Banky.cz Články Komerční sdělení Průvodce výběrem bankovního účtu pro firmu: Co by měl splňovat?

Průvodce výběrem bankovního účtu pro firmu: Co by měl splňovat?

Výběr bankovního účtu pro firmu není radno uspěchat. Bez něj se žádná firma neobejde, a tak se jedná o nutný krok, kterému se v rámci provozu vašeho podniku nevyhnete. Proto se vyplatí vyhledávat produkty, které se vám z hlediska služeb i ceny vyplatí a budete s nimi dlouhodobě spokojeni. Jak na to?

REKLAMA

Účet provází firmu už od založení

Pokud už máte nastudováno, jak založit s.r.o., tak jistě víte, že založení bankovního účtu je důležitou součástí celého postupu. Právě na něj totiž všichni společníci musí uložit svůj základní vklad, se kterým mohou po zápisu subjektu do obchodního rejstříku v rámci společného podnikání volně nakládat.

V případě nespokojenosti se svou současnou bankou můžete účet samozřejmě založit i později a kompletně přejít ke konkurenci. Jedná se však o komplikovanější proces, který se neobejde bez nahlašování změn příslušným úřadům, tedy především České správě sociálního zabezpečení a finančnímu úřadu.

Pokud tedy máte založení s.r.o. firmy teprve před sebou, nebo se právě nacházíte uprostřed tohoto procesu, rozhodně vybírejte pečlivě už teď – ušetříte si zbytečné starosti, a tak i váš drahocenný čas. Co byste měli vzít v potaz?

1. Veškeré poplatky

Bankovní účet je produkt jako každý jiný, a tak byste si i měli dopředu zjistit, kolik vás vlastně bude stát. Na rozdíl od běžného zboží zde ale nejsou ceny tak transparentní a k celkovým měsíčním nákladům se musíte propočítat skrze jednotlivé poplatky. Nejčastěji si banky účtují za:

  • vedení účtu,

  • výběry z bankomatů,

  • bankovní převody,

  • platby kartou,

  • zahraniční platby.

Samozřejmě je třeba vzít v potaz, jaké služby budete reálně využívat a také jak často. Jestliže například spolupracujete se zahraničními dodavateli, mohlo by se vám zpoplatnění každé platby do zahraničí prodražit. Pokud ale naopak víte, že budete tyto platby nebo například výběry z bankomatu provádět pouze výjimečně, nebude vám vadit za tyto transakce zaplatit.

2. Bezhotovostní platby

V dnešní době je digitalizace služeb standardem, a tak banky běžně nabízí různé formy bezhotovostních plateb – ať už skrze platební karty, internetové bankovnictví nebo různé platební brány. Nicméně ne všechny produkty jsou v těchto ohledech stejně funkční a uživatelsky příznivé.

Na co tedy dávat pozor? Co se týče internetového bankovnictví, pomohou vám hlavně uživatelské recenze – pokud je systém nepřehledný a pomalý nebo má časté výpadky, zde se o tom s předstihem dozvíte. V případě platebních karet si přímo u banky zjistěte, kolik jich k účtu dostanete bezplatně a kolik zaplatíte za ty zbývající, pokud jich potřebujete větší počet.

3. Zákaznický servis

Samozřejmě nejde jen o služby a funkce, které vám banka může poskytnout, ale také možnosti, jak s bankou můžete vyřešit případné potíže a požadavky. Není nic horšího, než když se setkáte s problémem a navzdory jakýmkoli snahám se nedokážete s nikým spojit. Než se tedy pro nějaký firemní účet rozhodnete, ujistěte se, že má banka propracovaný zákaznický servis. Ideálně byste měli mít možnost ji kontaktovat hned několika způsoby – přes chat, telefonicky, e-mailem i osobně na pobočce.


4. Další služby 

V budoucnu se možná dostanete do situace, kdy budete chtít využít úvěr nebo investovat své prostředky. I když tyto otázky v současné chvíli neřešíte, vyplatí se mít podobné služby k dispozici. V souvislosti s tím si rovnou zjistěte i to, jaké úrokové sazby u svých produktů banka nabízí a zda je stálým klientům ochotna poskytnout lepší podmínky. Tato čísla jsou sice proměnlivá, když je ale porovnáte s konkurencí, uděláte si představu o její pozici na trhu.


Nelze jednoznačně říct, jaký bankovní účet je pro firmu nejlepší. Vždy byste si měli ujasnit vaše vlastní preference a potřeby a teprve poté vyhledávat vhodný produkt. Vytyčte si tedy několik konkrétních parametrů a na jejich základě dostupné možnosti porovnejte. Poměrně snadno a rychle tak najdete účet, který bude potřebám vaší firmy nejlépe odpovídat.


REKLAMA

KOMENTÁŘE k článku Průvodce výběrem bankovního účtu pro firmu: Co by měl splňovat?

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Chtějte erudovaného a současně přívětivého pojišťovacího poradce

Když člověk řeší otázky spojené s pojištěním, je důležité mít na blízku někoho, na koho se může spolehnout – nejde totiž o nic menšího než o ochranu milionových hodnot v oblasti majetku, života a zdraví. Profesionálně vyškolený a empatický poradce dokáže ušetřit spoustu času a starostí.

Nejlepší pojišťovací poradkyně na světě je z České republiky

Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.


Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.

V bankovním sektoru vládnou věrnostní programy jako hlavní prostředek zapojení zákazníků

V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.

Fingood: Investice do rozvoje českých firem, s výnosem až 12 % ročně

Jistě jste se již setkali S P2P půjčkami a možnostmi investovat do nich. Kdo by neznal Zonky, s jejich „lidé půjčují lidem“. U Fingoodu jde o stejný princip, jen v režimu P2B, kde „lidé půjčují firmám“ (people to business). I zde jde o Českou Národní Bankou licencovanou platformu ke zprostředkování skupinového financování (crowdfunding), i tady vše řídí sama platforma a i tady se dá získat lepší zhodnocení než u banky. Seznamte se s Fingoodem a s možnostmi investování, které vám dává.

Z naší bankovní poradny

Pojmy ve slovníku

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena