Pojišťovna vymáhá dluh z doby před insolvencí - Co dělat a jak se bránit?

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, prosím o radu. Od 25.9. 2017 jsem v isolvenci. Ta by měla skončit tento rok v listopadu. Mezi věřiteli je i VOZP. Nyní jsem dostal dopis z VOZP, že od 1.7.2017 do 30.9..2022 dlužím na pojistném přes 10 000 Kč plus penále 1 000 Kč, takže do tří dnů mám zaplatit cca 11 500 Kč. Osobně jsem byl v pojištovně 2x, bohužel vždy mi řekli, že paní co přijímá reklamace tam není nebo je nemocná. Snažím se hlídat abych neměl dluhy. Proto jsem v roce 2021 byl v pojištovně zjistit, zda nemám nedoplatky. Byl tam dluh přes 4 000 Kč a ten jsem uhradil. A údajně žádné jiné dluhy mimo insolvence prý nemám. Nyní mi oznámí, že dlužím. Nemám rozepsané měsíce, za které údajně dlužím. Pouze dluh za 5 let, ale do tří dnů zaplatit. Postupovala pojištovna správně? Mohu se nějak bránit? Má to vliv na ukončení mojí insolvence? Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

věřitel by Vám měl podat přiměřené množství informací ohledně vašeho dluhu. V rámci insolvence nesmíte dělat nové dluhy, kterým byste nebyl schopen dostát. Je-li dluh u VOZP oprávněný či nikoliv nedokáži posoudit.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena