Banky.cz Banky.cz Poradna

Bankovní poradna zdarma

ZADAT NOVÝ DOTAZ
O

Dobrý den, končí mi termín investičního životního pojištění Vital Invest u KB. Tyto prostředky chci vybrat a vložit mezi "pojištěné vklady". Co mi můžete v současné době doporučit ke zhodnocení xxx.xxx Kč.

Dobrý den,

částky do 300 000 - 400 000 Kč doporučuji uložit na spořící účty bez výpovědní lhůty s úrokem 1,1-1,5% (Equa Bank, Sberbank, Air-Bank). Peníze máte kdykoliv k dispozici. Spořící účty mají strop pro dobré úročení zhruba 200 000 - 300 000 Kč, tedy případně si založte dva účty u dvou různých bank (nebo u stejné banky jeden účet Vy a druhý manželka). 

Vyšší částky je lepší uložit na termínovaný vklad, optimální variantou se mi jeví termín 1 rok s úrokem 1,8-2% (Evropsko-ruská banka, J&T Banka).

Případně prostudujte náš článek Velké porovnání spoření - listopad 2015.

K

Dobrý den, potřebuji poradit prosím. Mám účet u RBS založený v UK. V září 2016 mi končí platnost platební karty. Dá se o novou zažádat i v ČR? Nebo musím opět do UK? Děkuji.

Dobrý den,

obnova platební karty je automatická, o nic žádat netřeba. Standardně se dnes nová karta posílá poštou a aktivaci si klient provádí sám přes internetbanking. Domluvte se tedy s bankou jen na zasílací adrese v ČR.

A

Dobry den , nasili sme po dedkovi vkladnu knizku z banky z postovej sporitelny v Praze z roku 1946 s cislom 1047377. Na vkladnej knizke zostalo 19 995 korun . Radi by sme si ich vyzdvihli . Viete mi poradit ako ?

Dobrý den,

obávám se, že toto již nebude možné - v roce 1946 se v tuzemsku platilo československými korunami, které dnes již neexistují. Navíc v roce 1953 proběhla komunistickým režimem organizovaná měnová reforma, která vklady výrazně znehodnotila (vklady na vkladních knížkách nad 10 000 Kčs se měnily 1:75).

KR

Mám dotaz před 14 dny jsem vybírala z bankomatu Ge -money Bank 16 000kč všechno proběhlo normálně a bankomat signalizoval vemte si peníze ale bohužel žádné peníze bankomat nevydal.Poté hned jsem volala na centrálu číslo co bylo uvedeno na bankomatu a nahlásila jsem problém pani mi řekla že bankomat zablokují a že výběr se anuluje že mám být v klidu.Poté jsem vykonala už tři návštěvy mé téže banky a nic se neděje prý se to ověřuje 16 tisíc mi z účtu odepsali což mě naštvali mám strach že o ty peníze příjdu prosím poraďte dík.

Dobrý den,

reklamace operací provedených na bankomatech trvají bohužel déle, obvykle 1 měsíc. Vím že to je velmi nepříjemné, ale tady bohužel nezbude než se obrnit trpělivostí a čekat. O peníze určitě nepřijdete - bankomat má několikanásobné jištění, takže pokud peníze nevydal, pracovníci provozovatele bankomatu to bance potvrdí. 

JK

Máte v České republice kamenou banku?

Dobrý den,

nejsme banka, ale poradenský portál - kamennou pobočku máme v Brně (Hněvkovského 30/65).

J

Pokračování dotazu č. 2353: Mam adresu ckoveka, ktery se mnou komunikuje a banka pres kterou to vse jde je realna a jmenuje se PenFed Credit Union, opravdu by neslo neco udelat? Viz. Debata níže

Dobrý den,

opravdu se obávám, že s tímto podvodem bohužel nic nenaděláte. PenFed Credit Union sice existuje, ale veškerá komunikace je pravděpodobně falešná (podvodník vystupuje jménem banky). Je to přímo modelový podvod jak přes kopírák. 

Prodej/koupě je soukromá záležitost prodávajícího i kupujícího - banka do tohoto nevstupuje a ani s prodávajícím/kupujícím nijak nekomunikuje. Pokud je příkaz k platbě chybný (obsahuje špatné číslo příjemce, atd.), banka platbu jednoduše sama stornuje - rozhodně nikoho nekontaktuje a neříká si mu o peníze. 

Toto divadlo s Vámi bude hrát protistrana přesně tak dlouho, jak dlouho se jí bude dařit z Vás tahat peníze. Bude si s Vámi nadále trpělivě povídat a vysvětlovat, že musíte zaplatit další a další peníze. 

Výše uvedená banka je americká, tedy předpokládám, že fiktivní kupující je z Ameriky. Jen poštovné balíku Evropa-Amerika činí cca 1 000 Kč. Průměrný Američan ani neví, kde Česká Republika leží - proč si myslíte, že by zrovna takovýto člověk po večerech studoval české bazarové portály?

MH

Dobry den, zajimam se o zrizeni euroveho uctu, dlouhodobe ziji v Recku, ale z pochopitelnych duvodu mi mistni banky nevyhovuji. Mohli byste mi prosim nejaky doporucit? Na internetu jsem narazila na nemeckou banku VR Bank Zittau. Jaky na ni mate nazor?

Dobrý den,

zcela pochopitelné a velmi rozumné. 

VR Bank Zittau je malá banka, která má velmi staré technologie (internetbanking) a neatraktivní poplatkovou a úrokovou politiku. Doporučil bych se spíše orientovat na moderní české nízkonákladové banky typu Equa Bank, Fio Banka, Air Bank či ZUNO. Zde všude je vedení běžného účtu včetně všech tuzemských transakcí zdarma a platí se jen za transakce mezinárodní. Porovnejte sazebníky těchto čtyřech bank (EURO/SEPA platba odchozí/příchozí) s očekávanou frekvencí převodů ČR-Řecko a uvidíte, co pro Vás bude nejvýhodnější. 

KS

Pokračování dotazu č. 2350: Děkuji za rychlou odpověď. Zajímaly by mě základní ukazatele fin. zdraví banky (tj. Kapitálová přiměřenost, čistá úroková marže apod.). Vím, ze lze čerpat z výročních zpráv a zveřejněných údajů, ale zajímalo by mě, jestli už to není někde sesumarizovane a veřejné dostupné. Dekuji

Dobrý den,

bohužel nikoliv - takovéto analýzy bankovního trhu by Vám byla schopna za úplatu poskytnout poradenská firma (kdokoliv od Accenture až po EY, PwC, BDO, atd.). Cvičně se takovéto analýzy zadávají i studentům na vysokých školách.

I

Dobrý den, zadala jsem transakci o zaplacení inkasa, platba se po 3 dnech vratila zpatky, opakovala jsem jeste jednou a to same platba znova po 3 dnech byla zpet na ucte?

Dobrý den,

myslíte inkaso nebo SIPO?

SIPO je velmi specifické, platbu neodesíláte, jen do internetbankingu zadáte číslo Vašeho SIPO (a stanovíte limit, do kterého si Česká pošta může strhávat peníze).

Inkaso je podobné SIPO s tím rozdílem, že peníze si strhává ne Česká pošta, ale přímo Váš smluvní dodavatel služby. Ale také platbu neodesíláte a jen udělujete souhlas s inkasem (a stanovujete limit). Peníze si pak z Vašeho účtu strhne sama protistrana.

 

J

Pokračování dotazu č. 2352: Dobrý den, prodala jsem do zahraničí moje maturitní šaty za 8 000 Kč ale za zpožděný převod odemne žádali 4 000 Kč poté jsem to převedla a slíbili že mi pošlou celkem 12 000 kč a peníze se mi vrátí. Takto to bylo i s 8 000 Kč s tim že je to poslední převod a pošlou mi 20 000 Kč. Ale žádné peníze nemám. Normálně pořád komunikojou i jejich banka se mnou. Ale já sem v koncích, prosím Vás tedy o radu co má dělat, protože na policii mi řekli že když komunikují že to podvod neni a že s tim neic neudělají. Potřebuji svoje peníze zpátky, poraďte mi prosím.

Dobrý den,

toto je přímo ukázkový podvod. Banka protistrany je smyšlená a pravděpodobně z Vás tahá peníze podvodník z Afriky či Jižní Ameriky. Policii to nemá smysl ani hlásit, ta těžko takto někoho vypátrá přes půlku světa. Jediné co můžete udělat je okamžitě přestat s nimi komunikovat a rozhodně jim žádné další peníze neposílat! Ztráta takto vysoké částky je bolestivá, ale pokud jim pošlete další peníze, bude ztráta jenom vyšší.

Několik poznámek:

1) proč by si někdo ze zahraničí kupoval zrovna Vaše maturitní šaty?

2) když už někomu něco prodáváte, tak požadujete platbu předem a až po zaplacení zboží odesíláte

3) pokud Vám někdo tvrdí, že aby Vám zaplatil, tak mu musíte napřed nějaké peníze poslat Vy, je to jasný podvod

4) prodej do zahraničí je úplně stejný jako prodej v tuzemsku - když něco prodáváte z Prahy do Brna, taky si to nejdříve necháte zaplatit a až potom odesíláte. A kdyby Vám kupující tvrdil, že mu musíte poslat předem nějaké peníze, aby zaplatil, tak to automaticky vyhodnotíte jako podvod (i kdyby to byla zpráva od falešné banky).

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance




Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.



Banky v ČR