Přemýšlíte o tom, že změníte dodavatele
energií – elektřiny a plynu? Žijeme již v době, kdy můžeme vybírat z několika
možností. Nejčastějším důvodem přechodu k jinému dodavateli energií je
samozřejmě úspora peněz, ale také špatný zákaznický servis.
Vybírat nového dodavatele energií je podobné
efektivnímu výběru pojištění domácnosti.
Když se rozhodnete vybírat nového dodavatele, berte ve zřetel také jeho pověst, smluvní podmínky, zákaznický servis a možnosti způsobu dodávání energie. Profesionální dodavatel energie se stará i o své stávající klienty, nezabývá se pouze lákáním těch nových, kdy se, po podpisu smlouvy, o ně přestane zajímat.
Vybrat mezi dodavateli energií toho správného, se někdy zdá jako nadlidský úkol.
Proč je tento proces tak náročný a stresující? Z velké části je to proto, že někteří poskytovatelé energií se zabývají klamavým marketingem a nabízejí super nízké sazby ve svých reklamách a upoutávkách, které se po několika měsících zvyšují, nebo skrývají značné poplatky či penále za malichernosti.
Nenechte se zlákat na první pohled nízkými cenami a slibem velké úspory. Správná distribuční sazba je zásadní aspekt při výběru nového dodavatele energií. V každé smlouvě by měla být uvedena a také v každém vyúčtování za elektřinu.
Základem rozdělení jsou dvě možnosti: jednotarifové a dvoutarifové.
Při jednotarifové sazbě má odběratel účtovanou elektřinu stále za stejnou, vyšší sazbu. U dvoutarifní sazby se účtují dvě různé částky – nižší a vyšší, částka se řídí určitou hodinou během dne.
Většina dodavatelů elektřiny má sazby rozepsané pod označením D(číslo sazby)d.
Některé společnosti jsou dodavatelem energie i plynu nebo dokonce mobilních tarifů, mezi nejznámější patří léty osvědčený ČEZ. Výhodu je jedno přehledné vyúčtování, včetně kompletního zákaznického servisu.
Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.
Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.
V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.
Jistě jste se již setkali S P2P půjčkami a možnostmi investovat do nich. Kdo by neznal Zonky, s jejich „lidé půjčují lidem“. U Fingoodu jde o stejný princip, jen v režimu P2B, kde „lidé půjčují firmám“ (people to business). I zde jde o Českou Národní Bankou licencovanou platformu ke zprostředkování skupinového financování (crowdfunding), i tady vše řídí sama platforma a i tady se dá získat lepší zhodnocení než u banky. Seznamte se s Fingoodem a s možnostmi investování, které vám dává.
Blíží se jaro a s ním také jeden z důležitých úkolů daňových poplatníků - vyplnění růžového přiznání k dani z příjmů fyzických osob. Ačkoliv se jedná o každoroční záležitost, pro spoustu z nás nastává období bezesných nocí, kdy se nemůžeme dočkat, až “to” bude za námi. Není třeba být nervózní, při vyplňování stačí být obezřetný, většina chyb totiž vzniká pouhou nepozorností. A pokud přeci jen nějaká chybka vyvstane, je možné ve stanoveném termínu sjednat nápravu.
KOMENTÁŘE k článku Jak správně vybrat nového dodavatele energií
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.