Banky.cz Bankovní poradna zdarma Půjčka #10949, Nebankovní poskytovatelé půjček

Nebankovní poskytovatelé půjček, Půjčka

REKLAMA
Nejlevnější půjčka od Zonky
12.8.2020 Půjčka

Dobrý den, mohou nebankovní společnosti uzavírat smlouvy bez doložení osobních dokladů? (občanský průkaz, řidičák a podobně?) Především by mě zajímaly takové ty společnosti, které pracují online pomocí různých webovek a stačí jim rodné číslo a slibují poskytnutí půjčky do 5 minut. Osobně si myslím, že to nelze. Myslím si, že to je i definované v zákoně o spotřebitelském úvěru, ale nejsem si jistý. Dále by mě zajímalo, jestli mohou takovéto nebankovní online společnosti posílat finance i na účet jiný, než účet vlastníka (žadatele o půjčku). Děkuji předem za odpověď.

Dobrý den,

Zákon o spotřebitelském úvěru klade na bankovní i nebankovní poskytovatele půjček nemalé nároky. Mimo kontroly identity klienta dle OP je třeba důkladně prověřit i bonitu žadatele o úvěr (má-li dostatečné příjmy, není-li předlužen, v exekuci či insolvenci, atd.). Nebankovní poskytovatelé půjček tento zákon obcházejí dvěma způsoby:

  • buď dlužníkovi půjčí méně než 5 000 Kč (Zákon o spotřebitelském úvěru se vztahu na půjčky od 5 000 Kč výše, menší půjčky regulované nejsou)
  • nebo dlužníka přesvědčí, aby si zřídil živnost a půjčí mu na IČ (pak se jedná o podnikatelský úvěr mimo působnost legislativy na ochranu spotřebitele)
REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena