Dobrý deň Chcela by som vyjadriť obrovské sklamanie nad poskytovanými službami v Poštovej sporiteľni.. Prišli sme sem do Tachova celá rodina, ja môj manžel a naše 8-mesačné dieťatko. Zriadila som si tam účet a čakala som 10 dní, kým mi prišla platobná karta. Nanešťastie, sme si medzičasom na účet vložili všetky naše peniaze, a teraz sa k ním žiaľ nemáme ako dostať. Bankomatová karta, ktorá nám prišla bola na meno Dajgertová a nie Pajgertová. Veľmi zaujímavé je, že zriaďujú poistennie proti krádeži, za ktoré si platím, no úcta a pomoc klientovi v totálnej núdzi tu miesto nemá. Kto nahradí mne to, že sa nemám ako dostať ku svojim peniazom, nemám od 4.9:2014 na stravu, a naše dieťa od vtedy nemá čo jesť? Mám vôbec právo na náhradu škody? To čo sa stalo bola striktne chyba banky, ktorá mi nedovolí sa dostať ku svojim peniazom, nemôžem si ich vybrať, lebo pani, ktorá pre banku pracuje, mi povedala, že nemá povolenie pozrieť sa na finančný stav môjho účtu. Poštová banka je banka, ktorá porušuje základné ľudské práva. I ch prejavená ľútosť naše dieťa, manžela, ktorý chodí hladný štvrtý deň do práce nenakŕmi. Ako si mám vyžiadať náhradu od banky? Zatiaľ to, že hladujeme na nás nemalo zdravotné následky, ale čaká sa až na to, kým sa tak stane? Je to banka, ktorá chce, aby som išla kradnúť? Je mi jasné že nám asi vzniknutú situáciu za 4 dni hladovania nenahradia, ale môžem spraviť aspoň jedno? Medializovať to, čo sa stalo, aby sa aj ľudia čo si tam chcú založiť účet poučili z prípadnej chyby na platobnej karte? Plánovali sme tu dlhodobý pobyt, a rada by som to, čo sa stalo doriešila súdnou cestou, nakoľko banka ktorá má moje peniaze a nemám sa ako k nim dostať z jej viny je zlá banka so zlým prístupom ku svojmu klientovi, nech už je to ktokoľvek. Prosím odpíšte mi či mám nárok aspoň z morálneho hľadiska žiadať od banky náhradu, alebo to že som tak sklamaná a rozhorčená je iba vplyvom toho, že nemáme čo jesť? Na Slovensku máme rodinu, ale prišli sme sem, aby sme my pomohli im a nie oni nám. Sama som niekoľko rokov robila obchodnú zástupkyňu a nikdy v živote by som sa takto ku svojmu klientovi nezachovala. A v prípade, že by sa niečo takéto udialo, verte mi, že by som mu na tie základné ľudské práva ako jedlo, požičala aj zo svojho. Prosím ak mi viete v tejto situácii poradiť, kontaktujte ma čo možno najskôr. ĎAKUJEM
Dobrý den,
komplikace s platební kartou jsou jistě nepříjemné (tady se zřejmě jedná o nešťastnou shodu náhod - stává se minimálně), ale banka nenese žádnou odpovědnost za Váš nedostatek hotovosti. Co kdyby se platební karta ztratila, zničila, došlo k výpadku služeb platebních karet, atd.? S tímto se bohužel musí počítat - na kartu (stejně jako na jakoukoliv jinou techniku) se v životě nelze 100% spoléhat.
Pokud máte potřebu častějších výběrů hotovosti a obáváte se nefunkční karty, doporučuji si otevřít účet u banky, která Vám vydá na pobočce hotovost i bez použití platební karty (takovýto účet zdarma vede např. FIO Banka a všechny ostatní banky mimo PS a internetových bank nepracujících s hotovostí).
Pokud se stále ke svým penězům u Poštovní spořitelny nemůžete dostat, není nic jednoduššího, než si založit účet u jiné banky, poslat si peníze tam (převod trvá 2 dny) a následně si je vybrat na pobočce nové banky.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, poslala jsem si peníze z Raiffeisenbank na svůj druhý účet do mBank, ale omylem jsem zadala předčíslí 67010 místo 670100. Číslo účtu i kód banky je správně. Peníze nedošly. Jak mám prosím postupovat? Vrátí mi banka peníze znovu na účet? Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den, vytvořil jsem si průser. A mám exekuci, prý paní exekutorka může vydražit můj podíl. I kvůli částce 12 500 Kč. A má otázka zní - splácet teď sice nemohu a myslím že dva měsíce nebudu ani moci, jelikož s exekucí to je 20 000 Kč a já to opravdu nemohu zaplatit v 6 požadovaných splátkách. Já jsem četl o zákoně který říká, že při tak nízkém dluhu by exekuce na nemovitost neměla proběhnout. Soud je ale jiného názoru. Máme vůbec nějaká práva? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, prosím, jsme rozvedeni, manžel má svěřené 2 děti do péče, ale už 2 roky žijeme opět spolu. Mám insolvenci, ale počítají mi vyživovací povinnost jen na nejmenší dcerku, na dvě starší děti ne. Nechápu proč. Je to tím, že je má v péči on? A dá se to nějak zrušit ta výhradní péče? Moc děkuji za pomoc.
Dobrý den, chtěl bych vás požádat, jestli mi můžete věnovat čas. Začal jsem taky investovat v této společnosti Luna Capitals, vložil jsem počáteční vklad 5 000 Kč. Dnes mám na jejich stránkách cca 18 000 dolarů. Bohužel jsem jim poskytl moji identitu, občanský průkaz. A fakturu kde je moje bydliště, prý pro ověření identity. A bankovní účet. Ten jsme zablokovali a změnili údaje pro jistotu. Můžou mi vzniknout nějaké další ztráty kromě mého vkladu? Nic dalšího po mně nechtějí. Jak mužů ukončit spolupráci? Předem děkuji za každé info.
Dobrý den, mám dotaz ohledně AML např. při poslání hotovosti do zahraničí. Pokud banka požádá o prokázání příjmů, jaké náležitosti musí dokument splňovat? Může jít o daňové přiznání? Pokud se jedná o fakturu, musí být na moje jméno, nebo může být jménem mé zahraniční firmy? Jak případně prokázat příjmy, pokud jsem vlivem okolností (závada disku) o nějaké faktury přišel? Děkuji
Dobrý den, manžel zažádal o insolvenci a pro insolvenčního správce potřebuje učet, který mu ovšem nikde nechtějí zřídit. A jak jsem zjistila, chráněný učet mu povolí jen pokud má nějaký učet obstavený a to žádný nemá. Jak má postupovat? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, syn si chtěl vyměnit kryptoměnu za naše koruny v částce 120 000 Kč a zaplatil poplatek 140 USD. poslal to 21.4. Peníze ale nepřišly a požadují po něm dalších 100 USD s tím, že kurs kryptoměny se změnil a musí se tak na to reagovat. Je to obvyklé, nebo se jedná o podvod? Děkuji, s pozdravem Karel
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Úrokové sazby hypoték prožívají poměrně turbulentní období. Poté, co se v roce 2020 přiblížily k historickým minimům, začaly opět růst. A to k téměř rekordním výškám. V roce 2023 vyskočily skoro k 6 %. Aktuálně ale znovu klesají. Podívejte se, co vývoj úrokových sazeb hypoték ovlivnilo a jak se úroky v posledních letech měnily.
Mít účet u banky je nejpraktičtější způsob uložení peněz. Výplaty se většinou posílají už jen na účet. Platby z účtu jsou jednoduché a často zdarma, navíc můžete získat nějaké zhodnocení. Úložky v bance jsou pojištěny až do 100 000 eur. Hledat pro své peníze bezpečnější místo, než je banka, nemá patrně smysl.
Cena zlata v posledních měsících prudce roste. Od začátku roku 2024 se jeho cena vyšplhala o 300 USD za unci a překonala hranici 2000 USD. Za nárůstem stojí kombinace faktorů, jako je snižování úrokových sazeb, geopolitické napětí a rostoucí poptávka ze strany centrálních bank a institucionálních investorů. Jak to bude s cenou zlata dál? Má smysl do něj teď investovat?