Banky.cz Banky.cz Poradna

Bankovní poradna zdarma

ZADAT NOVÝ DOTAZ
JL

Dobrý den, mám dotaz, stalo se mi že jsem posílala na špatný účet 7 měsíců peníze na sociální pojištění. číslo účtu bylo správné, pouze jsem tam nezadávala předčíslí. Je možné nějak získat peníze zpět? Že by daná banka kontaktovala majitele účtu? Nebo není žádná možnost? Děkuji za odpověď Jitka Langrová

Dobrý den,

možnosti jsou. V případě vašeho sociálního pojištění bych nejprve zkusil zjistit, zda k ČSSZ peníze vůbec doputovaly. V případě zapomenutého předčíslí je možné, že peníze skutečně k ČSSZ dorazily, ale jsou pouze na jiném účtu, než by být měly. Tedy úředník je bez Vašeho podnětu nebude pravděpodobně dohledávat => zkuste se ozvat přímo sociálce a peněz se dopátrat. Oni sami by pak měli vše vyřešit ku spokojenosti všech zúčastněných.

Pokud peníze doputovaly jinam než na sociálku, banka Vám v tomto výjimečném případě může pomoci pouze tím, že Vám sdělí jméno a kontakt na protistranu. Pak je již na Vás se s protistranou domluvit. Podle zákona a selského rozumu zároveň (zajímavá shoda, že?) máte samozřejmě na vrácení peněz plné právo a jejich nevrácení protistranou/nespolupráce je klasifikováno jako bezdůvodné obohacení se se sazbou odnětí svobody několika let. V tomto případě se ale už svých práv musíte domáhat soudně.

I

Dobrý den chtěla jsem se zeptat jak dlouho trvá převod peněz z vaší banky do jiné čekam podporu v nezaměstnanosti děkuji schejbalová

Dobrý den,

nejsme přímo banka, ale pouze informační portál. Maximální možná doba pro ne-expresní převod peněz v rámci ČR je regulována zákonem a neměla by trvat déle než dva pracovní dny. Některé banky při odesílání/přijímání peněz zkouší s vlastní interpretací zákona různé triky, a pak to trvá dny tři. Ale nikdy ne více.

E

Dobrý den,chtěla bych se zeptat,můžu zjistit stav na mém účtu přes internet?

Dobrý den,

ano, možné to je, použijte internetbanking - vstup do aplikace bývá většinou situován v horní části hlavní stránky webu.

IA

Dobrý den, dostala jsem informaci. že je v ČNB možné vyměnit kolky, jejichž platnost skončila 31.12.2011 za finanční hotovost. Prosím o sdělení, zda je tato informace pravdivá a kolky je možné směnit za finanční hovotost. Děkuji Ilona Abrahámová

Dobrý den,

ČNB skutečně ve většině případů ukončené platnosti bankovek a cenin zprostředkovává jejich výměnu, resp. peněžitou náhradu, nicméně konkrétně o Vámi zmíněných kolcích nic bližšího nevím. Doporučuji kontaktovatˇpřímo ČNB zde.

MK

Dobrý den, chtěla bych se zeptat mám u vás penzijní připojištění a ráda bych ho převedla s penzijního na spořící samozřejmě u vás jde to? Děkuji Kuchařová

Dobrý den,

nejsme přímo banka či penzijní fond, ale pouze informační portál, a proto bude třeba se s dotazem obrátit přímo na penzijní fond, u kterého máte připojištění vedeno.

Obecně penzijní připojištění je jen jedno, i když může mít spoustu variant a názvů, a převod prostředků z produktu penzijního připojištění na produkt nepenzijního připojištění není možný bez ztráty státní podpory.

Jinak doporučuji se obloukem vyhnout jakýmkoliv spořicím životním pojištěním, neb horší produkt na trhu snad ani nenajdete...i když Vám finanční poradci a jiná verbež bude tvrdit opak. 

MS

dnes mi, nejspíš chybně, přišly na telefonní číslo 733370076 dvě SMS zprávy s textem "VAT_Vazeny kliente, Vase telefonni cislo bylo zmeneno z 420777860530 na 4207333700760. V pripade nesrovnalosti colejte CitiPhone na tel.233062222.Citibank." druhá SMS: "VAT Vazeny kliente, Vase debetni karta je aktivni a muzete ji pouzivat.Citibank, tel. 233062222" a to z telefonního čísla 736302320, které je pouze pro SMS. na tel. 233062222 se nedovolám z důvodu potřeby nějakého kódu, který samozřejmě neznám, protože Vaše služby nevyužívám. Můžete mi, prosím poradit na koho se obrátit? děkuji s pozdravem Markéta Stehnová kraj Vysočina

Dobrý den,

nejsme přímo banka, ale pouze informační portál. Doporučuji kontaktovat přímo Citibank, která Vám pravděpodobně ony zprávy zaslala.

Z

Dobrý den, chtěla bych se zeptat když mám účer u komerční banky a brala jsem si půjčku 100 tis. a za dva roky už to budu mít splacené dají mě tedka i jinou půjčku když splácím už tech 100 tis. ? děkuji za odpověd

Zdravím,

ano, možné to je. V jeden moment můžete splácet libovolný počet úvěrů, ale musíte na to lidově řečeno mít. Banka tedy při posuzování žádosti o druhý úvěr opět přezkoumá Vaše příjmy a pokud budou dostatečné na pokrytí splátek obou dvou úvěrů, další půjčku získáte.

P

Pekny den prajem som slovak a chcem sa opytat mam ucet vo vasej banke a chcem poslat peniaze na ucet na Slovensko do Slovenskej sporitelne bankovym prevodom kolko by ma stali poplatky? dakujem

Zdravim,

nejsme přímo banka, ale pouze informační server. Ve které bance máte tedy účet veden?

Jinak pro převody peněz na Slovensko doporučuji FIO banku - je to zdarma:)

NS

Dobry den, chtěla bych se zeptat jestli exekutoři zablokujou ucet u Raiffeisenbank im Stiftland eg dekuju moc za odpověď

Dobrý den,

pokud se jim onen účet podaří dohledat, tak zcela určitě ano. Vtip je v tom, že neexistuje žádný centrální registr účtu, tedy pokud chce kdokoliv (exekutor, finanční úřad) zjistit, kde máte vedený účet, musí obeslat všechny bankovní instituce v Čechách, resp. na světě, aby se informace dohledal. Občas se obešle jen několik vytipovaných větších bank, takže šance na nevypátrání nějaká je.

P

Dobrý večer, chtěla by jsem se informovat zda je možné v GE Money Bank získat výpis z účtu z r.2003 a 2004. Potřebuji to z důvodu vybírání obnosu na OK Kartu. Ale nikdy jsem v žádné GE Money Bank ( v tu dobu ještě GE Money Multiservis a.s.) smlouvu nepodepisovala a ni nevím na jaké pobočce u jakého bankomatu byly peníze vybírány.Ale číslo účtu nevím, jen číslo karty a číslo smlouvy.Jde o to, že jsem si údajně částku vybrala z bankomatu a část i platila ( poštovní poukázkou ), ale já osobně jsem to nebyla a potřebuji zjistit místo výběru a kdo je jako odesílatel na poštovních poukázkách.Předem moc děkuji za odpověď M.Pšuriková

Dobrý den,

banky skladují data běžně min. 10 let dozadu, tedy by to mělo být možné. Obraťte se na nejbližší pobočku GE Money bank. Čísla karty a smlouvy budou dostatečné informace pro dohledání účtu kreditní karty. Počítejte ovšem s případným manipulačním poplatkem.

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance




Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.



Rychlé odkazy

Banky v ČR