený nemá žádnou souvislost s dluhy v insolvenci. Děkuji
Dobrý den,
důvodem pro zrušení insolvence by byla situace, kdy byste si na sebe nabral další závazky, kterým byste nebyl schopen dostát. Na zaplacení pokuty za přestupek pravděpodobně mít budete.
Dobrý den, můj dotaz se týká povinného ručení a havarijního pojištění u automobilu. Z důvodu nehody zaviněné řidičem (auto skončilo ve škarpě, žádné jiné poškození, žádný spoluúčastník) bylo převezeno do servisu, kterému byla dána plná moc řidičem k tomu, aby vše s pojišťovnou vyřešil. Oprava byla odsouhlasena a provedena v celku rychle. Nicméně po skončení pojistné události nám bylo oznámeno, že je třeba zaplatit kromě spoluúčasti i polovinu dveří. Tyto dveře, ale byly poškozeny už před nehodou při vstupu do pojištění. Domnívám se, že mně měl likvidátor v této záležitosti kontaktovat a zeptat se, zda-li s opravou i těchto dveří souhlasím. Bohužel tak neučinil, odsouhlasil tuto opravu a nyní je třeba doplatit polovinu hodnoty dveří. Jak v této situaci jednat?
Dobrý den,
pokud nehodu zavinilo vaše auto a bylo to bez jiných účastníků, pak do hry vstupuje pouze havarijní pojištění (nikoliv povinné ručení, které by případně krylo škodu způsobenou vaším autem ostatním). Neznám stav vašeho auta před nehodou, rozsah poškození dveří, detaily vaší pojistné smlouvy (co všechno a na jakou hodnotu máte pojištěné) ani to, zda-li bylo možné dveře opravit jen "napůl" (do stavu před nehodou), takže bohužel nemohu váš případ kvalifikovaně posoudit.
…uje také pojistka pro zaměstnance. Pomůže vám totiž s řešením škod, kterézpůsobíte zaměstnavateli. Může to být například: nabourané služební auto poškozený notebook ztracený mobilní telefon neúmyslné ublížení na zdraví kolegovi nebo finanční ztráta způsobená administrativníchybou Vyplatí se…
…né řízením motorového vozidla: označováno též jako povinné ručení, pojištění auta kryjící rizika havárie (škody způsobené viníkem nehody ostatním poškozeným), ze zákona povinné, min. pojistný limit 35 mil. Kč/35 mil. Kč pro škody na zdraví/majetku Pojišťovna:pojistitel, který za úplatu pře…
…é pojištění či pojištění nástroje pro výkon povolání. Až na výjimky, které se dotýkají úrazů (cestovní pojištění, odpovědnost za škody na zdraví, poškozený nástroj pro výkon povolání – prsty pianisty) se jedná vždy o škodové pojištění spevně stanovenou pojistnou částkou (stropem), neb lze š…
…nost karty potřeba. Sčipem- dnešní platební karty mají již kromě magnetického proužku běžně i čip. Karta sčipem je méně náchylná na nefunkčnost (poškozený magnetický pruh u starších karet). Karta pro bezkontaktní platby- možnost platit drobné platby bez nutnosti vyndat kartu zpeněženky a …