
Neoprávněná blokace na kartě, Platba

Dobrý den, dne 27.3.2019 jsem provedl platbu kartou a autorizoval částku 20.000,- . Obchodník si strhl z banky 4 x 5000,- . Banka mu peníze vydala, ale blokaci na 20.000,- nezrušila. Tím, že mi bylo blokováno celkem 40.000,- jsem se dostal do záporného zůstatku a nemohl jsem disponovat mými penězi, což mi způsobilo značné potíže. Banka tvrdí , že to jejich vina není, že se prostě jen částky nespárovaly. Ačkoliv jsem reklamaci řešil hned 1. pracovní den od zjištění (1.4.2019), tak mi blokovanou částku uvolnili až po uplynutí 7 dní od události (4.4.2019). Můžete mi prosím alespoň přibližně objasnit, kdo je vlastně na vině? Děkuji a přeji hezký den.

Dobrý den,
chyba je buď na straně obchodníka (špatně odeslaný požadavek do banky) nebo na straně banky (špatně zpracovaný přijatý požadavek od obchodníka). Vy jste postupoval správně tím, že jste podal reklamaci. Na vyřešení reklamace mají banky 30 dnů, tedy vyřešení reklamace do 7 dnů lze považovat za velmi dobrou reakční dobu.


