Banky.cz Bankovní poradna zdarma #1438, Dotaz v bankovní poradně

Banka prodlužuje reklamační dobu bez mého souhlasu - Co dělat v případě sporu s bankou?

REKLAMA
16.6.2014

Dobrý den, před měsícem mi, vlivem softwarových změn u mé banky, neodešla splátka hypotéky a já tak musela platit 500 Kč pokutu bance, u které mám hypoteční úvěr. Tuto nyní vymáhám u banky, u které mám běžný účet s tím, že toto se stalo vlivem jejich interních změn. Mám za to, že i na tuto reklamaci se vztahuje délka 30 dnů, která vypršela v pátek. Vím, co bych udělala se zbožím, ale jak je to u služeb? Banka mi dnes zaslala email, že si reklamační dobu prodlužují, v souladu s jejich reklamačními podmínkami - co když s tímto nesouhlasím (oni se mě na souhlas neptali, pouze oznámili). Není zákon, který řeší reklamace, nadřazen interním podmínkám banky? Můžete poradit prosím, co dělat? Banka (Mbank) nemá bankovního ombudsmana, pokud je mi známo. Děkuji.

Dobrý den,

reklamace plateb u banky se řídí reklamačním řádem dané banky (neplatí zde obecné podmínky jako u reklamace zboží - 30 denní lhůta - a ani Zákon o bankách č. 21/1992 Sb. a Zákon o platební styku č. 284/2009 Sb. neuvádějí bohužel bližší specifika reklamačních lhůt). 

Nicméně většina bank (včetně mBank) má reklamační lhůtu 30 dní (až na pár výjimek jako transakce platebních karet, což není náš případ). mBank ve svém reklamačním řádu uvádí, že pokud do 30 dní k vyřízení reklamace nedojde, sdělí klientovi důvody a náhradní termín vyřízení reklamace. Zdá se, že bohužel s tímto postupem (ač se mi osobně nelíbí) nelze nic dělat, neboť je v souladu s platnou (byť z mého pohledu nedokonalou) legislativou. Stížnost lze podat ČNB (dohledovému orgánu nad bankami), ale odpověď by byla stejná. mBank ombudsmana nemá. 

Jaké uvedli důvody a náhradní termín vyřízení reklamace?

Petr JermářBanky.cz

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena