Dobrý den, dne 6.4 2017 mi zemřel manžel, dispoziční právo k účtu má doposud jeho matka, bohužel po měsíci 9.5. kdy byl účet blokován (blokace trvala dlouho -vím, že se musí zablokovat do určitých hodin...zjištěno právníkem) byl následně účet vybrán její osobou. Problém nastal, když účet byl vybrán aniž by paní setrvala do ukončení dědického řízení. Bohužel nejsme v dobrém vztahu, ale i tak ji spořitelna měla zastavit, nebo upozornit, že je účet blokován do doby ukončení dědického řízení. Bohužel po ukončeném dědickém řízení jsem podala na centrálu dotaz k prověření účtu, kdo kdy jak měl dispoziční právo. Nesedí mi tam podpisy, ani úkony, prý se vůbec takto nedělají. Ale to je druhá věc. Ještě dodám, že byl proveden pokus o platbu kartou (blokována) v zahraničí dne 10.9. Odpovědi se mi k dnešnímu dni vůbec nedostalo. Paní není prohlášena dědičkou, tudíž dle mého názoru poškodila vědomě mě i dceru. Už nevím kam bych se měla obrátit. Na ombudsmana, nebo na ředitelství spořitelny nebo přímo na soud? Přeji hezký den Pavla
Dobrý den,
banka musí účet zemřelého zablokovat ihned po doručení úmrtního listu. Kdy přesně jste bance úmrtní list předala? Od tohoto momentu neměl být nikdo schopen peníze z účtu vybrat (platby kartou jsou též blokovány). Pokud se to někomu podařilo, nese za toto pochybení banka plnou odpovědnost. Po skončení dědického řízení banka účet ruší a peníze posílá oprávněným dědicům.
Disponent může technicky zneužít mezeru mezi datem úmrtí a dnem doručení úmrtního listu bance (obvykle 1 týden) a v tento čas dále nakládat s penězi na účtu. Nicméně by tak činit neměl, neboť v tento moment již z právního hlediska k penězům dispoziční právo nemá (peníze jsou od data úmrtí předmětem dědického řízení). Dědic dědí množství peněz nacházející se na účtu k datu úmrtí. Může tak po disponentovi vymáhat neoprávněně vybrané peníze.
Na koho se obrátit? Pokud disponent vybral peníze z účtu po datu doručení úmrtního listu bance, pak pochybila banka a musí škodu nahradit. Naopak jestli peníze z účty zmizely před datem doručení úmrtního listu bance, musíte se domáhat navrácení peněz u toho, kdo je z účtu vybral (třeba i soudní cestou).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pokračování dotazu č. 23367: Dobrý den, daňový domicil jsem bance VÚB dodala. Musím úroky zdanit každý rok, i když jsem nic z účtu nevybírala, nebo až při výplatě úroků? Na internetu jsem četla, že příjmy z kapitálového majetku se zadní až při jejich výplatě. Je to pravda?
Dobrý den, mám dotaz. Jsem v insolvenci a zajímalo by mě, když jsem byl v dočasné pracovní neschopnosti, jestli se automaticky strhne srážka od CSSZ nebo zda musím částku která mi přijde na účet od ČSSZ vyfotit a zaslat správci který řekne, jakou částku mam poslat insolvenčnímu správci. Děkuji
Dobrý den, chci se zeptat - už cca rok jsem v insolvenci a vše řádně splácím. Z platu se mi strhává částka a navíc mi rodina poskytuje dar be výši 6 500 Kč, abych na oddlužení dosáhl. Pokud by se nám narodilo dítě, tak se nezabavitelná částka zvýší? O jakou částku? A bude tím pádem potřeba zase navýšit dar?
Dobrý den, pane Budíne, chtěla bych Vás požádat o radu, jak dál postupovat v mé situaci investora do společnosti Luna Capitals s.r.o. Jsem bohužel jedna z těch, kdo se nechal nachytat a investovala jsem do této společnosti. Dnes už vím, že své finance nemám šanci získat zpět, ale jedná se mi o odstoupení od investiční smlouvy uzavřené touto společností. Bohužel se mi nedaří se s nimi spojit a investiční smlouvu vypovědět, nereagují záměrně. Mám velikou obavu do budoucna, abych se nedostala do finančních potíží ohledně založeného investičního účtu u této společnosti. Můžete mi prosím poradit, zda informovat orgány činné v trestním řízení nebo jak dál postupovat? Jsem bezradná a o to víc mne to mrzí, že nás bude asi mnohem víc, kteří se nechali takto oklamat.
Dobrý den, eshop mi nedodal zboží, tak jsem odstoupil od smlouvy (obchodník potvrdil storno objednávky), ale přes opakované urgence neposlal zpět peníze. Reklamoval jsem to u banky (bylo placeno visa kartou), banka otevřela reklamaci, ale obchodník nekomunikuje ani s bankou a ta zavřela reklamaci. Dá se dělat ještě něco jiného než čekat? Děkuji. Vyjádření banky: "Omlouváme se, ale protože doposud nemáme vyjádření obchodníka ohledně Vámi podané reklamace, jsme nuceni reklamaci prozatím ukončit, z důvodu zákonné lhůty ČR. Jakmile uvedené vyjádření obchodníka v rámci podaného chargebacku obdržíme , bude reklamační řízení obnoveno."
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Plánujete žádat o hypotéku? Nebo prodáváte či kupujete nemovitost, případně vás čeká dědické řízení? V těchto případech se pravděpodobně neobejdete bez odhadu ceny nemovitosti. Jak odhad probíhá, jaké faktory mají vliv na odhadní cenu a jaká jsou specifika bankovního odhadu nemovitosti?
V letošním roce banky častěji poskytují hyptéky s vyšším LTV.
S rostoucím počtem elektrokoloběžek, elektrokol, elektroaut a dalších vozidel na baterie se zvyšuje i počet krádeží a nehod. Jaké pojištění si sjednat?