Banky.cz Články Komerční sdělení Jak správně vybrat nového dodavatele energií

Jak správně vybrat nového dodavatele energií

Přemýšlíte o tom, že změníte dodavatele energií – elektřiny a plynu? Žijeme již v době, kdy můžeme vybírat z několika možností. Nejčastějším důvodem přechodu k jinému dodavateli energií je samozřejmě úspora peněz, ale také špatný zákaznický servis.

REKLAMA

Vybírat nového dodavatele energií je podobné efektivnímu výběru pojištění domácnosti.

Když se rozhodnete vybírat nového dodavatele, berte ve zřetel také jeho pověst, smluvní podmínky, zákaznický servis a možnosti způsobu dodávání energie. Profesionální dodavatel energie se stará i o své stávající klienty, nezabývá se pouze lákáním těch nových, kdy se, po podpisu smlouvy, o ně přestane zajímat.

Pověst dodavatele

Vybrat mezi dodavateli energií toho správného, se někdy zdá jako nadlidský úkol.

Proč je tento proces tak náročný a stresující? Z velké části je to proto, že někteří poskytovatelé energií se zabývají klamavým marketingem a nabízejí super nízké sazby ve svých reklamách a upoutávkách, které se po několika měsících zvyšují, nebo skrývají značné poplatky či penále za malichernosti.

Ceny

Nenechte se zlákat na první pohled nízkými cenami a slibem velké úspory. Správná distribuční sazba je zásadní aspekt při výběru nového dodavatele energií. V každé smlouvě by měla být uvedena a také v každém vyúčtování za elektřinu.

Základem rozdělení jsou dvě možnosti: jednotarifové a dvoutarifové.

Při jednotarifové sazbě má odběratel účtovanou elektřinu stále za stejnou, vyšší sazbu. U dvoutarifní sazby se účtují dvě různé částky – nižší a vyšší, částka se řídí určitou hodinou během dne.

Většina dodavatelů elektřiny má sazby rozepsané pod označením D(číslo sazby)d.

Vše na jednom místě

Některé společnosti jsou dodavatelem energie i plynu nebo dokonce mobilních tarifů, mezi nejznámější patří léty osvědčený ČEZ. Výhodu je jedno přehledné vyúčtování, včetně kompletního zákaznického servisu.

Jak ušetřit za elektřinu

  • Snížit náklady za elektřinu můžete například díky fotovoltaice, ale ne každý má takové možnosti.
  • Světelné zdroje a jejich použití je další, dostupnější, způsob, jak snížit náklady na elektřinu.
  • Vypínáním nepoužívaných elektrospotřebičů snížíte měsíční náklady za energie. Vaše televize, počítač a stereo mohou být obrovskými energetickými upíry, když se nepoužívají. To malé světýlko, které zůstane rozsvícené, znamená, že tyto položky stále spotřebovávají energii.
  • Když budete používat LED osvětlení ušetříte na poplatcích za elektřinu. Průměrná 60 W LED žárovka používá pouze devět wattů elektřiny, kde vaše průměrné CFL (kompaktní fluorescenční světlo) stejné ekvivalence používá 13 wattů. To se může zdát málo, ale to je úplné 30% snížení spotřeby elektřiny na jednu LED žárovku. Když vezmete v úvahu počet žárovek ve vašem domě, je to úspora nákladů, kterou nelze ignorovat. LED diody také v průměru vydrží déle než CFL, což ještě efektivnější zdroj světla.
REKLAMA

KOMENTÁŘE k článku Jak správně vybrat nového dodavatele energií

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Nejlepší pojišťovací poradkyně na světě je z České republiky

Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.


Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.

V bankovním sektoru vládnou věrnostní programy jako hlavní prostředek zapojení zákazníků

V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.

Fingood: Investice do rozvoje českých firem, s výnosem až 12 % ročně

Jistě jste se již setkali S P2P půjčkami a možnostmi investovat do nich. Kdo by neznal Zonky, s jejich „lidé půjčují lidem“. U Fingoodu jde o stejný princip, jen v režimu P2B, kde „lidé půjčují firmám“ (people to business). I zde jde o Českou Národní Bankou licencovanou platformu ke zprostředkování skupinového financování (crowdfunding), i tady vše řídí sama platforma a i tady se dá získat lepší zhodnocení než u banky. Seznamte se s Fingoodem a s možnostmi investování, které vám dává.

Podáváte daňové přiznání? Dejte pozor na nejčastější chyby

Blíží se jaro a s ním také jeden z důležitých úkolů daňových poplatníků - vyplnění růžového přiznání k dani z příjmů fyzických osob. Ačkoliv se jedná o každoroční záležitost, pro spoustu z nás nastává období bezesných nocí, kdy se nemůžeme dočkat, až “to” bude za námi. Není třeba být nervózní, při vyplňování stačí být obezřetný, většina chyb totiž vzniká pouhou nepozorností. A pokud přeci jen nějaká chybka vyvstane, je možné ve stanoveném termínu sjednat nápravu.

Z naší bankovní poradny

Pojmy ve slovníku

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena