Banky.cz Banky.cz Bankovní poradna zdarma Hypoteční poradna #14830, Finanční poradce mi způsobil škodu

Finanční poradce mi způsobil škodu, Hypoteční poradna

PLB

Dobrý den, jdu si pro radu. Nejpozději 31.7.2021 mám refinancovat do jiné banky, kterou mi sjednal finanční poradce Partners 2 roky dopředně u Wüstenrot, nyní Moneta. Bohužel i přes mé žádosti, urgence ať vše neřešíme na poslední chvíli nereagoval, a tak jsem se pokusila vše s bankou řešit sama prostřednictvím emailu na správu úvěru, ale k mému překvapení mě banka opět odkázala zpět na finančního poradce, který toto má řešit a jeho dala do kopie (2.7.2021) a přidala 12 bodů podmínek, ktere nejsou splněny. A zjistila jsem, banka totiž nemá ani jeden z originalních dokumentů, které se podepisovaly 2 roky zpětně, ale pouze skeny. Stejně i na email od banky nereagoval, a tak jsem 8.7.sepsala poradci email, zda vede v patrnosti, že máme čerpat s tím, že od 16.7 do konce měsíce jsem na dovolené a nebudu tudíž přítomna. Úplně s klidem mi odpověděl až 12.7., že vede. Bohužel tím bylo jasné, že behem 3 dní nejsme schopni čerpat. Nyní jsem vystavena tomu, že budu muset zaplatit sankci za nečerpání úvěru v částce 220 000 Kč i přes to, že chybu udelal finanční poradce. Nyni mě nutí, ať si za poplatek 3 000 Kč zažádám o prodloužení čerpání nebo opětovně všechny dokumenty podepíšeme a ověříme. Což je mi divné, kam prišly ty původní smlouvy. Banka mi oznámila, že za finanční poradce neručí a je můj problém, že jsem zvolila finančního poradce. Nicméně dodala, že banka v sankci bude nekompromisní. Teď můj dotaz. Je nějaká reálná šance nebo možnost jak se sankci vyhnout, když doložim např. urgence a nečinnost z jeho strany? Jeho poslední odpověď je ze 7.5. a nyní až teď 12.7. na můj vytýkavý email. Jsem přesvědčena o tom, kdybych se neozvala já ohledně čerpání, tak by se ani neozval. Jsem již opravdu zoufalá a hlavně cítím křivdu. Proč já bych měla platit za něco co jsem nezpůsobila. Děkuji Vám za radu a případnou moc. Hezký večer.

Nejlepší hypotéka na jedno kliknutí!

Dobrý den,

Vy jste si zcela dobrovolně vybrala ke spolupráci finančního poradce Partners, který pravděpodobně nekonal jak měl (poslal bance pouze scany a nepředal originál dokumentů) a může Vám tím způsobit škodu 220 000 Kč. Za toto Vám banka ručit nemůže, nemá s tím nic společného. Byla to Vaše volba. Správně jste se snažila nejprve požádat banku o snížení sankce, ale bohužel jste neuspěla. Máte tak nyní 3 možnosti:

  • požádat banku o prodloužení čerpání za poplatek 3 000 Kč (banka Vám ale nemusí vyhovět, není to nárokové)
  • snažit se splnit všechny podmínky do 31/7 (máte na to ještě 2 týdny, to by mělo jít stihnout, obětujete-li dovolenou)
  • zaplatit sankci 220 000 Kč a škodu vymáhat po tom, kdo Vám ji způsobil

  • Zvažte, je-li pro Vás lepší obětovat dovolenou nebo se následně soudit o náhradu škody (musela byste pravděpodobně doložit, že jste učinila všechny kroky k minimalizaci škod - požádala o prodloužení splácení a např. neodjela na dovolenou). 

    Pro příště důrazně doporučuji řešit hypotéky pouze přes specializované hypoteční poradce, kteří mají tah na branku a nedostávají své klienty do takto nepříjemných situací.

    Petr JermářBanky.cz

    Máte jiný dotaz? Ptejte se

    Články ZE SVĚTA FINANCÍ

    Kapesné pro děti: Kdy s ním začít a kolik peněz dětem dávat?

    Kapesné pro děti: Kdy s ním začít a kolik peněz dětem dávat?

    20.9.2021, Komerční sdělení, Autor: Komerční sdělení

    Naučte děti hospodařit díky kapesnému. Mladším dětem stačí prasátko, pro větší se hodí dětský účet. Poradíme, kdy s kapesným začít a kolik peněz dávat.

    Stavební spoření pro děti: Nabízí výhodnější podmínky i složitější ukončení

    Stavební spoření pro děti: Nabízí výhodnější podmínky i složitější ukončení

    19.9.2021, Spoření, Autor: Jan Budín

    Jak pomoci dětem se startem do života? Přece pomocí stavebního spoření. Podobně uvažuje řada lidí. Stavebko totiž přináší ze všech spořicích produktů nejlepší zhodnocení. Má ale svá specifika – a o stavebním spoření pro děti to platí dvojnásob.

    Výpočet bonity? Roli hrají příjmy, výdaje i vaše pohlaví

    Výpočet bonity? Roli hrají příjmy, výdaje i vaše pohlaví

    15.9.2021, Hypotéka, Autor: Luboš Gregor

    Dá mi banka hypotéku, jakou potřebuji? Nebo odejdu s prázdnou? To jsou otázky, kterou řeší každý žadatel o hypoteční úvěr. O tom, jaká bude odpověď, rozhoduje několik faktorů. A jedním z nejdůležitějších je vaše bonita. Proto vám řekneme, co tento pojem znamená a z čeho výpočet bonity vychází.

    Čtěte více
    Novinky, zajímavosti a tipy ze světa financí a bankovnictví přesně psané pro běžného uživatele

    Poradna banky.cz - ptáte se

    P

    #15377, Záznam v registrech, Půjčka, 20.9.2021

    Dobrý den, mam záznam v Solusu, který bude vymazán začátkem roku 2022. Známá co pracuje v bance mi sdělila, že i po výmazu bude ten záznam vidět. Mohou na něj brát banky zřetel i po té co byl smazán? Děkuji a přeji hezky den.

    Dobrý den, smazaný záznam vidět nebude a banky obvykle berou v potaz pouze záznamy mladší 5 let. Banky si však též vedou vlastní záznamy o úvěrech, tedy banka, u které jste se dopustil delikvence (pozdní splátka půjčky, atd.), bude o horší úvěrové historii vědět i nadále. 

    #15376, Nestihl jsem vybrat peníze z ING konta, Spoření, 20.9.2021

    Dobrý den, prosím o radu, jakým způsobem v této chvíli získat vyplacení peněz z ING konta. Na webových stránkách banky již nejsou žádné postupy, podle kterých by to bylo možné. Také by mne zajímalo, jestli funguje nějaká pobočka banky pro osobní kontakt. Děkuji

    Dobrý den, vybrání peněz z ING Konta standardní cestou (převod peněz přes internetbanking) bylo možné uskutečnit do konce srpna 2021. ING v ČR ukončila poskytování služeb osobního bankovnictví a nevybrané peníze přesunula na technický účet, ze kterého Vám úspory vyplatí na základě Vašeho požadavku. Pozor - o vyplacení peněz požádejte nejpozději do 3 let, jinak Vám vklad propadne v rámci všeobecné promlčecí lhůty. ING Bank ukončila činnost poboček a jako jedinou kontaktní adresu uvádí Českomoravská 2420/15, Praha 9. 

    PC

    #15375, Podřízené a nepodřízené pohledávky, Exekuce a insolvence, 20.9.2021

    Dobrý den, od 1.12. 2020 mám schváleno oddlužení plněním splátkového kalendáře. Je pravděpodobné, že příští rok splatím všechny nepodřízené pohledávky ve výši 100%, tedy ještě dříve i než jsou 3 roky od začátku oddlužení. Bude se poté muset hradit i jedna podřízená pohledávka cca 120tis.? Děkuji

    Dobrý den, insolvence končí: uhrazením 100% přihlášených pohledávek (podřízených i nepodřízených)uhrazením min. 60% nepodřízených pohledávek za 3 roky (při uhrazení 100% nepodřízených pohledávek se pokračuje ve splácení podřízených pohledávek až do konce 3. roku). uplynutím 5 letInsolvence Vám tak skončí až po uhrazení nepodřízené pohledávky nebo uplynutím 3 let. 

    Prohlédnout další dotazy
    Celkem více než 15 300 přehledně členěných dotazů


    Banky v ČR