Platba

Tuzemský a mezinárodní platební styk, IBAN, SWIFT/BIC, SEPA, poplatky, které banky mají nabízejí nejlevnější platby?

Petr Jermář
25 973  zodpovězených dotazů
Na vaše dotazy odpovídá
Petr Jermář
Hlavní analytik Banky.cz
Platba

Banka mi zadržuje platbu

Dobrý den, banka mi zadržuje životně důležitou platbu od 16.6. 2025. Žádám okamžité řešení.

Ingrid P. 26.6.2025

Dobrý den, ohledně zadržované platby doporučuji kontaktovat přímo Vaši banku. Určitě Vám bude sděleno, proč je platba zadržována a co můžete učinit pro její uvolnění.

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

SEPA platba na Slovensko přes mobil

Dobr7 den, jak zaslat platbu mobilem na Slovensko z ČSOB? Děkuji

Antonín H. 25.6.2025

Dobrý den, přes smart banking ČSOB zvolíte po přihlášení SEPA platbu. Potřebuje znát IBAN příjemce.

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Platba do Air Bank

Dobrý den, jak dlouho trvá odeslání peněz z banky do Air Bank? Děkuji

Eva S. 25.6.2025

Dobrý den, platba z banky do banky trvá max. 1 pracovní den. Je-li platba zadána jako okamžitá a podporují-li obě banky (odesílatele i příjemce) okamžité platby, pak jsou převody do 400 000 Kč procesovány ihned a to v režimu 24/7.

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

SORT CODE pro mezinárodní platbu

Dobrý den, zahraniční banka po mně vyžaduje jakýsi SORT CODE, kde ho mám najít? Používám FIO banku nebo KB.

Jaroslav Č. 23.6.2025

Dobrý den, sort code se používá v Británii pro lokální platby. V ČR se tento kód nepoužívá. Pro mezinárodní platbu (ze zahraničí do ČR) je třeba IBAN, nikoliv SORT CODE. 

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Telefonická konzultace

Dobrý den, kontaktujte mě prosím telefonicky, řeším převod peněz.

Ingrid P. 23.6.2025

Dobrý den, naše bezplatná finanční poradna bohužel nenabízí telefonické konzultace. Můžete nám napsat svůj dotaz, který zodpovíme zde v poradně. 

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Zapomněla jsem zadat předčíslí účtu

Dobry den, dnes jsem poslala poměrně velkou částku někomu na účet, ale omylem jsem nezadala předčíslí. Číslo účtu i kód banky (KB) je správný. Mam ale strach z toho, že je reálné, ze částka dojde někomu jinému.

Lucie Ď. 20.6.2025

Dobrý den, v případě chybějícího předčíslí Vám bude platba vrácena následující pracovní den (nejpozději v pondělí). Není třeba mít obavy - platba nebude připsána na účet někoho jiného.

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Nepřišla mi platba

Dobrý den, stále nemám na účtu peníze z prodeje na aukru. Jak je to možné?

Bohuslav M. 10.6.2025

Dobrý den, nemůžeme vědět, proč Vám aukro neposlalo peníze z prodeje na účet. Doporučuji kontaktovat technickou podporu aukra.

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Kdy mi přijdou peníze?

Dobrý den, včera účetní posílala peníze z UniCredit Bank. Přijdou mi dnes na můj účet, když mám Českou spořitelnu?

Tomas 5.6.2025

Dobrý den, ano, mezibankovní platba trvá max. 1 pracovní den. Včera odeslaná platba Vám přijde nejpozději dnes.

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Nepřipsala se platba Zásilkovně

Dobrý den, při placení balíčku u Zásilkovny mi zůstala viset platba. Již druhý den to píše, že čeká na platbu, přičemž jsem si zkontrolovala internetové bankovnictví a tam je již platba nachystaná v blokacích. 3.6. jsem platila takto celkem dva balíč

Iva F. 5.6.2025

Dobrý den, nezprocesované platby doporučuji řešit přímo se Zásilkovnou.

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Účet GoPay

Dobrý den, kdo je majitelem účtu 107-6903660277/0100? Proč se mi strhly peníze?

Irena 2.6.2025

Dobrý den, majitelem tohoto účtu je GoPay (slouží pro rychlé platby). Peníze se Vám strhly pravděpodobně proto, že jste provedla platbu přes GoPay.

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Nepřišla mi platba

Dobrý den, odeslala jsem ze spořitelny peníze včera na svůj účet do Moneta Money Bank a pořád tam ještě nejsou. Děkuji za odpověď.

Oldřiška F. 30.5.2025

Dobrý den, platba nemusela být provedena jako okamžitá. V takovém případě Vám budou peníze připsány na cílový účet následující pracovní den (pondělí 2/6/2025).

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Nejde mi zadat předčíslí účtu

Dobrý den, potřebuji poslat platbu FÚ a u účtu je předčíslí, které mi nejde oddělit pomlčkou od čísla účtu. Jak postupovat? Děkuji za radu

Karasova H. 28.5.2025

Dobrý den, doporučuji kontaktovat technickou podporu vaší banky - pomohou Vám se zadáním platby (včetně předčíslí). 

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Sort code

Dobrý den, protistrana ze zahraničí po mně požaduje SORT kód pro převod peněz na můj účet u ČS. Nestačí jí IBAN a SWIFT. Nahlásil jsem 0800. Prý je to ale číslo ve formátu "xx-xx-xx". Zjistím někde toto číslo? Děkuji.

Ivan S. 28.5.2025

Dobrý den, sort code se používá pro domácí platby v rámci Británie, české účty jej nemají. Protistrana musí při zadávání platby zvolit "zahraniční platbu" (pak nebude sort code třeba). 

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Část platby nedorazila do cíle

Dobrý den, poslala jsem peníze za dovolenou cestovce Blue style, ale tam došla jen část peněz. Můžete mi poradit co mám dělat?

Horst K. 27.5.2025

Dobrý den, platba se nemohla po cestě ztratit ani rozdělit na menší částky. Platba byla buď celá připsána na účet příjemce nebo vrácena zpět na účet odesílatele. Pro více info doporučuji kontaktovat přímo Vaši banku.

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Vrácení peněz - reklamace

Dobrý den, jak mám požádat o vrácení peněz ze Shein na můj účet?

Markéta 27.5.2025

Dobrý den, podejte Shein reklamaci a požádejte o vrácení peněz na Váš účet.

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Kdo je majitelem účtu?

Dobrý den, v lednu mi odešla platba na toto číslo účtu. Zpětně nevím komu účet patří. Lze zjistit, kdo je vlastníkem tohoto čísla účtu? 565860227/0100

Martin 27.5.2025

Dobrý den, jméno majitele účtu je chráněno bankovním tajemstvím, banky Vám jej sdělit nemohou. 

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Nefungovala okamžitá platba

Pokračování dotazu č. 25680: Dobrý den, bylo to do limitu 180 tisic. Řekli mi v bance, že to šlo ještě přes ČNB. Tak to bude v pondělí na účte, že v tu chvíli nebyla okamžitá platba u jedné z bank, nechápu. Platila jsem stejně jako vždy. Věřím, že t

Jaroslava 24.5.2025

Dobrý den, děkuji za doplnění. Pro realizaci okamžité platby musí tuto službu podporovat obě banky (odesílatele i příjemce). Bohužel ani dnes tuto službu stále nenabízí všechny banky na českém trhu. Některá z bank taktéž mohl mít výpadek či jiné tech

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Důchod vyplácený hotově

Pokračování dotazu č. 25624: Dobrý den, navazuji na naší vzájemnou písemnou komunikaci. Nemám žádné peníze v hotovosti a současně již dlužím s ubíhajícím časem stále větší částku za pobyt v Domově seniorů. Hrozí mi, že bude pobyt ukončen a ze mě se s

Josef B. 20.5.2025

Dobrý den, děkuji za doplnění a přeji hodně štěstí. 

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Omylem jsem provedl platbu vícekrát

Dobrý den, při focení QR kódu pro platbu bance se mi kód načetl několikrát, takže místo 1 000 Kč mi odešlo z účtu 7000 Kč. Bohužel v bance je už jen virtuální pomoc. Lze tuto platbu ještě nějak pozastavit?

Zmok 20.5.2025

Dobrý den, většina plateb dnes probíhá okamžitě. Velmi pravděpodobně by nebylo možné platby zastavit ani několik vteřin po odeslání. Požádejte příjemce peněz o navrácení duplicitních plateb. 

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Platba v eshopu

Dobrý den, objednala jsem si zboží na e-shopu, ale vybrala jsem platbu kartou, kterou nemám teď u sebe. Do emailu mi přišly informace o nákupu a byla tam i možnost platby přes QR kód. Zaplatila jsem tedy přes QR kód (peníze se mi strhly z účtu), ale

10.5.2025

Dobrý den, doporučuji vyčkat na konec dnešního dne (12/5) a v případě neprovedení platby kontaktovat eshop a domluvit se na dalším postupu. 

Jan Budín Redaktor Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Jméno majitele účtu

Dobrý den, potřeboval bych zjistit, komu patří tento účet: 107-6140260207/0100 Vím že pán opravuje hroby. Jde mi o to, že babička nechala opravit hrob a zemřela. A od pána potřebujeme zjistit, jak se do hrobu dostat, jelikož tam jsou obrovské žulové

Petr B. 9.5.2025

Dobrý den, jméno majitele účtu je chráněno bankovním tajemstvím, banky Vám jej sdělit nemohou. Pohřební a kamenické služby doporučuji poptat v okolí Vašeho hřbitova. 

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
Platba

Převod peněz do Rumunska

Dobrý den, plánuji se stěhovat do zahraničí. Je možné převést peníze z učtu z banky v ČR do stejně banky v zahraničí, když si tam založím účet? Jsou za to nějaké poplatky? Jedná se o Raiffeisen bank a stěhování by bylo do Rumunska. Děkuji

Silvestr.L 7.5.2025

Dobrý den, peníze si do zahraničí převést můžete. Platby v EUR v rámci eurozóny jsou zdarma. Za platbu do Rumunska (mimo eurozónu) si RB účtuje 1%, min. 300 Kč, max. 1 500 Kč.

Petr Jermář Hlavní analytik Banky.cz
Zobrazit více
1 2 3 ... 1181