Dobrý den, byl jsem v televizi upozorněn na půlmilionové RPSN u avizované mikro-půjčky na zaplo.cz Provedl jsem kontrolu a v jednoduchém webovém rozhraní na daných stránkách zadal následující: Opakovaná půjčka, výše: 1 000 Kč, splatnost: 7 dní. Výsledek? RPSN 535 615% Jake jsou právní mantinely pro tento "byznys"?
Dobrý den,
právní mantinely jsou pro půjčování peněz podobné jako např. pro činnost "šmejdů", kteří seniorům prodávají hrnce a vysavače za deseti-tisíce korun. Zaplo.cz musí všechny zájemce o půjčku na výši RPSN důrazně upozornit, prověřit si jejich schopnost splácet a informovat je o celkově splácené částce (kolik si klient půjčuje a kolika bude muset vrátit). Pokud klient s extrémně vysokou RPSN přesto souhlasí a podepíše, že rozumí větě "dnes si půjčím 1 000 Kč a za týden vrátím 2 000 Kč", pak je vše z právního hlediska v pořádku.
Podmínky pro činnost takto pochybných podnikatelů (včetně např. prodejců služeb po telefonu) se neustále zpřísňují, ale stát to plošně zakázat nemůže. Na druhou stranu, i ten kdo si koupí vysavač od podomního prodejce za 50 000 Kč nebo si půjčí za tisícové RPSN má stejné voličské právo jako ostatní. A zatímco důsledky špatného rozhodnutí ohledně předražené půjčky nese jen dotyčný osobně, hlasem vhozeným do volební urny trpí i ostatní.
Každý se tedy musí zamyslet na tím, je-li schopen za sebe činit rozumná rozhodnutí. Vždy je možné se nechat úředně zbavit svéprávnosti - pak sice přijdete o volební a jiná práva, ale také začnete požívat speciální právní ochrany, která Vás ochrání před předraženými půjčkami a podomními prodejci.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pokračování dotazu č. 23367: Dobrý den, daňový domicil jsem bance VÚB dodala. Musím úroky zdanit každý rok, i když jsem nic z účtu nevybírala, nebo až při výplatě úroků? Na internetu jsem četla, že příjmy z kapitálového majetku se zadní až při jejich výplatě. Je to pravda?
Dobrý den, mám dotaz. Jsem v insolvenci a zajímalo by mě, když jsem byl v dočasné pracovní neschopnosti, jestli se automaticky strhne srážka od CSSZ nebo zda musím částku která mi přijde na účet od ČSSZ vyfotit a zaslat správci který řekne, jakou částku mam poslat insolvenčnímu správci. Děkuji
Dobrý den, chci se zeptat - už cca rok jsem v insolvenci a vše řádně splácím. Z platu se mi strhává částka a navíc mi rodina poskytuje dar be výši 6 500 Kč, abych na oddlužení dosáhl. Pokud by se nám narodilo dítě, tak se nezabavitelná částka zvýší? O jakou částku? A bude tím pádem potřeba zase navýšit dar?
Dobrý den, pane Budíne, chtěla bych Vás požádat o radu, jak dál postupovat v mé situaci investora do společnosti Luna Capitals s.r.o. Jsem bohužel jedna z těch, kdo se nechal nachytat a investovala jsem do této společnosti. Dnes už vím, že své finance nemám šanci získat zpět, ale jedná se mi o odstoupení od investiční smlouvy uzavřené touto společností. Bohužel se mi nedaří se s nimi spojit a investiční smlouvu vypovědět, nereagují záměrně. Mám velikou obavu do budoucna, abych se nedostala do finančních potíží ohledně založeného investičního účtu u této společnosti. Můžete mi prosím poradit, zda informovat orgány činné v trestním řízení nebo jak dál postupovat? Jsem bezradná a o to víc mne to mrzí, že nás bude asi mnohem víc, kteří se nechali takto oklamat.
Dobrý den, eshop mi nedodal zboží, tak jsem odstoupil od smlouvy (obchodník potvrdil storno objednávky), ale přes opakované urgence neposlal zpět peníze. Reklamoval jsem to u banky (bylo placeno visa kartou), banka otevřela reklamaci, ale obchodník nekomunikuje ani s bankou a ta zavřela reklamaci. Dá se dělat ještě něco jiného než čekat? Děkuji. Vyjádření banky: "Omlouváme se, ale protože doposud nemáme vyjádření obchodníka ohledně Vámi podané reklamace, jsme nuceni reklamaci prozatím ukončit, z důvodu zákonné lhůty ČR. Jakmile uvedené vyjádření obchodníka v rámci podaného chargebacku obdržíme , bude reklamační řízení obnoveno."
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Plánujete žádat o hypotéku? Nebo prodáváte či kupujete nemovitost, případně vás čeká dědické řízení? V těchto případech se pravděpodobně neobejdete bez odhadu ceny nemovitosti. Jak odhad probíhá, jaké faktory mají vliv na odhadní cenu a jaká jsou specifika bankovního odhadu nemovitosti?
V letošním roce banky častěji poskytují hyptéky s vyšším LTV.
S rostoucím počtem elektrokoloběžek, elektrokol, elektroaut a dalších vozidel na baterie se zvyšuje i počet krádeží a nehod. Jaké pojištění si sjednat?