Banky.cz Články Komerční sdělení Jakou zvolit banku pro svou firmu?

Jakou zvolit banku pro svou firmu?

Víte kolik bank se sídlem v České republice nabízí svoje služby? Kterou banku nejvíce využívají klienti, která je „nejlepší“? Při odpovědi na tyto otázky většinu z nás asi napadne jmenovat jednu z bank z tzv. velké čtyřky.

REKLAMA

Osobní účet

Dokud je člověk dítě školou povinné, tak za něj (alespoň ve většině případů) řeší výběr té „správné“ banky rodiče. Jsou to rodiče, kteří vás nasměřují do některé konkrétní bankovní instituce. Jak člověk postupně dospívá, setkává se stále častěji s potřebou nějakým způsobem se s bankou osobně spojit, využívat konkrétní bankovní produkty a služby. Každý z nás má tedy z dob mládí osobní zkušenosti s bankou, většině z nás tak nějak bylo i jedno ve které bance ty peníze byly, jakou jsme měli platební kartu, jaké byly poplatky atd.

Podnikatelský účet

Teprve až nástupem do zaměstnání nebo začátkem podnikání se většina z nás začala opravdu „vážně“ zabývat otázkami, jaká je vlastně ta moje banka, jaké má produkty, k čemu vlastně banku potřebuji, jakou banku bych měl pro svoje podnikatelské potřeby používat.

Věděli jste např., že při založení akciové společnosti je to vůbec jedno z prvních rozhodnutí, které musíte učinit? Zákon totiž vyžaduje, abyste již do stanov nově zakládané a.s. uvedli číslo účtu, na který pak bude splacen základní kapitál. Pro někoho, kdo není spokojený se stávající bankou, tak může být založení akciové společnosti docela časově náročný úkol. Sednout si, porovnat si nabídky bank, porovnat a otestovat si internetové bankovnictví a teprve až přijmete finální rozhodnutí, tak si musíte zarezervovat číslo účtu v bance (v té době ještě nemáte nic v ruce, máte pouze vybraný název pro svoji firmu) a následně si můžete založit akciovou společnost.

Při zakládaní společnosti s ručením omezeným (s.r.o.) - nejrozšířenějšího typu obchodní společnosti, je situace o něco jednodušší. Nejprve založíte s.r.o. – sepsáním notářského zápisu u notáře, a s notářským zápisem pak následně můžete jít do banky otevřít účet na splacení kapitálu.

Ať už v jednom či druhém případě se bavíme o tzv. technických účtech neboli účtech na splacení kapitálu. Teprve až po zapsání společnosti do obchodního rejstříku jde zástupce statutárního orgánu (v případě s.r.o. jednatel) do banky a původní „technický“ účet překlopí na běžný, ke kterému obdrží internetové bankovnictví a případné další bankovní produkty.

Co očekávám od banky?

Říkáte si a z čeho vlastně mohu vybírat? Jak zvolit tu „správnou“ banku? Naštěstí existuje spousta serverů, které se bankovními domy v ČR zabývají, porovnávají jejich produkty, publikují novinky ze světa financí a některé dokonce pořádají pravidelné výroční soutěže. Možná by nejprve stálo za to si sednout a říci si, co vlastně od banky budu potřebovat. Stačí mi pouze CZK účet, využiji i EUR účet? Má smysl platit poplatky za více účtů? Třeba jsou některé banky, které mají jeden účet pro více měn. Třeba některá banka má sesterskou v jiné zemi a třeba zrovna ona země je ta odkud mám spoustu klientů/partnerů a díky tomu mohu obdržet lepší podmínky atd.

Jsem nespokojený, ale nemám „sílu“ vše měnit

Možná právě Vy se ztotožňujete s výše uvedeným. Prakticky neustále pociťujete určité nedostatky v rámci poskytovaných služeb od vaší stávající banky. Jednou jsou to „pomalé“ převody, po druhé poplatky za vklad na svůj vlastní účet, celková správa internetového bankovnictví by také mohla být klientsky přívětivější atd.

Nebát se přijmout rozhodnutí změnit banku

Na závěr článku se dostáváme k odpovědi na úvodní větu tohoto článku. V ČR působí k dnešnímu dni 49 bank či poboček zahraničních bank registrovaných u České národní banky (zdroj web stránky ČNB). Z výše uvedeného tedy vyplývá, že nabídka bankovních domů, potažmo produktů a služeb je velice dobrá a každý by si měl vybrat. Někdo bude preferovat menší ryze českou banku, jinému bude vyhovovat spíše velká banka nebo pobočka zahraniční banky. Pro spoustu z nás pak nabídky bank budou plus minus stejné a jako hlavní kritérium si zvolíme jednání konkrétních bankéřů v dané konkrétní pobočce. Dokonce pro většinu z nás právě nespokojenost s vyřizováním konkrétních požadavků, chováním a jednáním konkrétních osob na pobočce může být tím hlavním důvodem proč změnit banku. 

REKLAMA

KOMENTÁŘE k článku Jakou zvolit banku pro svou firmu?

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Chtějte erudovaného a současně přívětivého pojišťovacího poradce

Když člověk řeší otázky spojené s pojištěním, je důležité mít na blízku někoho, na koho se může spolehnout – nejde totiž o nic menšího než o ochranu milionových hodnot v oblasti majetku, života a zdraví. Profesionálně vyškolený a empatický poradce dokáže ušetřit spoustu času a starostí.

Nejlepší pojišťovací poradkyně na světě je z České republiky

Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.


Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.

V bankovním sektoru vládnou věrnostní programy jako hlavní prostředek zapojení zákazníků

V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.

Fingood: Investice do rozvoje českých firem, s výnosem až 12 % ročně

Jistě jste se již setkali S P2P půjčkami a možnostmi investovat do nich. Kdo by neznal Zonky, s jejich „lidé půjčují lidem“. U Fingoodu jde o stejný princip, jen v režimu P2B, kde „lidé půjčují firmám“ (people to business). I zde jde o Českou Národní Bankou licencovanou platformu ke zprostředkování skupinového financování (crowdfunding), i tady vše řídí sama platforma a i tady se dá získat lepší zhodnocení než u banky. Seznamte se s Fingoodem a s možnostmi investování, které vám dává.

Z naší bankovní poradny

Pojmy ve slovníku

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena